någon som känner till hatsan at 44 s

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav groda 22 jul 2010, 19:11

hej har en fx typhoon 22a går perfekt .tänkte köpa en bössa i cal 25 ej för dyr en hatsanat44 enkelskott i cal 25 någon som kan ge mig omdöme om den bössan .tänkte även fråga om man tar bort kornet på hatsan hur ser det ut under plasten .är det någon som tagit av kornet .man skjuter ju idag med kikare .tog bort kornet på en hatsan 125 th då fick man kapa plasten för pipan var ju nedsvarvad .men det blev snyggt .den bössan var ical 25 fullt blås idag såld .det skulle vara enkelt att göra om en typhoon till cal 25 en ny pipa slutstycke ev tyngre hammare störe venturihål ev längre ventilpinne för fabriken alltså mvh groda
Senast redigerad av groda 22 jul 2010, 20:08, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
groda
 
Inlägg: 422
Blev medlem: 26 jan 2010, 19:11
Ort: kungälv
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav mathewsbow 22 jul 2010, 19:30

Finns många läsvärda trådar på forumet om AT44, och vad jag känner till är det väl endast finishen som är lite grovhuggen, men presicionen tiptop och likaså kvaliteten i övrigt.
mathewsbow
 
Inlägg: 507
Blev medlem: 09 jul 2009, 21:21
Ort: Båstad så klart!
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 15 gånger i 12 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch

Följande användare vill tacka mathewsbow för detta inlägg
groda (22 jul 2010, 19:37)

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav ogster 22 jul 2010, 19:34

mathewsbow skrev:Finns många läsvärda trådar på forumet om AT44, och vad jag känner till är det väl endast finishen som är lite grovhuggen, men presicionen tiptop och likaså kvaliteten i övrigt.


Än så länge har jag bara sett att det är tomaz bössa som levererar tiptop precition, sen att kvaliten på grejorna skulle va "tipptop" antar jag att du var sarkastisk när du skrev?
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Följande användare vill tacka ogster för detta inlägg
groda (22 jul 2010, 19:38)

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav groda 22 jul 2010, 19:40

kanske bäst att vänta fx skall ju komma med en 25a den bör ju inte bli dyrare än typhoonen.läste i handvapen guiden om att at44an skulle vara hyfsad men dom gubbarna kan ju vara köpta .tänkte åka ner till hurricane och provskjuta .den är väl inte iklass med typhoonen min skjuter om jag är i form med jsb kulor hål i hål på 20m helnöjd .men roligt med en grövre caliber .vill inte alltid ta till mina krut vapen sen kan man ju skjuta på tomten utan massa väsen mvh groda
Senast redigerad av groda 22 jul 2010, 19:49, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
groda
 
Inlägg: 422
Blev medlem: 26 jan 2010, 19:11
Ort: kungälv
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav zeke-cool 22 jul 2010, 19:46

groda skrev:kanske bäst att vänta fx skall ju komma med en 25a den bör ju inte bli dyrare än typhoonen


Jag gissar på att FX-airguns kommer att sälja sina vapen i cal.25 endast på licens :!:
Användarvisningsbild
zeke-cool
 
Inlägg: 592
Blev medlem: 30 dec 2007, 05:23
Ort: Hemma
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 24 gånger i 23 inlägg

Följande användare vill tacka zeke-cool för detta inlägg
groda (22 jul 2010, 19:50)

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav groda 22 jul 2010, 19:52

zeke-cool skrev:
groda skrev:kanske bäst att vänta fx skall ju komma med en 25a den bör ju inte bli dyrare än typhoonen


Jag gissar på att FX-airguns kommer att sälja sina vapen i cal.25 endast på licens :!:

ja det är väl bara en tids fråga tills det blir licens på allt även toapapper skit
Användarvisningsbild
groda
 
Inlägg: 422
Blev medlem: 26 jan 2010, 19:11
Ort: kungälv
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav Tomaz 22 jul 2010, 19:57

Nu tycker jag iof att AT-44 är ett bättre köp än Typhoon..

Kör lite cut´n paste från andra forumet där jag förklarar varför..

-------------------------------------------------------------------------------

Det ligger närmast tillhands att jämföra syntetstockad enkelskotts Hatsan AT-44 med dito FX-Typhoon.

