Här kommer en liten guide till demontage av avtryckaren och dess komponenter.
Steg 1: Ta av stocken. Till detta behövs en 6mm spårmejsel, en 2,5mm insexnyckel, samt
AA:s eget specialverktyg som följer med bössan. Specialverktyget är till muttern, som skruvas fast i stången i botten på pistolgreppet.
Spårmejseln är till skruven på höger sida, strax över varbygeln.
Insexnyckeln är till de 2 skruvarna på undersidan stocken. En i pipbandet och en precis framför varbygeln.
För att följa länken så måste du registera dig.Steg 2:Ta bort varbygeln Till detta behövs en 3mm insexnyckel. Håll reda på fjädern som nu kommer att följa med. Detta är fjädern som ser till att 2:a "searen" trycks upp mot hammaren och låser vid laddning.
För att följa länken så måste du registera dig.Steg 3: Länkarmen. Lyft av återföringsfjädern från länkarmen, dra ur sprinten ur länkarmen och lirka bort länkarmen från blocket..
För att följa länken så måste du registera dig.Steg 4: Ta bort de 2 "sears" Va f-n heter dom på svenska!!?
Börja med att knacka ur främre sprinten med lämpligt drivdorn. Du får då ut 1:a sear. Håll ordning på fjädern som följer med. Den ligger mellan 1:a och 2:a sear i en fördjupning på varje sida. ((Obs att denna fjäder är kortare än fjädern i steg 2.) Knacka ut bakre sprinten. Det ligger en bricka på varje sida om 2:a sear, som kan vara svåra att se. Håll ordning på dessa!
För att följa länken så måste du registera dig.Klart! Ja, så här ser då hela härligheten ut.. Inget matchtrycke direkt.... Obs att denna har eftermarknads avtryckarblad från Rowan.
För att följa länken så måste du registera dig.Jag är ingen tuningexpert, men försöker skissa upp nedan vad de olika skruvarna gör.
Jag har följt guiden i länken i tidigare inlägg. Det funkade rätt bra.
För att följa länken så måste du registera dig.Montering sker i omvänd ordning. Se till att fjädern hamnar rätt i sina fördjupningar. Lite fett på fjäderänden hjälper till att hålla det på plats.