Uppdaterad Brocock Compatto

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Uppdaterad Brocock Compatto

Inläggav Sniperr_ 10 okt 2016, 05:25

Läste detta på Internet

AirgunsARP skrev:Back in February 2016 I was lucky enough to do a review of the Brocock Compatto semi-bullpup PCP rifle. It was an honest review, and in my conclusion I stated that despite its faults, I really liked the rifle.

Bild

Fast forward to late Summer 2016, and to my surprise I am contacted by Brocock. They had updated the Compatto, were aware of my review and asked if I would be interested in reviewing the updated version of the Brocock Compatto.

The changes have been pretty amazing:

Bild

Effective shot count is up 50%, they've improved the power adjuster and they've added the slingshot hammer system to the FAC version.

Bild

Full writeup: För att följa länken så måste du registera dig.



Video Review: För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Sniperr_
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 04 jul 2015, 15:43
Ort: Värnamo
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg

Re: Uppdaterad Brocock Compatto

Inläggav Silwer 10 okt 2016, 07:41

Troligen pga att fullfartaren fich slingshot den med, väldigt luftbesparande om inte annat.
Lite skumt att missa det första omgången dock.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Uppdaterad Brocock Compatto

Inläggav Ronny82 10 okt 2016, 23:23

" Note- To achieve this shot count with the updated Compatto, it is necessary to fill the rifle to 230BAR."

Jag hittar ingen info om till vilket tryck dom fyllde för "original" kurvan. Men i videon från februari talar dom om 200 bar.

Sedan antog jag att tavlorna i första länken var skjutna med den "uppdaterade versionen". Men "Three 5 Shot group 25Yards" tycker jag ser identisk ut med den man ser i videon från februari ca 5:30 in i videon (30 yards full power).
För att följa länken så måste du registera dig.



Jag har tyckt att compatton verkat intressant och läst/sett nya reviews när jag stött på dom, den här gjorde mig iallafall inte mer köpsugen.
Ronny82
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 03 maj 2015, 23:35
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Uppdaterad Brocock Compatto

Inläggav johansson939 12 okt 2016, 16:59

Råkar äga en Compatto som går i fullfart och jag skjuter tre magasin (30 skott) innan jag behöver fylla. Och det är på lägsta farten. Och låg fart på den är inte speciellt låg eftersom vredet gör lite skillnad. Har inte "kronograferat" min än så jag kan säga vad den ligger på. Skulle gjort det igår men höll på att frysa ihjäl eftersom jag sköt med min andra bössa.
Sen fyller jag till strax över 200 bar på den. Törs inte fylla till 230 eftersom det blir rött vid 200. Så det känns inte aktuellt för mig.
Men däremot så skulle det nog inte vara dumt att byta till Slingshot ventilen eftersom den gör större skillnad på fartomställningen. Och det kan vara intressant för att spara luft på den.

Sen råkar jag veta att USA versionen och "Sverige versionen" är samma bössa men med och utan Slingshot.
USA vill ha lite mer skott (35) med lite lägre fart, medan Sverige vill ha mer fort till kostnad av mindre skott (30).
Man kan byta till Slingshot på Sverige versionen om man vill, till kostnad av lite lägre fart. Gör jag nog på min vad det lider.
Användarvisningsbild
johansson939
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 29 dec 2012, 00:26
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg


Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

  • Sponsorer