Börjar vi med syntetstocken så vinner AT-44 klart över Typhoon.
Typhoonstocken är extremt mjuk och flexar som den vore gjord av fogskum, bakkappan är hal plast och ergonomiskt lämnar den en del att önska.
AT-44 har en betydligt styvare och stabilare syntetstock, har justerbar gummibakkappa och sitter som gjuten ergonomiskt.

Laddsystemet på Typhoon är ju ökänt för att vara ömtåligt i sitt mjuka aluminiumblock.
Laddsystemet på AT-44 är robustare och funkar felfritt.

Ventilerna är i princip identiska, men har den skillnaden att AT-44 är mer genomtänkt, det blir inga luftläckage som det lätt blir på Typhoon, och AT-44 tål därför mer effekt utan att haverera. Har aldrig haft ett luftläckage på AT-44, trots omfattande hemmapillande och hög effekt. Typhoon har jag däremot haft otaliga knäckta ventilsäten, knäckt ventilnål, knäckt returfjäder, samt hela ventilhuset i mässing gick i två delar längs lufthålen. Och mycket av detta i opillat originalutförande...

Lufttuben på AT-44 har manometer, vilket Typhoon saknar.

Båda finns i versioner med Lothar Waltherpipa, men bara AT-44 i kaliber 6,35mm.
Till AT-44 i kaliber 6,35mm med LW pipa får man dessutom en längre matchande tub med större luftvolym.

AT-44 säljs med öppna riktmedel (om någon mot förmodan inte vill ha kikarsikte på), men Typhoon erbjuder inga öppna riktmedel alls.

Avtrycket är det enda som Typhoon vinner i grundutförande, men även på den måste man ju tuna en del för att inte få det svampigt och släpigt. Grundkonstruktionen med den fjäderbelastade kulskruven som utgör andrasteget på FX är en nödlösning som gör det svårt att få en helt ren tryckpunkt.
Avtryckarenheten på AT-44 är mer komplex och liknar HW´s Recordtrycke i uppbyggnad, men även här har inte konstruktören tänkt färdigt hela vägen, och kräver en del fix för att få det bra. När det är fixat, så är det ett bättre trycke än FX. Men som sagt i grundutförande är trycket onödigt lawyer proof, hårt och släpigt på Hatsan.

FX har bra kundservice, men Fondprodukter som är importören av Hatsan AT-44 är minst lika bra på den punkten.

Så ser det ut enligt mig om man nödvändigtvis måste jämföra bössorna, och som sagt, hos mig vinner AT-44 alla dagar i veckan över Typhoon... :up

Skriver inte detta för att på någotvis nedvärdera Typhoon, utan mer ge en förklaring över varför jag väljer Hatsan och AT-44 över huvud taget och varför jag till och med tycker min bössa är prisvärd och ger ett mervärde över en motsvarande bössa från FX, vilket vissa av er hatsan-hatare är för blinda att se... ;)
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav zeke-cool 22 jul 2010, 20:03

Det enda som har högre kvalitet på Typhoonen är lufttuben!
I övrigt så vinner Hastan AT-44 alla dagar i veckan!
Användarvisningsbild
zeke-cool
 
Inlägg: 592
Blev medlem: 30 dec 2007, 05:23
Ort: Hemma
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 24 gånger i 23 inlägg

Följande användare vill tacka zeke-cool för detta inlägg
groda (22 jul 2010, 20:22)

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav Tomaz 22 jul 2010, 20:04

På sidan 14 i AT-44 tråden börjar jag skriva om min nya förlängda modell med Lothar Walther pipa i kaliber 6,35mm, om du vill läsa lite om bössan.. :wink:

viewtopic.php?f=102&t=1157&start=325
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav mathewsbow 22 jul 2010, 20:22

ogster skrev:
mathewsbow skrev:Finns många läsvärda trådar på forumet om AT44, och vad jag känner till är det väl endast finishen som är lite grovhuggen, men presicionen tiptop och likaså kvaliteten i övrigt.


Än så länge har jag bara sett att det är tomaz bössa som levererar tiptop precition, sen att kvaliten på grejorna skulle va "tipptop" antar jag att du var sarkastisk när du skrev?


