Hatsan BT65 Extrem tuning

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Silwer 15 dec 2018, 15:43

Jaha vad insiktsfullt.

Vi får väl se vad det blir av det här.

Nån form av självreglering käns inte vettig så kör allt äppet bara när du mäter.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Gordon 16 dec 2018, 15:06

Japp har blivit lite stiltje då jag vid första testet inte fick ut mer än 77Joule men jäklar vad vad det small. Att det är kick i bössan går inte att ta miste på men nu behöver jag testa med annan ammo.. Har beställt av ett gäng av Proton här på forumet men postNord levererade ett upprivet kuvert med en ettikett på när de ursäktade sig att försändelsen tyvärr blivit skadad i hanteringen...

Troligt ! Det ser ut som någon klåfingrig anställd rivigt upp detta ... Får se om han orkar göra ett gäng till. Sedan är det nog på det viset att jag måste införskaffa mig en form för att gjuta kulor själv.. Har skrivit till de två som jag hittat på nätet men de vill inte svara så är det någon som har något tips så tar jag tacksamt emot detta..

Mvh // Gordon
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Bara7 16 dec 2018, 15:24

Gordon skrev:Japp har blivit lite stiltje då jag vid första testet inte fick ut mer än 77Joule men jäklar vad vad det small. Att det är kick i bössan går inte att ta miste på men nu behöver jag testa med annan ammo.. Har beställt av ett gäng av Proton här på forumet men postNord levererade ett upprivet kuvert med en ettikett på när de ursäktade sig att försändelsen tyvärr blivit skadad i hanteringen...

Troligt ! Det ser ut som någon klåfingrig anställd rivigt upp detta ... Får se om han orkar göra ett gäng till. Sedan är det nog på det viset att jag måste införskaffa mig en form för att gjuta kulor själv.. Har skrivit till de två som jag hittat på nätet men de vill inte svara så är det någon som har något tips så tar jag tacksamt emot detta..

Mvh // Gordon
Ja, hittar du någon med bra .25 eller .30 så meddela det gärna är extremt sugen på tyngre bulor.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav proton 16 dec 2018, 16:02

spännande :roll:
Senast redigerad av proton 19 dec 2018, 00:05, redigerad totalt 1 gång.
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Bara7 16 dec 2018, 19:51

proton skrev:förlorade ett rejält gäng 51 grain cal 25 nyss :|
men jag har mer om någon behöver
Jag vill gärna prova av dess tyngre diaboler. Gjort dem själv?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav proton 16 dec 2018, 20:21

blir väl oregulerat bygge
Senast redigerad av proton 19 dec 2018, 00:07, redigerad totalt 2 gånger.
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav proton 18 dec 2018, 18:21

uppdatering , postnord hittade inget av det som de slarvade bort , så jag upplyste de att jag kontaktar allmäna reklamationsnämden , samt tar hjälp av en vän på en större dagstidning för att göra lite reklam om deras postgång

att de ska vara ansvarslösa är för mej helt otroligt :|

så är blåst på det jag skickat och pengarna det va värt :-(
så nej i framtiden får det bli rekat /spårbart till medlemmar här om något ska skickas

tråkigt hur det blivit i samhället :| att känna att man inte kan lita på människor och företag att det funkar
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Silwer 19 dec 2018, 19:45

och REK har de givetvis höjt till astronomiska sifffror i pris för att man ska avstå och då slipper de stå för nåt.

DEt hä är några år sen men jag mins när jag skickade en lätt moj med REK till Polen och det kjostade typ 65kr (dyrare idag), och för honom att skicka den tillbaka kostade 20kr med REK hehe
Senast redigerad av Silwer 19 dec 2018, 19:47, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav proton 19 dec 2018, 19:58

Silwer skrev:och REK har de givetvis höjt till astronomiska sifffror i pris för att man ska avstå och då slipper de stå för nåt.

DEt hä är några år sen men jag mins när jag skickade en lätt moj med REK till Polen och det kjostade typ 65kr (dyrare idag), och för honom att skicka den tillbaka kostade 20kr med REK hehe


jag skickar inget mer mot rek , och motagaren här vill inte betala heller , då allt ska vara så billigt
fick till och med skäll i pm av han , att jag va för dyr på varan , och att det va för dyrt med porto
så han skulle hädanefter köpa billigt från e-bay :thumbupp: önskar han all lycka med det .
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Silwer 19 dec 2018, 20:04

jo men jag menar osäkigt pris för brevledes små lätta saker med säg 85kr extra för REK

Obegripligt dyrt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav proton 19 dec 2018, 20:06

Silwer skrev:jo men jag menar osäkigt pris för brevledes små lätta saker med säg 85kr extra för REK

Obegripligt dyrt.


ja pengarna ska in , affärer de är intresserade av , inte kånka runt med andras post

det nya Sverige
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Silwer 19 dec 2018, 20:31

Jo jag tror att de kommer skippa brevlådor en dag och man får hämta sin post på ett centralt ställe, då slipper de folk som kör posten lokalt och kan tjäna ännu mer åt cheferna.

Felet är att det liksom säg SJ mfl inte är för medborgarnas tjänst utan ska var vinstmaskiner, personligen tycker jag att om de betalade sig själv i kostnad räkte utmärkt.
SJ fö är ju ett skämt det med, tågen går aldrig som de ska, fy fan för att behöva vara berpende av at resa med dem för jobb osv, en pina att jämt komma försent.
Så funkar det inte nere i Europa då skulle det bli uppror, vi är för snälla här, vilket ju visas på många sätt nu.
Hur mycket kan svensken ta? tyvärr tycks inte ens tanken på sig själva och de egna hindra fortsatt flathet i allt.

