Sig Sauer Mpx skjutproblem

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Sig Sauer Mpx skjutproblem

Inläggav spamb 24 okt 2017, 19:28

Har köpt en begagnat Sig Sauer Mprx och märker att alldeles för ofta kräver den att man ska dra i spaken som man gör när man ska ladda ny magasin. skjuter några skott sedan måste man dra i spaken igen för att den ska fortsätta skjuta, ibland funkar det bra utan problem men allt oftare händer det att den slutar skjuta om man inte drar i handtaget, nån som råkat för samma fenomen??
spamb
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 18 aug 2013, 21:37
Ort: Salem
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 6 gånger i 4 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300s

Re: Sig Sauer Mpx skjutproblem

Inläggav sfe 25 okt 2017, 13:36

Inte på MPX (jag har ingen) men på pistoler med blowback.
Lösning: avgrada, jämna till och smörj glidytorna. Kanske inte alls är det det handlar om på din MPX, men mitt intryck är att många, kanske de flesta, av dessa relativt billiga replika-vapen behöver en genomgång för att fungera bra. I fabrikerna smackas de bara ihop utan att någon bryr sig om gjutskägg, grader, skräp och smörjning på RÄTT ställen. Utav mina egna replikor är det bara Naganten jag inte haft isär men det börjar kanske bli dags. Jag tycker hanen går lite kärvt ibland.
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S


Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: PLUTTE och 21 gäster

  • Sponsorer