Välkommen Gäst
AA s510 Extra .177 tuning
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Du lär inte bli besviken, riktigt fina bössor som skjuter väldigt bra ur kartong. Kvalitetskänslan är bäst i klassen.
Walther lgv .177
-
Dudda - Inlägg: 1784
- Blev medlem: 07 jul 2009, 02:12
- Ort: Skåne
- Tack utdelade: 187 gång
Tackad: 96 gånger i 83 inlägg - Luftvapen favorit: Air Arms
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Ja det ska bli otroligt spännande att öppna lådan :D köpte mig en TX 200 en tid tebax å vart AA frälst på direkten
Air Arms Tx 200 .177
Air Arms S510 Extra Fac 5.5
Air Arms S510 Extra Fac 5.5
- Virus
- Inlägg: 77
- Blev medlem: 27 apr 2013, 15:08
- Ort: Sundsvall
- Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 4 gånger i 2 inlägg - Skytteklubb: Sundsvalls sportskytte klubb
- Luftvapen favorit: Air Arms
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Har nu kört min nya AAs510 .177 FAC genom kronografen och kan konstatera att jag har lite jobb att göra.
Körde med JSB Exakt och trycket i bössan för de 80 skotten i grafen nedan var från 195bar till 110bar.
Det ser onekligen risigt ut och det blir inte ens någon klockkurva av det utan bara rätt ner i skiten.
Som jag förstått det så är denna enbart strypt via fartomställaren så ett alternativ kan ju vara att söka licens på den och köra den i 16J men jag vill kunna använda den i 10J tills det eventuellt skulle bli klart så jag får nog sätta i gång och modda.
Jag antar att jag som Dudda kommer att behöva ny hammare och fjäder, Dudda (eller någon annan) kan du tipsa om vad det är jag ska beställa. Jag har inte haft isär bössan än så det blir spännande eftersom jag inte skruvat på en AA tidigare.
Utöver ny hammare och fjäder så funderar jag på att skaffa en altaros regulator, någon som har erfarenhet av det i en AAs510?
Synpunkter & hjälp på detta tas tacksamt emot!
Som det ser ut nu så är den så gott som oduglig skulle jag säga även om jag inte testat en hel tub på tavla så att jag vet hur den sprider. Väntar på ett Delta titanium 6-24x42 ao som jag beställt.
För att följa länken så måste du registera dig.
Körde med JSB Exakt och trycket i bössan för de 80 skotten i grafen nedan var från 195bar till 110bar.
Det ser onekligen risigt ut och det blir inte ens någon klockkurva av det utan bara rätt ner i skiten.
Som jag förstått det så är denna enbart strypt via fartomställaren så ett alternativ kan ju vara att söka licens på den och köra den i 16J men jag vill kunna använda den i 10J tills det eventuellt skulle bli klart så jag får nog sätta i gång och modda.
Jag antar att jag som Dudda kommer att behöva ny hammare och fjäder, Dudda (eller någon annan) kan du tipsa om vad det är jag ska beställa. Jag har inte haft isär bössan än så det blir spännande eftersom jag inte skruvat på en AA tidigare.
Utöver ny hammare och fjäder så funderar jag på att skaffa en altaros regulator, någon som har erfarenhet av det i en AAs510?
Synpunkter & hjälp på detta tas tacksamt emot!
Som det ser ut nu så är den så gott som oduglig skulle jag säga även om jag inte testat en hel tub på tavla så att jag vet hur den sprider. Väntar på ett Delta titanium 6-24x42 ao som jag beställt.
För att följa länken så måste du registera dig.
- pike55555
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 22 nov 2014, 22:44
- Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg
Re: AA s510 Extra .177 tuning
något speciell kurva får man säga, du ser att den tappar väl i fart över säg 45-50 skott så där är det slut skulle jag säga nånstans nu.
Hur är dessa strypta till 10J, jag tycker den ligger lite lågt rent allmänt för 10J, kan du öka hammarfjäder förspänningen?