Men så funkar det inte idag.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Gordon 19 dec 2018, 22:55

Nu ska vi se... Om du Proton ska prata skit om folk så kan du väl åtminstone tala sanning. I min värld ansvarar säljaren tills varan når köparen och du får tycka vad du vill om det. Jag betalar gärna i förskott vilket jag aviserade för dig dock ska försändelsen nå fram. Något skäll har du inte fått jag har bara klargjort att jag inte vill ställa upp på dina villkor och det beslutet äger jag. Nog om det.

Har beställt från andra leverantörer och fick mina första 67grains kulor igår... Har beställt en lättare kula också.
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav proton 19 dec 2018, 22:58

Gordon skrev:Nu ska vi se... Om du Proton ska prata skit om folk så kan du väl åtminstone tala sanning. I min värld ansvarar säljaren tills varan når köparen och du får tycka vad du vill om det. Jag betalar gärna i förskott vilket jag aviserade för dig dock ska försändelsen nå fram. Något skäll har du inte fått jag har bara klargjort att jag inte vill ställa upp på dina villkor och det beslutet äger jag. Nog om det.

Har beställt från andra leverantörer och fick mina första 67grains kulor igår... Har beställt en lättare kula också.


pratar inte skit , har sparat dina PM och kan lägga upp de här i tråden om du vill :wink: du beställer i från vem du vill och önskar dej lycka till med det

men jag skickar ingen mer ammo till dej
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Silwer 19 dec 2018, 23:19

Gordon, var pratar jag skit om DIG?

Jag har inte lagt mig i det alls, jag pratade baar om Postnords fel.

Jag har inte tagit parti för nån, jag visste inte ens du var inblandad.

Jag tycker du fan borde be mig om ursäkt här.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Gordon 19 dec 2018, 23:24

Japp det ska jag göra, omedelbart. Jag tolkade en del av din text som om den var riktad till mig och det var uppenbart ett misstag. Ber om ursäkt...
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Silwer 19 dec 2018, 23:27

Ok, det är bra, ok, och nej jag tänker inget illa om dig har pratat med dig kort på chatten med, uppfattade dig ej som nån skojare.

Så no hard feelings som det heter :-D
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Gordon 19 dec 2018, 23:39

Ok då återgår vi till handlingarna Fick en omgång 67grainare och dessa ser riktigt trevliga ut Mätte upp dem på krutvågen och de höll sig inom ett halvt grain

För att följa länken så måste du registera dig.



Således dags att testa i garaget genom kronografen. Nya batteri i denna och full tub. Två pärlor avlossades men till min besvikelse verkar Newtons lagar stämma. De var ca 80J med en JSB 25,4grain och det är lika många Joule med denna nya tunga kulan.

Så expertisens teorier om att man måste ha en tyngre kula för att få med sig effekten fungerar inte hos mig. Om inte kronografen är kass vill säga..

Jag har en AirChrono MK3, vet inte hur tillförlitlig den är måste läsa på lite...

// Shas
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Gordon 19 dec 2018, 23:41

Hej igen Silwer, både du och jag har rört till det jag pratade om Proton inte om dig men skit i det nu...
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav Silwer 19 dec 2018, 23:47

hmm ok, jaja isf. det kvittar ändå nu.

Skjuter du på kort håll så kan tunga kulor ge samma värden, men de håller kraften längre ut från pipan.

Sen givet så påverkar ju friktionen, går de hårt i pipan som fan så är det klart att de inte funkar för högre effekt iaf.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav proton 20 dec 2018, 03:33

Gordon skrev:Hej igen Silwer, både du och jag har rört till det jag pratade om Proton inte om dig men skit i det nu...


ja vist , det är väl jag som är den fula fisken i ämnet , jag packade , jag skickade och jag förlorade ammo och pengar , och nu är du sur för att jag inte skickar mer ammo på samma sätt eller måtten på de kulorna åt dej ? :-)

ja jösses , mycket ska man vara med om
som tur är så finns det mycket bra medlemmar här att göra affärer med , så alla inblandade blir nöjda . :)
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: Hatsan BT65 Extrem tuning

Inläggav börne 20 dec 2018, 07:13

Gordon skrev:Ok då återgår vi till handlingarna Fick en omgång 67grainare och dessa ser riktigt trevliga ut Mätte upp dem på krutvågen och de höll sig inom ett halvt grain

För att följa länken så måste du registera dig.



Således dags att testa i garaget genom kronografen. Nya batteri i denna och full tub. Två pärlor avlossades men till min besvikelse verkar Newtons lagar stämma. De var ca 80J med en JSB 25,4grain och det är lika många Joule med denna nya tunga kulan.

Så expertisens teorier om att man måste ha en tyngre kula för att få med sig effekten fungerar inte hos mig. Om inte kronografen är kass vill säga..

Jag har en AirChrono MK3, vet inte hur tillförlitlig den är måste läsa på lite...

// Shas

Vid mynningen ger det ju ungefär samma, du märker det först längre ut då en tyngre kula behåller energin bättre.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Föregående

Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster

  • Sponsorer