Hehe ok inte dåligt, som .177 är den helrätt.
Sen kan jag förstå att i UK kan de ha faft en sån här för jakt, den är ju rekylfri och de får ju jaga med 16j och där kan .22 vara en tanke, för det är ju inte 10j.
Chris: men du som inte tävlar vill ha dåliga resultat tänkte du?:-)
Är nog ingen idé att försöka förklara sig så, och sänk effekten på cp så har du mer utmaning direkt och fler skott per fyllning.
Har man en ocp som skjuter som en laser på de avstånd man provar kan jag förstå dig, men det är kanske så att FX Royale är nåt för dig, du kanske skulle sälja och prova nåt annat.
Även i UK hör man om folk som går bakåt från fullutrustade med allt, iofs kanske främst till
pcp vapen utan allt på tex.
Tyvärr tillvekar de ju just inga fjädervapen ändå även om britterna gärna köper tyskt om de vill ha fjäder.
Där är konkurrensen AAtx200 och HW97 klart hårdare än här, det är ju de båda i sportstertoppen trots fin Walther och en underlig svindyr hemlig FWP Sport, vapnet ingen vet just nåt om.
Diana är amerikanskt så pass så de lika gärna kan hänga på amerijanska flaggan på en gång, jag förstår att de ville sälja stora volymer där borta.
Men att helt strunta i Europa är att ta i.
Ok sen har vi diversse begagnade ännu gångbara fjädervapen.
Roligast om man vill få utmaning och välja nåt dumt är en Magnumbössa säg HW80 en .25 fullfart, vi gnorerar lagen just nu och bara spånar.
En sån bössa, förr fanns fler Webleys Patriot,
AA pro-Elite och säkert nån jag glömt, värst var Patrioten och är imo det ännu pga kvaliteten Hatsan aldrig nått för annars är de starkast.
Iaf runt 30J fjädergevär kan ses som vansinnigt dumt eller vansinnigt roligt, i rätt portion till annat så tycker jag det senare, och inget klaffs på den, mindre kikare som tål rekylen eller järnsikten.
Nu har du utmaningen hehe, känsla och charm saknas inte.
De är dock lite av vapen många gillar men pga tidsbrist får de stå tiden räcker bara för de mer perfekta vapnen.
Eller luftpistol? Svåraste i luftskytte jag givit mig på.
Nåväl det var mina 10 öre