Hatsan Galatian

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Hatsan Galatian

Inläggav Silwer 17 jul 2013, 19:58

Ja priset i Sverige för Galatian är för högt, isf importera, annars som sagt se på nåt som ger dig vad du betalar för bättre
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Hatsan Galatian

Inläggav cycra450 23 aug 2013, 08:31

Jag har nu testskjutit denna Galatian och är faktiskt inte imponerad över pjäsen. Denne exemplaret var en .22 och är det inte mer man får för dom rätt styva pengarna så får det bli en HW 100 istället. Silwer har helt rätt: Priset på Galatian är alldeles för högt i jämförelse till vad man får. Halva priset hade kanske varit mer skäligt. Kanske. Om ens då.
cycra450
 

Re: Hatsan Galatian

Inläggav Jazz 23 aug 2013, 12:32

Vet inte vad du tycker är dåligt med dem. Specificera gärna
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Hatsan Galatian

Inläggav cycra450 26 aug 2013, 09:13

Rapplig mekanik, stor och tung känsla. Ett sorgligt försök att få en Hatsan att likna ett kvalitetsvapen. Precisionen är OK men inte i klass med riktiga kvalitetsgevär.
cycra450
 

Re: Hatsan Galatian

Inläggav Jazz 26 aug 2013, 11:29

Vet inte var du kollat gevär men jag har tvärt emot dina erfarenheter och jag är ingen Hatsan fan. Lite stor till växten anser jag den är men fin bra mekanik och bra avtryck. Däremot tycker jag att de där smala luft tuberna är förlegade. Trä arbetet på Galatian är så bra så att det gav en plastig känsla. Dvs den var för bra polerad innan lackning.
Jag anser den vara för dyr men det tycker jag med de flesta pcp gevär. Men jag anser att funktions mässigt är den fullt i Fx klass, dock förlorar den på den mindre luftvolymen.
Detta tycker jag är första gången som jag inte upplever att man köper ett halv fabrikat.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Hatsan Galatian

Inläggav marhol 26 aug 2013, 18:40

Okej nu är detta en fråga och inget påstående, men kan det vara så att dom fortfarande lider av varierande kvalitet? :o

Isf skulle ju det kunna förklara en del...
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff

Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken
Användarvisningsbild
marhol
 
Inlägg: 1593
Blev medlem: 01 jun 2008, 11:07
Ort: Västkusten
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Re: Hatsan Galatian

Inläggav Silwer 26 aug 2013, 18:47

Trodde nåb detta skulle göra Hatsan till fulländade alternativ mot allt?

Är nån korkad nog tat betala svenskt pris så får de stå för det, jag tror mer de faktiskt är i regionne vad jag ser i polen och bulgarien tex.

Tänk på att även de har avans på de här bössorna.

FX är inhemskt och går typ ut till Hurricane och andra säljare i landet här, isf så lägger dessa på höga extraomkostnader? eller är det FX som gör det?

Tänk på det bara, inna ni placerar Hatsan whatever i samma kategorier, glöm inte möjliga slavlöner, ointgresserade av hantverk eller bli nånting mer än mängdsäljare.

Se på Gamo som de iaf varit.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Hatsan Galatian

Inläggav cycra450 30 aug 2013, 07:58

Det kan vara just precis som Marhol sa - mycket skiftande kvalité. Det är väl Hatsan rätt känt för i övrigt ? Oavsett vilket så är den inte värt sitt pris - långt ifrån. Den dagen Hatsan börjar satsa på QC och tillverka vapen i någorlunda jämn kvalité och göra det några år i följd kan det finnas belägg för dess prislapp men som det är idag är priset kontra kvalité på helt fel nivå.
cycra450
 

Re: Hatsan Galatian

Inläggav Silwer 31 aug 2013, 23:08

Jag respekterar att nån måste hålla i de billigaste grejorna och som kan kräva en del handpåläggning för att funka bra.

För ser man vad de kostar utomlands så är priserna ju sånna med, de kostar inte strax under vad som påstådd motsvarande FX kostar.