Se om den stiger i effekt och sen droppar än värre.
Det är 30cm tub på denna eller är det större?
Om det är 30cm kan det här var vad man får utan regulator, 50 skott runt 10J inom rimlighetens gränser.
Hur är dessa strypta till 10J, jag tycker den ligger lite lågt rent allmänt för 10J, kan du öka hammarfjäder förspänningen?
Se om den stiger i effekt och sen droppar än värre.
Det är 30cm tub på denna eller är det större?
Om det är 30cm kan det här var vad man får utan regulator, 50 skott runt 10J inom rimlighetens gränser.
-
Silwer - Inlägg: 25048
- Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
- Ort: Norduppland
- Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg - Skytteklubb: Royal British Airgunners
- Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Här är en video om Regulator vs icke i s510, dock i fullfart
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
-
Bullpup 96 - Inlägg: 981
- Blev medlem: 13 jun 2015, 18:31
- Ort: Asgard
- Tack utdelade: 127 gång
Tackad: 64 gånger i 46 inlägg - Skytteklubb: The Cricket Club
- Luftvapen favorit: Cricket
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Jag står i begrepp att införskaffa en s510. Vad för modell skall jag ha, då jag tänkt att ha den i 10j för att bara ev ta upp den till 16j i framtiden? Heter den bara s510, eller s510 extra, för det är ju inte Extra FAC!?
Jag vill inte ha kurvan som visas ovan, och gärna undvika regulator, utan jag vill skjuta med den som den är ur kartong.
Jag vill inte ha kurvan som visas ovan, och gärna undvika regulator, utan jag vill skjuta med den som den är ur kartong.
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!
Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
- Henno3
- Inlägg: 822
- Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
- Ort: Svanesund
- Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg - Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
- Luftvapen favorit: Steyr LP.
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Henno3 skrev:Jag står i begrepp att införskaffa en s510. Vad för modell skall jag ha, då jag tänkt att ha den i 10j för att bara ev ta upp den till 16j i framtiden? Heter den bara s510, eller s510 extra, för det är ju inte Extra FAC!?
Jag vill inte ha kurvan som visas ovan, och gärna undvika regulator, utan jag vill skjuta med den som den är ur kartong.
För att följa länken så måste du registera dig.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
-
börne - Inlägg: 18753
- Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
- Ort: Kristianstad
- Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg - Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
- Luftvapen favorit: Air Arms
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Tuben på min är 40cm.
Tobbe har sagt att den är strypt i fartomställaren.
Tobbe har sagt att den är strypt i fartomställaren.
- pike55555
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 22 nov 2014, 22:44
- Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Ok nåt är fel som fasen.
Du borde få ut nästan dubbla mängden vettiga skott dvs säg 80 skott inom marginalerna.
Jag väntar mig inte magi utan regulator givetvis men max 50 skott i under 10j på över 200cc är extremt törstigt.
Du måste nog pilla i den själv, den här har inte strypts och gjorts nån effektkurva över direkt.
Jag funderar om mer fjäderförspänning eller mindre kan vara en förbättring bara, svårt då den ju stryps i transferkanalen efter det givetvis.
Jag hittar info om denna som säger 70skott i 16j innan den dyker rakt ner i effekt, iofs inte en FAC då.
FAC har möjligen fulstrypits bara och flåsar luft till ingen nytta mot ett pyttehål till tranferkanal.
Du borde få ut nästan dubbla mängden vettiga skott dvs säg 80 skott inom marginalerna.
Jag väntar mig inte magi utan regulator givetvis men max 50 skott i under 10j på över 200cc är extremt törstigt.
Du måste nog pilla i den själv, den här har inte strypts och gjorts nån effektkurva över direkt.
Jag funderar om mer fjäderförspänning eller mindre kan vara en förbättring bara, svårt då den ju stryps i transferkanalen efter det givetvis.
Jag hittar info om denna som säger 70skott i 16j innan den dyker rakt ner i effekt, iofs inte en FAC då.
FAC har möjligen fulstrypits bara och flåsar luft till ingen nytta mot ett pyttehål till tranferkanal.
