Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Skogshuggarn skrev:Mhunter skrev: Annars borda man väl kunna skruva ut till man känner att det lossnar/går isär, och sen dra in ett varv igen bara - då borde ju maximal fjäderspänning uppnåtts?
Den metoden du beskriver går utmärkt att tillämpa !
Har du en nyare AT-44 så skall dysan var 4 mm . Det är i valvpinnens utformning skillnaden sitter mellan " strypt/ostrypt ". Stoppas den "ostrypta"valvpinnen i ventilen , så går det inte att skruva ned hammarfjäderns förspänning ( med org,fjädern) så den får bössan att hålla sig under 10 joul.
Rodge68 skrev:Jag har enbart satt i turkpinnen i min AT-44 5,5mm. det känns som om det finns mycket kvar att ge. Jag inte ändrat på hammarfjädern, utan den är så som den kom ur kartongen.
Så fort jag har införskaffat en insex som är av modell lång så ska jag öka trycket på hammarfjädern.
Det känns som om det inte är nödvändigt att byta fjädern vid moderat trimmning.
Rodge68 skrev:Mhunter, jo tack det har jag snappa upp och om man kolla på sprängskisserna så syns det också. Alltså om man kollar var skuven är placerad i förhållande till fjädern.
Märkte du någon skillnad och provade du olika antal varv.
Jag skulle vilja kunna dämpa ljudet på min Hatsan något, men det behöver inte vara en ljuddämpare (licens).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst