Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, gubbe, Daniel, Nitro
Dave74 skrev:Är en fast ljuddämpad shroud tillåtet här i sverige?
Eller sitter den där bara för syns skull och är bortplockat på allt vad heter dämpning?
Dave74 skrev:Min FX Crown funkar perfekt på 10m med kaliber 25 och den låter inte mycket heller. Så tycker jag alla luftvapen borde låta. Den låter mycket mindre än min gamla Diana 27,
1qaz1qaz skrev:Dave74 skrev:Min FX Crown funkar perfekt på 10m med kaliber 25 och den låter inte mycket heller. Så tycker jag alla luftvapen borde låta. Den låter mycket mindre än min gamla Diana 27,
10 joule då?
Kaliber .25 funkar kanon även på längre avståndkan tänka mig att den är tyst som en mus i 10 joule
1qaz1qaz skrev:kan tänka mig att den är tyst som en mus
börne skrev:1qaz1qaz skrev:kan tänka mig att den är tyst som en mus
Jag vet.... en råtta men det är ju typ en stor mus![]()
Sorry för OT.
1qaz1qaz skrev:Dave74 skrev:Min FX Crown funkar perfekt på 10m med kaliber 25 och den låter inte mycket heller. Så tycker jag alla luftvapen borde låta. Den låter mycket mindre än min gamla Diana 27,
10 joule då?
Kaliber .25 funkar kanon även på längre avståndkan tänka mig att den är tyst som en mus i 10 joule
BSF S60 skrev:Dvs. utan regulator fick jag ut betydligt fler skott mellan 200-140 bar än jag får nu mellan 200-140 bar.
Förklaring till det?
gubbe skrev:BSF S60 skrev:Dvs. utan regulator fick jag ut betydligt fler skott mellan 200-140 bar än jag får nu mellan 200-140 bar.
Förklaring till det?
Borde vara tvärt om.
Kan det vara att regulatorn tar plats i tuben?
Kan det vara så att du får ut högre effekt på dom skott som är reglerade?
När tuben är på 200 bar orkar inte hammaren öppna fullt ut på grund av mottrycket och då kanske utgångshastigheten är lägre, dvs mindre luft ut.
Hoppas du förstår hur jag menar.
BSF S60 skrev:Angående ljud...
Budgetbössan Artemis PR900W låter inte speciellt mycket fullpumpad (200 bar) men med avtagande tryck i tuben så kommer ljudet allt mer. (runt 100-130 bar)
Och nu när jag har monterat in en regulator inställd på ca 140 bar så smäller den rätt friskt vid varje skott!?
Jag upplever även att antalet skott har minskar rejält innan trycket är nere under inställt värde på 140bar.
Dvs. utan regulator fick jag ut betydligt fler skott mellan 200-140 bar än jag får nu mellan 200-140 bar.
Förklaring till det?
Är det avluftningen från regulatorn som spiller ut så pass att det märks på detta sätt?
BSF S60 skrev:På 80m något sämre bild men tre mag inom en 5 krona
BSF S60 skrev:Ja..?
Är det konstigt?
BSF S60 skrev:Ja..?
Är det konstigt?
Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst