Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, gubbe, Daniel
PALLE_H skrev:Crosman släpper denna snart kanske ett bättre budget alternativ?!
För att följa länken så måste du registera dig.
]NTRUDER skrev:PALLE_H skrev:Crosman släpper denna snart kanske ett bättre budget alternativ?!
För att följa länken så måste du registera dig.
Ser rätt trevlig ut måste jag säga
Silwer skrev:Ja Crosmanen är ju i samma stil, alltså en lågtryckare.
Men det är ju det där med amerikanska varors pris här, de är ofta deppiga
Silwer skrev:det står 2000psi som tryck, jag är inte bra på deras trams men 2800 är runt 200bar
techforce97 skrev:Jag inväntar själv en Artemis PR900W PCP. Har ej något PCP sedan tidigare och tyckte framförallt att priset var lockandes samt möjligheten att välja enkelskott eller magasin. Som instegs PCP kan detta kanske vara ett alternativ kanske, med tanke på att man måste ju köpa till en pump eller flaska för att fylla geväret. Detta finns ju även med i prisbilden. Men visst, märker man sen att detta ÄR ett renodlat "kinaskit" så har man ju redan pump eller flaska och kan således lägga slantar på en dyrare variant. Så är min tanke med mitt inköp i alla fall. Jag kan återkomma med en recension när jag testat en del. Fridens liljor så luktas vi
olapersson skrev:techforce97 skrev:Jag inväntar själv en Artemis PR900W PCP. Har ej något PCP sedan tidigare och tyckte framförallt att priset var lockandes samt möjligheten att välja enkelskott eller magasin. Som instegs PCP kan detta kanske vara ett alternativ kanske, med tanke på att man måste ju köpa till en pump eller flaska för att fylla geväret. Detta finns ju även med i prisbilden. Men visst, märker man sen att detta ÄR ett renodlat "kinaskit" så har man ju redan pump eller flaska och kan således lägga slantar på en dyrare variant. Så är min tanke med mitt inköp i alla fall. Jag kan återkomma med en recension när jag testat en del. Fridens liljor så luktas vi
Har du testskjutit än?
olapersson skrev:Ingen som har testskjutit än?
drever skrev:olapersson skrev:Ingen som har testskjutit än?
Hej!
Nu är det första gången jag skriver på ett internetforum så ni får gärna säga till om jag bryter mot någon oskriven regel.
Drygt 4500skott har gått genom min Artemis pr900w nu, bortsett från ett luftläckage efter drygt 1000skott som säljaren ordnade snabbt har den fungerat bra. Jag har satt på ett billigt 3-12x40 kina kikarsikte på den.
Precisionen är inte som ni beskriver era FX el. AA, med JSB exact 4.52-4.53 har jag fått träffbilder på 2-3 cm 5skott utomhus på 15-20m med skapligt stöd, inne på 10m brukar det bli ett stort hål av 5skott inte hål i hål snarare kant i kant. Ibland sticker något skott iväg men är osäkyer på om det är jag eller bössan, tror ingen av oss är oskyldig till det.Med Umarex Mosquito sprider den vilt... .
Pumpar till ca 150bar och skjuter sen ca 5magasin.
Det är det första pcp luftgeväret jag ens hållit i så kan tyvärr inte göra någon jämförelse för er.
Min personliga summering, vill ni ha ett precisions vapen för tävling/skyddsjakt köp något annat, ett billigt vapen för mängdträning eller skjuta lite hemma i trädgården så fungerar den.
sfe skrev:Vilken skjutställning hade du techforce97?
dano_swe skrev:Bra träffbild. Imponerande för pengen.
Sundan skrev:Vad blir effekten med den andra transferporten ungefär?
dano_swe skrev:Följer den större transferporten med? Hur upplever du avtrycket? Bra?
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster