FX WILDCAT BULLPUP

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Deichenpoff 27 feb 2015, 11:39

oddsen på att posta samma sak samtidigt?
helt säker på att jag inte har tid!
Användarvisningsbild
Deichenpoff
 
Inlägg: 671
Blev medlem: 28 okt 2012, 17:49
Ort: Tving
Tack utdelade: 53 gång
Tackad: 24 gånger i 24 inlägg
Skytteklubb: msg

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Bsa_Airsporter 27 feb 2015, 13:50

Äntligen en ny fx med ett bra magasin :)

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Bild
AA S400 Carbine .20 16J Nikon 4-16x42
AA S400 Classic .22 10J Nikon 4-16x42
AA TX200 HC .22 10J MTC 3-12x44
Bsa Airsporter S .177 16J MTC 10x44
FWB600 .177 7.9J sport dot
Användarvisningsbild
Bsa_Airsporter
 
Inlägg: 5229
Blev medlem: 07 aug 2008, 15:26
Ort: Mörlunda
Tack utdelade: 46 gång
Tackad: 65 gånger i 65 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms S400 .20

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Zippo 27 feb 2015, 17:10

En trästock hade jag ville sett, men det kommer kanske.
FX Cyclone .22 + Lightstream 4.5-14x44 + BKL
BSF S60 .177
Användarvisningsbild
Zippo
 
Inlägg: 360
Blev medlem: 22 aug 2011, 16:23
Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 14 gånger i 13 inlägg
Luftvapen favorit: FX Cyclone

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Dudda 27 feb 2015, 18:00

Ser mycket genomtänk ut i mina ögon. hade gärna sett att den varit helt täckt och övergången med siktesskenan gjort mer uniform med resten av vapnet. Sen undrar jag om den korta förstocken är för att plasten inte ska könnas rapplig.

Ser fram emot en närmare titt på blocket. Tror vi kan vänta oss ett par nya modeller baserat på denna platform. Dags för en snygg fx sporter kanske?
Walther lgv .177
Användarvisningsbild
Dudda
 
Inlägg: 1784
Blev medlem: 07 jul 2009, 02:12
Ort: Skåne
Tack utdelade: 187 gång
Tackad: 96 gånger i 83 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Frank69 27 feb 2015, 18:05

Nop, fortfarande inget intresse... :-)
Att det skall vara så förbaskat svårt att montera en ruggigt fin valnötstock på dem... :-(
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Colaburken 27 feb 2015, 19:22

Kan inte något företag göra en skena som är dovtail till den bara kan inte vara svårt
Colaburken
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 13 jan 2014, 17:13
Ort: Gävle
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 24 gånger i 20 inlägg
Luftvapen favorit: Fwb 300s

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Callmenobody 27 feb 2015, 20:26

Colaburken skrev:Kan inte något företag göra en skena som är dovtail till den bara kan inte vara svårt

Det har jag kollat upp. Det är avsevärt dyrare att göra en Weaver istället för dovetail.

Angående magasinet, det var fan på tiden :-)

Och angående geväret så är min nyinköpta royale 500 inte alls lika rolig längre...
Jag har inget trimmat eller olagligt, skriver jag om dämpare eller effekter >10J så har jag tillstånd till att ha det.
Användarvisningsbild
Callmenobody
 
Inlägg: 2232
Blev medlem: 09 aug 2011, 07:36
Ort: Halland
Tack utdelade: 53 gång
Tackad: 107 gånger i 88 inlägg
Luftvapen favorit: Farsans gamla Weihrauch

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Dudda 27 feb 2015, 21:28

Sir ville skrev:Jag måste säga att denna är den första FX nånsin som jag faktiskt är intresserad av och vill prova på riktigt.
FA måste få beröm här : Han har studerad vad folk förväntar sig i en Bullpup och gjort en därefter , såsom Vulcan - killarna gjorde. Hatten av för det!

Jag sa ett par år sedan att BP´s är intågande - även här i Sverige. Folk ansåg att jag har fel. Där fick allani klentrogna ! BP´s are coming , with a Vengeance ! :) :)


Jag minns första gången du sköt min Eddy, sen var du såld :) nu när de tillverkar egna dovetailfästen så vill de säkert slåss för just DT.
Är också helt frälst i dessa bps
Walther lgv .177
Användarvisningsbild
Dudda
 
Inlägg: 1784
Blev medlem: 07 jul 2009, 02:12
Ort: Skåne
Tack utdelade: 187 gång
Tackad: 96 gånger i 83 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav ogster 27 feb 2015, 23:06

Efter att ha "snokat runt lite" om denna Wildcat blev jag ännu mer sugen, Mars kan nog bli en intressant månad :)
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Colaburken 27 feb 2015, 23:08

Bästa är att den är mer lämplig för vänsterskyttar än royalen är för vänsterskyttar
Colaburken
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 13 jan 2014, 17:13
Ort: Gävle
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 24 gånger i 20 inlägg
Luftvapen favorit: Fwb 300s

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Dudda 27 feb 2015, 23:35

Sir ville skrev:
Dudda skrev:
Sir ville skrev:Jag måste säga att denna är den första FX nånsin som jag faktiskt är intresserad av och vill prova på riktigt.
FA måste få beröm här : Han har studerad vad folk förväntar sig i en Bullpup och gjort en därefter , såsom Vulcan - killarna gjorde. Hatten av för det!