Senast redigerad av Silwer 25 okt 2015, 14:39, redigerad totalt 1 gång.
-
Silwer - Inlägg: 25048
- Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
- Ort: Norduppland
- Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg - Skytteklubb: Royal British Airgunners
- Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Kollar man hammarfjädrar till S400/410 som jag själv har så finns det ju både till 16J & Extra Fac, ska man då köra 10J borde ju en vanlig fjäder vara bättre om det nu finns olika till S510, jag fick ut över 100 användbara skott i 10J med min MPR 216cc tub.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
-
börne - Inlägg: 18753
- Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
- Ort: Kristianstad
- Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg - Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
- Luftvapen favorit: Air Arms
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Jo det bör inte vara stor skillnad, jag undrar också om den nu har en FAC fjäder pådragen mot en fnuttig strypning och därmed helt enkelt slösar enormt med luften pga det.
Isf hade iaf jag bytt fjädern så länge.
Hittar inga vettiga effektkurvor på den i 16jj, hur mycket tycker ni att effektkurvan får fluxuera på 10j?
Jag räknade ju på kanske max över 10mps, kanske är det för hårt.
Isf hade iaf jag bytt fjädern så länge.
Hittar inga vettiga effektkurvor på den i 16jj, hur mycket tycker ni att effektkurvan får fluxuera på 10j?
Jag räknade ju på kanske max över 10mps, kanske är det för hårt.
-
Silwer - Inlägg: 25048
- Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
- Ort: Norduppland
- Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg - Skytteklubb: Royal British Airgunners
- Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Håller på att läsa in mig på tuben om hur den är konstruerad så att jag vet innan jag skruvar isär.
Återkommer när jag fått isär den och förhoppningsvis sett hur det ser ut inuti.
Har sett klippet om regulatorer i aa hunting South africa tidigare men hade nog inte tänkt mig en robert lane regulator men iofs varför inte... Han gör bra videos han aa huntingkillen. ☺
Robert lane regulatorer kräver borrning, är det så med altaros också? Någon som testat robert lanes regulatorer?
Återkommer när jag fått isär den och förhoppningsvis sett hur det ser ut inuti.
Har sett klippet om regulatorer i aa hunting South africa tidigare men hade nog inte tänkt mig en robert lane regulator men iofs varför inte... Han gör bra videos han aa huntingkillen. ☺
Robert lane regulatorer kräver borrning, är det så med altaros också? Någon som testat robert lanes regulatorer?
Senast redigerad av pike55555 25 okt 2015, 17:21, redigerad totalt 1 gång.
- pike55555
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 22 nov 2014, 22:44
- Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Den är bara ett stålrör med gavlar, inget konstigt alls.
Tom inuti mao, ja ventil förstås.
Felet är inte där utan i bössan.
Eller fel och fel, men den trista strypningen.
Det kan inte bli dyrt att fixa en 16j hammarfjäder?
Regulatorer är toppen men nog ska du fixa detta utan de pengarna.
Tom inuti mao, ja ventil förstås.
Felet är inte där utan i bössan.
Eller fel och fel, men den trista strypningen.
Det kan inte bli dyrt att fixa en 16j hammarfjäder?
Regulatorer är toppen men nog ska du fixa detta utan de pengarna.
-
Silwer - Inlägg: 25048
- Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
- Ort: Norduppland
- Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg - Skytteklubb: Royal British Airgunners
- Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Borrning menar du håltagning av tuben? Isf behövs det.
Annars fungerar inte reguleringen då den ju är helt instängd i röret.
Annars fungerar inte reguleringen då den ju är helt instängd i röret.
-
Silwer - Inlägg: 25048
- Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
- Ort: Norduppland
- Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg - Skytteklubb: Royal British Airgunners
- Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Det var håltagning av tuben jag menade.
Har för mig att jag läst att det finns regulatorer som inte kräver håltagning.
Har nu tagit isär och fixat och testat lite för att se vad den är gjord för för hastighet för att förstå om det bör funka till 10j.
