Behöver jag en pcp bössa?

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav AndersF 05 sep 2016, 19:49

Lång historia kort. Har en AA EX88 som jag inte vill låna till min 15 åring, det är mer av ett samlarvapen kanske. Köpte en Kinabössa på Jula för ett antal år sedan men läste div om avklippta tummar mm så den hamnade längst in i garderoben. Nu skulle det vara roligt med en plinkarbössa och varför inte gå på den senaste tekinken då? En pcp måste ju vara enkelt men jag blir lite fundersam när man läser om läckor, pumpar och div kringutrustning som verkar halvdyrt. En FX wildcat vore trevlig och med rätt utseende enligt min COD spelande son.......
Om man bortser från pengarna, är det klokt att köpa pcp för nöjesplinkande 5-10 gånger om året? Tål den att inte användas under längre perioder?
Fördelar vs nackdelar mot ett vanligt fjädervapen?
AirArms EX88, Bavaria 35? (rester av en iallafall), Diana 5, Diana?? 22 kanske...
När jag inte häckar här är jag på www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?f=18&t=18514
Användarvisningsbild
AndersF
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 aug 2011, 20:55
Ort: Linköping
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: AA bössor

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Silwer 05 sep 2016, 20:01

Jag skulle säga nej för så lite användande, iaf om du nu inte bara kan kasta ut säg 15-20000 utan att blinka.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Nitro 05 sep 2016, 20:13

I ditt fall så hade jag valt en fjäderbössa.
Nöjesplinkande 5-10 ggr om året så räcker en fjäderbössa långt.

Problemet kan vara utseendet om man vill kombinera en bra bössa som samtidigt ska se cool ut enligt en son är jag rädd för.

Finns många bra fjäderbössor för några tusen, men de ser kanske inte så coola ut.
Fördelarna med en fjäderbössa är ju just att du slipper kringutrustning och att den är enkel i konstruktionen.

Fördelen med pcp är främst om man vill ha hög effekt och hög precision. Om man väljer kvalité.
De finns i alla möjliga utförande och utseende. Allt ifrån jaktstuk till vapen som liknar insatstyrkans eller rena tävlingsvapen.
Dock så är det som du säger att det springer iväg snabbt med slantar när man ska köpa diverse kringutrustning och är det för ren nöjesplinking 5-10 ggr om året anser jag att pcp är överkurs.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Silwer 05 sep 2016, 20:18

Ja kan man bara gå med på ett vanligt gevärsutseende finns bra välskjutande fjäderbössor för vettiga pengar och som fungerar år efter år trots blygsam användning.

PCPer torkar i oringar fast de bara står och så är det läckage, de är inte bra som sparsamt använda.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav zpiff 05 sep 2016, 20:33

Kolla på en HW 30, funkar både till dig och grabben, visserligen fjäder.
Plinking klarar den av med lätthet, skulle man vilja tävla i FT så funkar den också med en kikare. Det som den saknar är magasin om någon vill snabbt plocka 5 burkar.
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Silwer 05 sep 2016, 20:35

Alternativet är nåt CO2 vapen som sprutar kulor, de är inte så dyra och kan ju se sk coola ut, även om de baea är för plinking och inte seröst målskytte?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav popeofdenim 05 sep 2016, 22:17

Jag är helt ny på forumet och detta är precis min frågeställning. Kikar på BSA R10 SE men det kommer bli en halv burk kulor om året...
popeofdenim
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 05 sep 2016, 09:46
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Silwer 05 sep 2016, 22:34

Och för 250 diaboler lägger du säg 15000?

Det tillkommer ju sikte och pump tex med på bössans pris.

Vansinne imo, en beg FWB 300s gör samma jobb iaf i 10j för 2000 plus siktet.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav _Axel_ 06 sep 2016, 14:39

AndersF skrev: ... Om man bortser från pengarna, är det klokt att köpa pcp för nöjesplinkande 5-10 gånger om året?


Vill du ha en PCP så ska du köpa en PCP, men vid 10J så kan en FWB 300s göra nästan samma sak oavsett vad ditt PCP skulle kostat. Enda fördelen med PCP vid 10J är att du kan skjuta flera skott på rad, och det är ju kul iofs!
Användarvisningsbild
_Axel_
 
Inlägg: 516
Blev medlem: 31 jan 2008, 17:51
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 61 gånger i 53 inlägg

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav popeofdenim 06 sep 2016, 15:14

Jo det är ju i mitt fall magasinet som lockar.
Har en gammal luftpistol från FWB som aldrig svikit mig dock.
Kanske kan vara ett alternativ. Men inte lika kul som en värsting PCP.... ;)
popeofdenim
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 05 sep 2016, 09:46
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Jonte73 06 sep 2016, 15:27

Silwer skrev:Och för 250 diaboler lägger du säg 15000?

