Bafflar mikado

Här snackar vi om luftvapen i form av co2 och pcp luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Bafflar mikado

Inläggav muppen 16 maj 2008, 19:45

Hej jag fick hem min (kompensator) i dag med en hel klase fjädrar. jag har provat med kortaste fjädrarna med baffel mellan varje fjäder även provat lämna en kammare ca 4cm längst fram i kompen.Nu undrar jag om någon provat ut en variant som (dämpar) riktigt bra???? :?: FÖ tog jag m8 gängstång för att centrera bafflarna med funkar bra att dra åt ändstyckena med gängstången inuti :wink:
muppen
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 10 maj 2008, 12:04
Ort: Vallentuna
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Inläggav Silwer 16 maj 2008, 20:02

De är underliga de där, se upp så den inte sitter snett på gängorna.

Dessutom är de tunga.

Men ok, de funkar hyfsat iaf, jag mins inte hur polaren plockade ihop sin alls, bara att den är ljudligare än en HW100 dämpare tex och den innehåler typ nåt som ser ut som hårrullar med packningar runt, så varför var de tvugna att bygga den där så fånigt egentligen?

Undrar om det inte var hårdare fjädrar längst in och sen mjukare ju längre ut man kommer.

Polaren sköt sönder bafflar på sin, så han fick fila ner dem en aning annars träfar kulorna plastbafflarna.

Använder du PCP så kan du ju mixtra lite för att se vad som funkar bra, för fjädervapen är de meningslösa de dämpar i princip inte nåt ljud alls.
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Inläggav scorpio 16 maj 2008, 20:08

Längsta fjädern närmast pipan, sedan kortare fjädrar ju längre ut i mikadon du kommer, möka in så mycket du kan med kompisars hjälp om du inte orkar själv.
scorpio
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:43
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg


Återgå till Luftgevär (PCP/Co2)

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster

  • Sponsorer