Det är en fac och om en fac gör 320m/s och 28j på högsta läge, vad är det för skillnad på fac och extra fac?
Att få den att gå bra i 10j blir nog svårt utan att byta delar eller vad tror ni?
Har för mig att jag läst att det finns regulatorer som inte kräver håltagning.
Har nu tagit isär och fixat och testat lite för att se vad den är gjord för för hastighet för att förstå om det bör funka till 10j.
Det är en fac och om en fac gör 320m/s och 28j på högsta läge, vad är det för skillnad på fac och extra fac?
Att få den att gå bra i 10j blir nog svårt utan att byta delar eller vad tror ni?
- pike55555
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 22 nov 2014, 22:44
- Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Extran har väl längre pipa och ännu längre tank, dvs för att plocka ut mer effekt, jag tror du klara dig fint med din.
-
Silwer - Inlägg: 25048
- Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
- Ort: Norduppland
- Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg - Skytteklubb: Royal British Airgunners
- Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm
Re: AA s510 Extra .177 tuning
pike55555 skrev:Vad är det för skillnad på fac och extra fac?
Air Arms S510 Xtra Fac ser ut så här.
Lååååång pipa.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
-
börne - Inlägg: 18753
- Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
- Ort: Kristianstad
- Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg - Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
- Luftvapen favorit: Air Arms
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Jag trodde att det var mer än längden på pipa och tub som skilje fac och extra fac åt men det stämmer nog inte.
Dudda skrev i början på denna tråd;
"Nä precis. Den finns ju i tre utföranden. Carbine/Classic 16J. Classic 16J/FAC och Extra FAC 24J alla i .177.
Det är en hel del prylar på insidan som skiljer dem åt. Ventilen/styrningen är också annorlunda mellan fullfart och 16J.
Hammarvikten är megastor på min så jag har tänkt att börja med att enbart byta den till 16J hammarvikt för att se vad detta ger, om det blir knas så bytar jag även fjädern och i värsta fall så får jag beställa de övriga prylarna för 16J och sedan justera in med fartreglaget och sedan låsa det så att den ligger på 10J."
Fac betyder väl fire arms certificate eller något i den stilen vilket i england betyder över 16j och då sannolikt Max joule som går att klämma ur kalibern. Extra fac betyder då rimligtvis extra lång tub och pipa men annars samma innandöme som fac. Ska jag få den att gå vettigt i 10j så behöver jag en classicfjäder och hammare gjorda för 16j som dudda satte i sin. Nån som vet var jag hittar det?
Dudda skrev i början på denna tråd;
"Nä precis. Den finns ju i tre utföranden. Carbine/Classic 16J. Classic 16J/FAC och Extra FAC 24J alla i .177.
Det är en hel del prylar på insidan som skiljer dem åt. Ventilen/styrningen är också annorlunda mellan fullfart och 16J.
Hammarvikten är megastor på min så jag har tänkt att börja med att enbart byta den till 16J hammarvikt för att se vad detta ger, om det blir knas så bytar jag även fjädern och i värsta fall så får jag beställa de övriga prylarna för 16J och sedan justera in med fartreglaget och sedan låsa det så att den ligger på 10J."
Fac betyder väl fire arms certificate eller något i den stilen vilket i england betyder över 16j och då sannolikt Max joule som går att klämma ur kalibern. Extra fac betyder då rimligtvis extra lång tub och pipa men annars samma innandöme som fac. Ska jag få den att gå vettigt i 10j så behöver jag en classicfjäder och hammare gjorda för 16j som dudda satte i sin. Nån som vet var jag hittar det?
Senast redigerad av pike55555 25 okt 2015, 22:56, redigerad totalt 1 gång.
- pike55555
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 22 nov 2014, 22:44
- Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Jag har handlat hammarfjäder till min MPR här, dom borde ju ha till 510 också... För att följa länken så måste du registera dig.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
-
börne - Inlägg: 18753
- Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
- Ort: Kristianstad
- Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg - Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
- Luftvapen favorit: Air Arms
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Silwer skrev:Borrning menar du håltagning av tuben? Isf behövs det.