Jag sa ett par år sedan att BP´s är intågande - även här i Sverige. Folk ansåg att jag har fel. Där fick allani klentrogna ! BP´s are coming , with a Vengeance ! :) :)


Jag minns första gången du sköt min Eddy, sen var du såld :) nu när de tillverkar egna dovetailfästen så vill de säkert slåss för just DT.
Är också helt frälst i dessa bps


Jep! Två år sedan eller så. Jag har sedan dess gett mig på fan att BP är den bästa , mest användbara formen av en Gevär. Skulle utan tvekan konvertera alla mina Krutbössor till BP om det gick. Att släpa runt en lång bössa i skogen (jakt/FT/HFT) är ju meningslöst när det finns ett bra alternativ. Funkar kanon för BR, plinking osv med.
Att folk förkastar nåt de inte ens provad är ... inte så klokt i saknad av bättre ord. Inte för att BP´s skulle göra allt annat obsolet menjag menar allmänt : Don´t knock it ´till you try it .. :smt020[/

Enig, finns ju en del trevliga bp krut också, frankrike och uk kör ju båda med bp inom infanterit,
Walther lgv .177
Användarvisningsbild
Dudda
 
Inlägg: 1784
Blev medlem: 07 jul 2009, 02:12
Ort: Skåne
Tack utdelade: 187 gång
Tackad: 96 gånger i 83 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Dudda 28 feb 2015, 06:38

Sir ville skrev:Joo, men jag vill ha bössor med "pin point accuracy". Nåt Franskt eller Amerikanskt har aldrig funnits på den ligan.
Vill du ha riktigt pricksäkerhet så har du bara två (2) adress o vända dig till : Finskt eller Tyskt. När det gäller krut, menar jag. Resten är vad den är ...


Är inte AI från uk? Och steyr har ju en kul pup också. Hur som det kommer nog bli fler pups inom krutet också.
Walther lgv .177
Användarvisningsbild
Dudda
 
Inlägg: 1784
Blev medlem: 07 jul 2009, 02:12
Ort: Skåne
Tack utdelade: 187 gång
Tackad: 96 gånger i 83 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav PALLE_H 28 feb 2015, 08:30

Jag kan tänka mig att köpa Bullup när de kommer med laminatstock.. :thumbupp:
FWB 300S Match#FWB 300S Universal
Crosman 1077 #1377 # 760 Pumpm#2240 hipack
Qb-20 <4.5> Norconia P1 <4.5>Daisy880
HW97 Th .20#HW30s 4.5#HW45 (4.5&5.5)
Hatsan Supertact 5,5&4,5#hHatsan AT-P2 5.5
Umarex Morph 3X
Användarvisningsbild
PALLE_H
 
Inlägg: 1695
Blev medlem: 19 mar 2012, 17:18
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 61 gång
Tackad: 35 gånger i 33 inlägg
Luftvapen favorit: Just nu FWB 300s Match

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Bara7 28 feb 2015, 09:56

Jag har använd BP i verkliga livet och det finns begränsningar kan jag tala om, de fungerar bra i stadsmiljö, men jag tar många ggr hellre min långhållare med mig i skogen eller öppna fält. BP är endast till för närstrid.
Jag ser hellre att våra bössor blir hopfällbara.


Dudda skrev:
Sir ville skrev:
Dudda skrev:
Sir ville skrev:Jag måste säga att denna är den första FX nånsin som jag faktiskt är intresserad av och vill prova på riktigt.
FA måste få beröm här : Han har studerad vad folk förväntar sig i en Bullpup och gjort en därefter , såsom Vulcan - killarna gjorde. Hatten av för det!

Jag sa ett par år sedan att BP´s är intågande - även här i Sverige. Folk ansåg att jag har fel. Där fick allani klentrogna ! BP´s are coming , with a Vengeance ! :) :)


Jag minns första gången du sköt min Eddy, sen var du såld :) nu när de tillverkar egna dovetailfästen så vill de säkert slåss för just DT.
Är också helt frälst i dessa bps


Jep! Två år sedan eller så. Jag har sedan dess gett mig på fan att BP är den bästa , mest användbara formen av en Gevär. Skulle utan tvekan konvertera alla mina Krutbössor till BP om det gick. Att släpa runt en lång bössa i skogen (jakt/FT/HFT) är ju meningslöst när det finns ett bra alternativ. Funkar kanon för BR, plinking osv med.
Att folk förkastar nåt de inte ens provad är ... inte så klokt i saknad av bättre ord. Inte för att BP´s skulle göra allt annat obsolet menjag menar allmänt : Don´t knock it ´till you try it .. :smt020[/

Enig, finns ju en del trevliga bp krut också, frankrike och uk kör ju båda med bp inom infanterit,
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav Bara7 28 feb 2015, 15:23

BP är på rätt väg när det gäller design av gevär, helt klart. Till luftgevär-alla gånger!
Det jag saknar på de BP jag sett är justerbara stockar, och kanske en weaver skena under framstocken för tillbehör, såsom till grepp eller stöd.
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: FX WILDCAT BULLPUP

Inläggav nomoreisay 31 mar 2015, 22:58

Mitt första inlägg :D har dock följt forumet en lägre tid i det dolda ;) men nu har det kliat i mina fingrar alldeles för länge, hehe

Någon som har "inside information" hur det går med produktionen av wildcat'en? Pratade med Tobbe på hurricane förra veckan och frågade hur det gick med min förbeställning, och han sa att de var sena med produktionen, och att jag skulle se det som en påskpresent om han får in den innan påsk, men att jag inte skulle hoppas förmycket.. Hade varit skoj att ha den under långhelgen, men men..

Tycker även att det borde kommit ut mer info från Fx vid det här laget, då de gick ut med att den skulle komma denna månaden (som är slut om några minuter). Har ju än så länge endast sett videon från mässan (+ den spanska som jag knappt fattar, men ögongodis i alla fall) och informationsbladet som Fx har på sin hemsida, men fortfarande mycket obesvarad..

Så sitter ni på någon info, spotta ur er den ;)
nomoreisay
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 13 mar 2015, 00:25
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Nästa

Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

  • Sponsorer