Det tillkommer ju sikte och pump tex med på bössans pris.

Vansinne imo, en beg FWB 300s gör samma jobb iaf i 10j för 2000 plus siktet.


Eller så kollar ts blocket .
Jonte73
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 13 jul 2016, 10:13
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav popeofdenim 06 sep 2016, 15:49

Jonte73 skrev:
Silwer skrev:Och för 250 diaboler lägger du säg 15000?

Det tillkommer ju sikte och pump tex med på bössans pris.

Vansinne imo, en beg FWB 300s gör samma jobb iaf i 10j för 2000 plus siktet.


Eller så kollar ts blocket .


Tyvärr vill folk på blocket inte göra affärer.... :wink: :wink:
popeofdenim
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 05 sep 2016, 09:46
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Kapten Kamin 06 sep 2016, 16:15

Till TS kan jag tipsa om den AA S200 som ligger på Köp och sälj. Om du nu vill ha en PCP så får du inget bättre för den pengen. Även magasinkonverteringen sitter på.
Köp till en pump och det är bara att köra.
Med lite tur tycker ni det är så j-la kul att ni skjuter oftare. :thumbupp:
Användarvisningsbild
Kapten Kamin
 
Inlägg: 3138
Blev medlem: 24 jun 2015, 17:14
Ort: Forshaga
Tack utdelade: 1166 gång
Tackad: 1926 gånger i 676 inlägg
Skytteklubb: Forshaga Jakt Sportskytte
Luftvapen favorit: HW30S

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Jonte73 06 sep 2016, 21:32

popeofdenim skrev:
Jonte73 skrev:
Silwer skrev:Och för 250 diaboler lägger du säg 15000?

Det tillkommer ju sikte och pump tex med på bössans pris.

Vansinne imo, en beg FWB 300s gör samma jobb iaf i 10j för 2000 plus siktet.


Eller så kollar ts blocket .


Tyvärr vill folk på blocket inte göra affärer.... :wink: :wink:


Weird ?
Jonte73
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 13 jul 2016, 10:13
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav AndersF 06 sep 2016, 22:02

Ok tack för förslagen men jag blev inte hundra klok på detta med om pcp bössan tar skada av att bara stå. Typen har ju funnits ett bra tag nu och vad är erfarenheterna kring dessa äldre bössor, välanvända eller inte? Pengen är en detalj som vi kan bortse från tillsvidare.
AirArms EX88, Bavaria 35? (rester av en iallafall), Diana 5, Diana?? 22 kanske...
När jag inte häckar här är jag på www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?f=18&t=18514
Användarvisningsbild
AndersF
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 aug 2011, 20:55
Ort: Linköping
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: AA bössor

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Enfemtifyra 07 sep 2016, 00:58

Låter Anders som du faktiskt är sugen på en pcp-bössa och mitt råd är att gå på det isf.

Visst är ett fjäder, och gärna av äldre modell mer ekonomiskt, men om man bara gick på det så skulle mycket i livet se ganska tråkigt ut.

Att du sen kanske har lika roligt med ett fjädergevär är en annan sak, men det kan faktiskt bara du själv avgöra.

Har du kul så är ju chansen ganska stor att det blir mer skjuta än du tidigare trott.

Val av bössa är dock inte helt lätt, man får välja lite med både hjärta och gärna efter bästa förmåga och om möjligt så är valet av optik ännu svårare och många gånger dyrare än man tror om man ska ha kvalitet.

Har skrivit det förut, men egen erfarenhet är att att har man en roligare pryl oavsett om det är en bössa bil eller ljudanläggning så uppskattar man den mer och har roligare vilket gärna leder till ökat användande.

Att bara tänka vad som är absolut "måste" eller billigaste alternativet kan göra att man helt enkelt inte har lika kul.

Att enda fördelen med pcp (i10j?) skulle vara att man kan skjuta flera skott på raken håller jag inte med om, och att många söker att kunna singelmata motsäger det påståendet ganska hårt.

Köpte själv pcp som första luftvapen och ångrar det inte, men det är ju jag och alla är förstås olika.
Att inte begränsas av pengar för mycket hjälper, lika så att vara lite spontan/impulsköpare, för det är sant det folk skriver att det är inte direkt billigt att köpa på sig en bra pcp med tillbehör.

