Harbard skrev:Oj ja det där är jätte förmycket ursvarvat! Tänk på att det bara är mässing!
Det var första försöket att använda kompisens nyköpta kinasvarv , tror det var för sju år sedan eller något sånt , den hade inte x-y-z-koordinater på samma sätt som jag var van så min håldiameter tolkade den som radie = katastrof .
Ventilen hamnade i skamvrån nere i källaren ifall jag skulle behöva delrinbussningen i framtiden .
Den nya Hatsanventilen verkar vara annorlunda än den gamla :
För att följa länken så måste du registera dig.Mycket större plastbussning i änden med många hål i , den gamla modellen hade bara ett hål i mitten som inte gick att borra upp nämnvärt utan att fjädern föll ut
Antingen fick man klara sig utan ventilfjäder eller borra "vädringshål" snett in mot ventilsätet för att öka flödet .
För att följa länken så måste du registera dig.Funderar på att göra så här med min nya fina ventil , det verkar ha fungerat bra för honom :
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Enligt hans diagram i tråden blev bössan betydligt luftsnålare med bibehållen kraft ( han har fullfartsversionen )
Är det någon på hemmaplan som provat detta och sett om det ger någon skillnad ?
OT :Någon som har en ventil eller hel tub över som kan avyttras billigt som testobjekt ?