Annars fungerar inte reguleringen då den ju är helt instängd i röret.
Finns regulatorer som inte är ventilerade och därmed slipper man ta hål i tuben.
-
Superbee - Inlägg: 1498
- Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
- Ort: Finland
- Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg - Skytteklubb: N/a
- Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC
Re: AA s510 Extra .177 tuning
börne skrev:Jag har handlat hammarfjäder till min MPR här, dom borde ju ha till 510 också... För att följa länken så måste du registera dig.
Tack för tipset. De har mycket men hittar tyvärr inte hammare och fjäder till s510.
- pike55555
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 22 nov 2014, 22:44
- Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Var är den köpt?
Du kan ju fråga där om just 16j hammarvikt och fjäder, det borde ju inte bli vansinnigt dyrt.
Men absolut värt det.
Du kan ju fråga där om just 16j hammarvikt och fjäder, det borde ju inte bli vansinnigt dyrt.
Men absolut värt det.
-
Silwer - Inlägg: 25048
- Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
- Ort: Norduppland
- Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg - Skytteklubb: Royal British Airgunners
- Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Köpt hos tobbe. Bra ide, även om jag inte hittar grejerna på hans hemsida kan han säkert fixa fram dom.
Tack för alla goda ideer/råd!
Tack för alla goda ideer/råd!
- pike55555
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 22 nov 2014, 22:44
- Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg
Re: AA s510 Extra .177 tuning
pike55555 skrev:Köpt hos tobbe. Bra ide, även om jag inte hittar grejerna på hans hemsida kan han säkert fixa fram dom.
Tack för alla goda ideer/råd!
Tjenare, det är inte lönt att byta enbart hsmmare och fjäder. Motståndet på fjädern i ventilen är oerhört mycket störra på extra fac än 16j så du kommer få typ 5-7j. Du måste byta alla komponenter som skiljer dem åt. Det är rätt mycket jobb om du ska byta till en äkta 16j. Du kan prova viaTobve men det lär bli fn lång process. Tyvärr har Julian Bond i UK slutar att exportera delar. Han var mig veterligen den enda som sattpå alla delar i lager.
Om du verkligen vill köra den i 10j så behöver du köpa 16j ventil, fiering pot, fjäder. 16j ventilhus, hammare hammarbussningar 2st, hammar glidstång, hammarfjäder. Det går att sätta sätta ihop med dessa delar men det optimala är att även byta ovandelen av blocket för att få rätt storlek på transferporten samt nyttjas en annan typ av oring mellan blockhalvorna på de olika effektuttagen.
Som sagt, det går men tar lite tid och du hamnar runt 2000kr om du ska byta allt.
Walther lgv .177
-
Dudda - Inlägg: 1784
- Blev medlem: 07 jul 2009, 02:12
- Ort: Skåne
- Tack utdelade: 187 gång
Tackad: 96 gånger i 83 inlägg - Luftvapen favorit: Air Arms
Re: AA s510 Extra .177 tuning
Tack för värdefull info Dudda.
Ska till landet och testa den ordentligt denna veckan så får jag se sen vad jag bestämmer mig för. Ganska sannolikt att jag behåller den som den och söker licens men inte säker än. Intressant är att den ger exakt 10j på lägsta läget på som kan låsas med en skruv enbart i lägsta läget och att den ger 28j 320m/s vilket nog är lite väl hett utan att ändra något än fartomställaren till maxläge.
Ska till landet och testa den ordentligt denna veckan så får jag se sen vad jag bestämmer mig för. Ganska sannolikt att jag behåller den som den och söker licens men inte säker än. Intressant är att den ger exakt 10j på lägsta läget på som kan låsas med en skruv enbart i lägsta läget och att den ger 28j 320m/s vilket nog är lite väl hett utan att ändra något än fartomställaren till maxläge.
- pike55555
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 22 nov 2014, 22:44
- Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg
likartade trådar
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 9 gäster