Sen det här med huruvida pcp skulle ta mycket eller mer skada av att ligga än ett fjäder har jag egentligen lite svårt att se framför mig, men då är jag inte expert på just det området heller.

Hur som helst så blir mångas luftgevär stående under längre perioder framförallt vintertid, flera här verkar besitta en arsenal av galet många bössor och det är svårt att tro att dom då används särskilt flitigt så det borde finnas underlag för vettig feedback på hur skadligt det är att låta något stå ett tag.

Jag kanske promotar pcp lite mycket i vissas ögon, men det är vad jag själv mest skjutit med.
Kommer i framtiden dock köpa på mig en fjäderbössa mest för sakens och omväxlingens skull.
Skjutit med föreningens 300s och det är ju inte direkt som att jag skulle vilja byta till det även om det är lite kul med något annorlunda ibland ;)

För att göra ett långt inlägg längre så har vi ju oxå det faktum att precis som det skiljer mellan en julabössa och en dyrare tysk fjäderpang av kvalitet, så kan man heller inte generalisera å dra alla pcp över en kam.
Märke, modell, kaliber skiljer ganska mycket åt på alla sätt och vis.
Enfemtifyra
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 17 jul 2014, 00:48
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: Steyr Lg 110 FT

Följande användare vill tacka Enfemtifyra för detta inlägg
AndersF (07 sep 2016, 09:47)

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav börne 07 sep 2016, 05:44

Orkade inte läsa uppsatsen ovan så kanske redan nämnts! Men ska du förvara en PCP så se till att den gör det med tryck i tuben. Min är alltid fylld i vapenskåpet så behöver man inte fylla det första man gör när man ska skjuta heller!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18784
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Pryltokig 07 sep 2016, 07:42

Jag är uppvuxen med BSA fjäderbössa och var först skeptisk till PCP när jag fick mitt återfall på äldre dar. Ville ha en bössa som kunde stå länge då jag räknade med att bara skjuta några ggr/år och en PCP-pump var "orimligt dyr" enligt min dåvarande uppfattning. När jag fick klart för mig att man inte behövde hålla på och tömma lufttuben eller annat krångel och samtidigt hittade ett begagnat PCP-paket med fyllkit & kikare här på forumet slog jag till direkt. Det har jag aldrig ångrat och LV har blivit en mycket större intresse än jag någonsin kunde tro. Jag har köpt ytterligare en PCP-bössa och en PCP-pistol och jag ser ingen fördel med fjäder/CO2 över huvud taget (men det finns det givetvis) så jag rekommenderar varmt PCP. Största fördelarna som jag ser är att jag kan skjuta flera skott i skjutställning utan ansträngande pipbryte, ingen rekyl/obehag/slammer samt att det är väldigt tyst om man har helshroud eller motsvarande.
- Den som har flest prylar när man dör vinner.
Användarvisningsbild
Pryltokig
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 20 maj 2015, 22:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 65 gång
Tackad: 78 gånger i 56 inlägg
Luftvapen favorit: FX D-Tac, Bob- & Wildcat

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Silwer 07 sep 2016, 08:12

Tja ja kan man hitta allt begagnat är det väl en idé.

Men annars för 250skott om året, knappast.

Jag upprepar tat PCP är känsliga vapen i jämförelse, de torkar i sina oringar oavsett vad man gör, plötsligt läcker de bara, och ofta internt.

Vill man inte eller inte kan skruva med dem så är det jobbigt.

De erbjuder egentligen inget i 10J iaf över säg en FWB300S eller kanske en FWB600 tex.

Ok magasin, nåt de flesta vill ha först men med åren tycker är meningslöst bara ihop med målskytte,m ingen människa har så bråttom att skjuta iaf.

Obehag och slammer hahaha, ja varje människa är ju unik, vissa kallar sånt för att det finns en levande mekanik och tillber detta.

Fördelen med säg fjädervapen är att du behöver bössan och sen en burk diaboler och du är klar, så fungerar inte pcp vapen.
Det handlar heller inte om coolt och tufft imo, då finns det annat att börja med i stället, det mesta supercoolt och dylikt är odugligt.

Har du verkligen inget intresse mer än att sonen just för tillfället kan var intresserad strunta i saken, han hinner komma in på ett annat intresse innan du vet ordet av, om DU däremot faktiskt är intresserad själv för att skjuta så är det en helt annan femma imo.
Du kanske aska försöka få provskjuta en pcp?
Senast redigerad av Silwer 07 sep 2016, 08:14, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Kapten Kamin 07 sep 2016, 09:29

Silwer skrev:Obehag och slammer hahaha, ja varje människa är ju unik, vissa kallar sånt för att det finns en levande mekanik och tillber detta.