Inte mycket sarkasm i det, syntetstocken har det bara skrivits gott om, och ingen har skrivit om problem med något annat, (om FX typhoon har det däremot stått både det ena och det andra) och med tanke på priset måste den anses som ytterst prisvärd.
mathewsbow
 
Inlägg: 507
Blev medlem: 09 jul 2009, 21:21
Ort: Båstad så klart!
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 15 gånger i 12 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav groda 22 jul 2010, 20:27

zeke-cool skrev:Det enda som har högre kvalitet på Typhoonen är lufttuben!
I övrigt så vinner Hastan AT-44 alla dagar i veckan!

ok men med pipstab och valnötsstock tycker jag den är fin har bara skjutit 300skott ännu men vi får väl hoppas den håller hade en hatsan 125th gick bra men jag kallade den för järnspettet den vägde ju as mvh groda
Användarvisningsbild
groda
 
Inlägg: 422
Blev medlem: 26 jan 2010, 19:11
Ort: kungälv
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav Tomaz 22 jul 2010, 20:35

zeke-cool skrev:Det enda som har högre kvalitet på Typhoonen är lufttuben!
I övrigt så vinner Hastan AT-44 alla dagar i veckan!



FX kör med aluminiumtuber och Hatsan med ståltuber.
På sikt är de flesta överens om att ståltuber som utsätts för fukt invändigt, kan ge upphov till rost.
Dock finns det ju 20 år gamla PCP bössor med ståltuber där det inte finns några rostproblem, så Fredrik Axelssons brandfackla han kastade ur sig på andra forumet där han skrev att hatsans lufttuber är en tickande bomb, är att ta i lite väl mycket i överkant. Det följer till och med en avluftningsnippel med varje AT-44, så att man enkelt kan tömma tuben, inspektera och förebygga mot rost. Hatsans tuber är blånerade även invändigt vilket ger ett visst rostskydd, samt har en typ av sprängbleck som förhindrar att tuben överfylls för mycket.
Så som sagt en överdriven syn på att ståltuber i sig är livsfarliga och "tickande bomber"... :roll:

Aluminiumtuber är i sig ingen garanti för en säker tub. Anschutz hade problem för några år sedan, då de återkallade massvis med tuber efter att en skytt råkat ut för det här:
Bild

Så här skriver Hatsan själv om sina tuber:

There is no problem in our air tubes. As English men says "the proof of the puding is in the eating". We never had any explosion problem of the air tubes. We test our air tubes at 300 bars (even the working pressure is 200 bars maximum) to ensure safety.

The little hole on the air cylinder is just an extra safety in case a consumer over fills. This is for their safety only. The older air tubes without little hole dont have any problem and will never explode...as i told the little hole is just an extra safety.

We use German raw material when producing air tubes and I can say they are the best and most reliable in the world. We are aware of the high pressure in the air tubes and aware how dangerous they can be if they are not produced properly. Trust that we are doing it the correct and reliable way. You can use our PCP reliably without any fear.

I dont want to say anything about FX but i can say they are very unconfortamble from our worldwide success on the PCP. We are taking more and more of their market with our high quality and economical product. That leaves them only to create such rumours to stop our sales. One needs to ask them if they every see an exploded air tube of Hatsan PCP. They will not be able to prove that...
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav zeke-cool 22 jul 2010, 20:54

Det med rost i ståltuber är nog inget man behöver oroa sig för när man underhåller och gör service på sina vapen regelbundet :!:
Även dykflaskor rostar invändig och behöver blästras och underhållas och provtryckas :!:
Användarvisningsbild
zeke-cool
 
Inlägg: 592
Blev medlem: 30 dec 2007, 05:23
Ort: Hemma
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 24 gånger i 23 inlägg

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav groda 22 jul 2010, 21:01

såg på den125an jag hade ical 25 hade isär hela bössan den var väldigt välgjord så man kan inte säga urk slurk turk på burk dom är kunniga .en del engelska bössor är ju fullständigt överreklamerade pga vissa kända mutkolvar mvh groda
Användarvisningsbild
groda
 
Inlägg: 422
Blev medlem: 26 jan 2010, 19:11
Ort: kungälv
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav groda 22 jul 2010, 21:01

såg på den125an jag hade ical 25 hade isär hela bössan den var väldigt välgjord så man kan inte säga urk slurk turk på burk dom är kunniga .en del engelska bössor är ju fullständigt överreklamerade pga vissa kända mutkolvar mvh groda
Användarvisningsbild
groda
 
Inlägg: 422
Blev medlem: 26 jan 2010, 19:11
Ort: kungälv
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav groda 22 jul 2010, 21:04

nu skall grodan gå i bingen .to morrov is another day godnight
Användarvisningsbild
groda
 
Inlägg: 422
Blev medlem: 26 jan 2010, 19:11
Ort: kungälv
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav -Malte- 22 jul 2010, 21:20

Tomaz skrev:
zeke-cool skrev:Det enda som har högre kvalitet på Typhoonen är lufttuben!
I övrigt så vinner Hastan AT-44 alla dagar i veckan!



