Sida 6 av 6

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 12 dec 2015, 10:17
av Dudda
Förresten, vilken reg har du? 16j eller fullfart?

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 19 dec 2015, 21:57
av Superbee
Hur går det?

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 20 dec 2015, 21:00
av Superbee
Bara jag som är nyfiken på om han fick till det?

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 20 dec 2015, 23:32
av Deichenpoff
nä jag är oxo nyfiken,men jag tänker att han kanske bakar pepparkakor, jobbar eller räfsar löv.

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 21 dec 2015, 00:20
av pike55555
Deichenpoff skrev:nä jag är oxo nyfiken,men jag tänker att han kanske bakar pepparkakor, jobbar eller räfsar löv.



Hehe :-)
Ledsen att jag inte kommit med några nyheter än.
Har inte haft tid att fixa vidare så mycket senaste veckan.
Har varit lite upptagen med att köpa mig en Piaggio Mp3 500 som jag ska använda mig av till att pendla till jobbet, kul!! :arrow:
Har testat reggen på 110 bar och ca 145 men inte riktigt fått till det. Får fortfarande en lite nedåtgående kurva.
Ska testa vidare och lägger upp resultat när jag kommit vidare.

Just det Dudda, jag tror det är en fullfartsreg, visste nog inte att de skiljer sig åt men det kan nog vara så. Fick fylla i fart när jag beställde och jag har för mig att jag angav 270m/s. Ska kolla upp med leverantören som för övrigt är hjälpsam och svarar snabbt på mail

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 21 dec 2015, 08:36
av Bullpup 96
Är inte det en sån där trehjulig rackare man får köra på b körkort? Hur många hästar har den?

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 21 dec 2015, 09:07
av börne
Jo... En på jobbet har en sån, fula som stryk men visst, man slipper ju ta mc kort.

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 21 dec 2015, 10:46
av pike55555
Just det, 3 hjul. 40hk. Ingen racerhoj men räcker gott till pendling.
Bonus att man slipper sätta ner fötterna vid köer, man trycker på en knapp så låser den i upprätt läge, släpper när man gasar. Inga biltullar (Sthlm), gratis parkering.

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 21 dec 2015, 10:51
av Bullpup 96
Nu förstår jag intresset av pendlar fordon av denna typ. Bor inte i storstad så det finns inte stillastående köer, biltullar eller ens rödljus. Parkering däremot finns inne i stan som man betalar för. En bild vere trevligt även om det är OT

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 21 dec 2015, 11:38
av Superbee
Back to topic...
Jag är lite sugen på en Altaros-reg för 16J, men om de är av dålig kvalité och man trotsdem får dalande kurva så känns det ju sådär :/

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 21 dec 2015, 11:43
av Bullpup 96
Lane är bättre, men då måste du borra hål i tanken. Helt klart värt det enligt mig. Min cricket har flera hål i tanken, de flesta är så kallade "tell tale" hål som visar ifall bössan har en läcka och vilka oringar som är involverade. Max tryck är 300bar så man behöver inte oroa sig över att ett hål i tanken är dåligt, fyller man till 300 bar sprängs inte bössan...

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 21 dec 2015, 14:43
av pike55555
Jag ska kolla mer och återkommer. :smt022
Det kan ju vara som Dudda skriver att man måste upp i bar för att det ska jämna ut sig. Dock tråkigt om det är så för jag skulle föredra om den gick jämnt vid typ 100 bar.
Trist att behöva fylla heeeela j..a tiden. :smt020

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 21 dec 2015, 14:53
av Bullpup 96
Annars kan man ju ta isär den och rengöra/smörja och om den är byggd på samma sätt som en cricket regulator kan man till och med ändra position på brickorna för att passa ett lägre tryck

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 21 dec 2015, 15:01
av Bullpup 96
Så här ser brickorna ut original i cricket regulatorn

För att följa länken så måste du registera dig.



Och så här kan man ändra för låg effekt men i crickets fall är det inte nödvändigt, det kanske är det för altaros dock, jag kan ingenting om altaros
För att följa länken så måste du registera dig.


Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 21 dec 2015, 16:09
av Superbee
Något borrande i tuber blir det inte tal om för min del, en rätt konstruerad icke ventilerad regulator ska kunna funka bra. Får ta och titta runt vad som finns förutom altaros.

På altaros hemsida vill de ju att man specar befintlig och önskad energi med reg så någon skillnad lär det väl vara?

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 23 dec 2015, 08:20
av Jycken
Jag kör Audrius i min bt65 och den håller sig inom +-2ms från 215 bar ända ner till ca 80bar. Inget borrande i tuben där heller. Han säljer på eBay och kan helt klart rekommendera honom. Går under namnet 2014_rusy

Re: AA s510 Extra .177 tuning

InläggPostat: 23 dec 2015, 15:28
av börne
Bullpup 96 skrev:En bild vere trevligt även om det är OT

För att följa länken så måste du registera dig.