Ska erkänna att jag är en av dom som tidigare upplevt FWB300 som slamrig och obehaglig...som att grejerna inte riktigt satt ihop.
Är numera omvänd och uppskattar ingenjörskonsten i denna fantastiska bössa.
Skjuter mer med 300:an än FTP900:an när jag tränar. :thumbupp:
Användarvisningsbild
Kapten Kamin
 
Inlägg: 3138
Blev medlem: 24 jun 2015, 17:14
Ort: Forshaga
Tack utdelade: 1166 gång
Tackad: 1926 gånger i 676 inlägg
Skytteklubb: Forshaga Jakt Sportskytte
Luftvapen favorit: HW30S

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Silwer 07 sep 2016, 09:46

Det kan ju ha att göra med vilken bakgrund man har just med luftvapen.

Man vänjer sig ju och sen hör man liksom inte det som är "normalt", jag vet ju när pingdämpning på PCP var nåt folk pratade om, att det liksom pingade till mot ventilen på bössorna, jag hörde inte et dyft men andra var väldigt irriterade på saken.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Pryltokig 07 sep 2016, 10:31

Det finns ju en utvecklings/mognadsfas också för de flesta intressen/människor och jag är fortfarande i "förälskelsefasen" för PCP och har noll erfarenhet av FWB/HW etc. Då jag har stor respekt för den samlade kunskapen på detta forum och förhoppningsvis kan utveckla mig ytterligare håller jag inte för otroligt att jag själv kommer att sitta och rapa "FWB 300" till alla nybörjare om 7 år... :cheeRs:

On topic. Jag har peppar-peppar INTE drabbats av några läckage över huvud taget eller behövt byta några O-ringar ännu, men då är å andra sidan min äldsta PCP (FX Bobcat) bara 2,5 år gammalt, varav 1,5 år i min ägo.
- Den som har flest prylar när man dör vinner.
Användarvisningsbild
Pryltokig
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 20 maj 2015, 22:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 65 gång
Tackad: 78 gånger i 56 inlägg
Luftvapen favorit: FX D-Tac, Bob- & Wildcat

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Silwer 07 sep 2016, 10:46

Det är inte alls säkert, PCP blir ju mer och mer vanliga och man kanske aldrig äger en fjäderbössa alls.

Det finns inget rätt och fel så, jag vil gärna ha båda sakerna personligen tex, men så visste jag när jag köpte första PCPn att jag var intresserad med.

Att köpa bra grejor kan mycket väl göra att man lägger mer tid på skyttet än man först tänkte, vi har ju jägare som varit rätt tveksamma till luftvapen som sen provat och börjat skjuta med dessa med för att det inte var så dumt som de trodde.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav AndersF 07 sep 2016, 10:52

Skytte intresset är ju delat med grabben och för att det ska va kul/kuligare är ju utrustningen viktig. Detta är ju en prylsport och av erfarenhet från mina andra intressen är det bäst att satsa på bra grejer direkt. I slutändan blir det billigare. Enfemtifyra prickade ganska bra där men bestämt mig har jag inte. Visst pcp är dyrt men pengarna är väl inte bortspolade, en del får man igen när man tröttnat och säljer den billigt här va? ;)
Ingen som haft ett pcp sen jesus åkte moppe som kan dela erfarenheter från ett långt liv med pcp?
AirArms EX88, Bavaria 35? (rester av en iallafall), Diana 5, Diana?? 22 kanske...
När jag inte häckar här är jag på www.tacs.nu/forum/viewtopic.php?f=18&t=18514
Användarvisningsbild
AndersF
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 16 aug 2011, 20:55
Ort: Linköping
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: AA bössor

Re: Behöver jag en pcp bössa?

Inläggav Silwer 07 sep 2016, 11:15

nej ingen har detta för att pcp är nytt i Sverige, jag köpte min första 2005 tex.(visst inte först direkt men tidigare än många här)

När FX kom hårt i Sverige började vi kunna köpa pcper för åtminstone överkomliga pengar mot tidigare då det var mycket dyrt många ggr dyrare än andra alternativ iaf för allroundskytte.

Så du hittar inga som haft pcp i evigheter tyvärr, och det kan kvitta då det finns folk här som vet allt om det här egentligen.

Ala försöker ju svara efter vad DE tror, men DU är ju DU och vi vet ju inte exakt hur du tänkt dig eller exakt hur intresserad du är, 250 skott lät för alla at du i princip var ointresserad då du kan sänka det på en kväll eller nåt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Nästa

Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

  • Sponsorer