FX kör med aluminiumtuber och Hatsan med ståltuber.
På sikt är de flesta överens om att ståltuber som utsätts för fukt invändigt, kan ge upphov till rost.
Dock finns det ju 20 år gamla PCP bössor med ståltuber där det inte finns några rostproblem, så Fredrik Axelssons brandfackla han kastade ur sig på andra forumet där han skrev att hatsans lufttuber är en tickande bomb, är att ta i lite väl mycket i överkant. Det följer till och med en avluftningsnippel med varje AT-44, så att man enkelt kan tömma tuben, inspektera och förebygga mot rost. Hatsans tuber är blånerade även invändigt vilket ger ett visst rostskydd, samt har en typ av sprängbleck som förhindrar att tuben överfylls för mycket.
Så som sagt en överdriven syn på att ståltuber i sig är livsfarliga och "tickande bomber"... :roll:

Aluminiumtuber är i sig ingen garanti för en säker tub. Anschutz hade problem för några år sedan, då de återkallade massvis med tuber efter att en skytt råkat ut för det här:
Bild



Spelar nog inge roll vad man har för material i tuben,ståltuber rostar.... däremot så utmattas aluminium alltid när man utsätter det för påfrestningar och kommer förr eller senare att spricka och gå sönder av utmattning.

Så här skriver Hatsan själv om sina tuber:

There is no problem in our air tubes. As English men says "the proof of the puding is in the eating". We never had any explosion problem of the air tubes. We test our air tubes at 300 bars (even the working pressure is 200 bars maximum) to ensure safety.

The little hole on the air cylinder is just an extra safety in case a consumer over fills. This is for their safety only. The older air tubes without little hole dont have any problem and will never explode...as i told the little hole is just an extra safety.

We use German raw material when producing air tubes and I can say they are the best and most reliable in the world. We are aware of the high pressure in the air tubes and aware how dangerous they can be if they are not produced properly. Trust that we are doing it the correct and reliable way. You can use our PCP reliably without any fear.

I dont want to say anything about FX but i can say they are very unconfortamble from our worldwide success on the PCP. We are taking more and more of their market with our high quality and economical product. That leaves them only to create such rumours to stop our sales. One needs to ask them if they every see an exploded air tube of Hatsan PCP. They will not be able to prove that...
-Malte-
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 22 apr 2010, 19:50
Ort: Mycklinge
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Skultuna
Luftvapen favorit: FX Airgun

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav Air 23 jul 2010, 13:01

Att välja mellan Tyffen o AT 44an är nog
ett personligt val båda är bra luftgevär.
Tyffen börjar nog bli lite omodern ock
bör kanske väljas med trästock.
Som Tomaz skriver så är det nog lite
till Hatsan fördel.
Är själv grymt nöjd med mina två Tyffar
har inte rört någonting på dom den första
köpte jag 2005.
Sen kan man kanske tycka att det är trevligt
att köpa svensktillverkat.Lycka till med valet. :)
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Följande användare vill tacka Air för detta inlägg
groda (24 jul 2010, 09:20)

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav Perti 23 jul 2010, 13:56

Jo Jo men hur mkt är svenktillverkat på Fx airgunsen ? Delarna tillverkas säkert i asien. och sätts ihop i sverige.

kan hända jag har fel.
Perti
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 31 mar 2010, 18:52
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav buckshot2000 23 jul 2010, 15:07

Perti skrev:Jo Jo men hur mkt är svenktillverkat på Fx airgunsen ? Delarna tillverkas säkert i asien. och sätts ihop i sverige.

kan hända jag har fel.


Nej inte "kan hända" , du är naturligtvis helt felinformerad.
Delarna i FX bössorna är tillverkade hos olika svenska mekaniska verkstäder, dock inte sagt att det på något sätt är bättre än delar tillverkade i Kina , Taiwan, Indien eller Zimbabwe.
Man kan klart och tydligt se och mäta på delarna till både FX och Hatsan att kvaliteten inte håller världsklass, men toleranserna är mer än tillräckligt bra för det delarna skall användas till.