Kanske ska inte Hatsan ens försöka glra nåt annat, att ge sig oå toppgrejorna tävlingsmässigt osv kanske kan kosta mycket mer än det smakar.

De får vårt intresse, men deras normala köoare bryr sug inte ett spr i spnt alls, de vet inte ens nåt om saken.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Hatsan Galatian

Inläggav cycra450 02 sep 2013, 10:12

Kloka ord. Inget fel i att ha sekundär kvalité men då ska det också kosta därefter. Igår så lyckades kompisen som äger en sådan där Galatian spräcka kolven på den. Han hade den lutandes mot väggen när den välte sidledes,träffar golvet och kolven sprack. Jag ska nog byta mitt luftvapenfavorit till nåt annat märke känns det som.
cycra450
 

Re: Hatsan Galatian

Inläggav cycra450 03 sep 2013, 10:16

Ännu mera problem med denna bössan för nu har tydligen avtrycket också lagt av. Riktigt prisvärda grejer.Rekommenderas - not.
cycra450
 

Re: Hatsan Galatian

Inläggav Daniel 03 sep 2013, 10:21

cycra450 skrev:Ännu mera problem med denna bössan för nu har tydligen avtrycket också lagt av. Riktigt prisvärda grejer.Rekommenderas - not.


Sir Ville, Är detta sanning nu eller försöker du bara sprida dynga? Vem är kompisen som äger en galatian ?

Jag har vetat från första början när du registrerade detta konto att det är samma person bakom detta konto som Sir Ville
Trodde du skulle kunna sköta dig.
Tycker du ska ta och växa upp.
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel
 
Inlägg: 5340
Blev medlem: 26 dec 2007, 21:05
Ort: Lögdeå
Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Re: Sv: Hatsan Galatian

Inläggav Dr.KrillE 03 sep 2013, 16:45

Daniel skrev:
cycra450 skrev:Ännu mera problem med denna bössan för nu har tydligen avtrycket också lagt av. Riktigt prisvärda grejer.Rekommenderas - not.


Sir Ville, Är detta sanning nu eller försöker du bara sprida dynga? Vem är kompisen som äger en galatian ?

Jag har vetat från första början när du registrerade detta konto att det är samma person bakom detta konto som Sir Ville
Trodde du skulle kunna sköta dig.
Tycker du ska ta och växa upp.


Sprida dynga? Säga att Hatsan är prisvärda precisionsgevär med kvalitetskänsla är väl att sprida dynga om nått?! Vad fan skulle han tjäna på att dissa i detta fall Hatsan om det nu inte var mög?
Censurera och banna folk med erfarenhet och kunskap bara för att dom är frispråkiga och tillåta självutnämnda experter utan koll att predika sitt skit på ett forum som är till för att sprida information och kunskap är bara fel, tycker jag.
//Dr Elak

Sent from my GT-8000


Edgun Matador R2.5 .22
KalibrGun Cricket .22
AGN Tech. Vulcan .177
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
Dr.KrillE
 
Inlägg: 39
Blev medlem: 14 mar 2013, 13:37
Ort: Furulund
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 8 gånger i 6 inlägg
Skytteklubb: Himmavid
Luftvapen favorit: Eddie #0060

Re: Hatsan Galatian

Inläggav Silwer 03 sep 2013, 16:52

Jag håller med, jag hoppas det inte handlar om falsk info dock.

Sen om det är Sir Ville så undrar då jag varför han är bannad ännu, jag vet tat han gick på väldigt personligt på Daniel, men alltså det var ju månader sen.

Men ok jag inser att vill man inte säg skriva ett PM om att man tja kanske tog i lite osv så blir det svårt, han hade ju sina idéer Ville men tja ibland fick man ju en del intressant att se på iaf då han hade en del udda luftvapen.
I övrigt är jag udda själv.

Sorry för OT.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Hatsan Galatian

Inläggav Daniel 03 sep 2013, 16:52

Att tala sanning är inte dynga . Men att skapa användare bara för att hitta på saker är dynga.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel
 
Inlägg: 5340
Blev medlem: 26 dec 2007, 21:05
Ort: Lögdeå
Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Föregående

Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

  • Sponsorer