Används samma material i samma CNC-maskin skall det mycket till för att delarna skall skilja bara för att de tillverkas i olika länder, 70-talet är över, dags att vakna !
*Jag förstår inte att ironi fungerar dåligt på internet*
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
buckshot2000
 
Inlägg: 2299
Blev medlem: 01 mar 2008, 00:53
Ort: Linköping
Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 30 gånger i 26 inlägg
Skytteklubb: Laxå Skytteförening

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav G0LI4T 23 jul 2010, 19:11

FX marknadsför sig som top of the line, och mycket är riktigt bra.
Hatsan utmanar ju på intet sätt FX vare sig i kvalitet eller pris egentligen.
Utan har valt att göra bössor till en helt annan konsumentgrupp.
Sedan att folk ändå köper Hatsan istället för FX tycker jag är ett gott betyg för Hatsan.

Tycker att man får mycket för pengarna oavsett vilket av de två man väljer att köpa.
Är nog så att som ny PCP entusiast så ligger Hatsan lite bättre i pris, medans FX är kanske nästa steg, när man vill ha lite bättre finish.
Någonstans måste man ju dra ner på kostnaden, för att kunna hålla ett lägre pris.
Tror dock inte att man drar ner på säkerheten, utan snarare på ytfinish och väljer en enklare konstruktion.

Ang. tuber, så är det nog bäst att låta FOA eller någon annan instans göra en vetenskaplig test, för att se om det finns brister eller om det kanske är så att risken är så liten att den är försumbar. ( Harrisburg ;) )

Vi tjänar inget på att hålla pajkastning på forat om olika tillverkare.
Åsiktskrig brukar sluta med låst tråd, eller att det dyker upp fabricerad fakta.

Intressant är dock att Hatsan svarade på Tomaz frågor, då de tidigare tigit som muren när jag ställt frågor om Quattro avtrycket, och dess vara eller icke vara på deras fjäderbössor. (IOM att sammarbetet med Webley upphört)
Bild
G0LI4T
 
Inlägg: 2275
Blev medlem: 26 jan 2008, 23:50
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 70 gånger i 44 inlägg

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav mathewsbow 23 jul 2010, 19:46

kloka ord
mathewsbow
 
Inlägg: 507
Blev medlem: 09 jul 2009, 21:21
Ort: Båstad så klart!
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 15 gånger i 12 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav groda 24 jul 2010, 09:30

tycker att prat om att fx typhoon skulle vara dålig är dumt visst en enkel konstruktion men vissa vapen är ju onödigt krångliga är helnöjd med min typhoon har utrustat den med valnötsstock pipstab rembyglar mm precionen är perfekt .många talar om hur bra engelska bössor är har ägt en del genom åren visst en del är ju bra men vissa dåliga ingen riktig blånering målade ? taskiga stockar mm tänker nog skaffa en hatsan pcp ical 25 skulle det vara så att nåt behöver justeras så får man ju finna sig idet när priset inte är högre men det blir syntetstock har haft en hatsan med det den passade mig bra bössan skall ju användas det är ju ingen prydnadssak
Senast redigerad av groda 24 jul 2010, 09:40, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
groda
 
Inlägg: 422
Blev medlem: 26 jan 2010, 19:11
Ort: kungälv
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav Skogshuggarn 24 jul 2010, 09:31

G0LI4T skrev:Ang. tuber, så är det nog bäst att låta FOA eller någon annan instans göra en vetenskaplig test, för att se om det finns brister eller om det kanske är så att risken är så liten att den är försumbar. ( Harrisburg )


Det kanske är Crosmans pcp bössor som är osäkra,,för i Turkiet har mig veterligen ingen kärnkraftsolycka inträffat,,än :smt016
Användarvisningsbild
Skogshuggarn
 
Inlägg: 1769
Blev medlem: 28 apr 2009, 22:36
Ort: Skogen.
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 60 gånger i 30 inlägg
Skytteklubb: Laxå Skytteförening
Luftvapen favorit: FwB 150

Re: någon som känner till hatsan at 44 s

Inläggav G0LI4T 24 jul 2010, 12:17

He he...

Det vore väldigt osannoligt att de inträffade en kärnkraftsolycka i Turkiet, ialla fall fram tom att
deras första Kärnkraftsverk är klart.

Så Om det skulle ha hänt en, så har det nästa inte hänt alls.
Bild
G0LI4T
 
Inlägg: 2275
Blev medlem: 26 jan 2008, 23:50
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 70 gånger i 44 inlägg

Nästa

Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Sponsorer