Varför man vill ha ljuddämpare på ostrypta pcp bössor...

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Varför man vill ha ljuddämpare på ostrypta pcp bössor...

Inläggav Silwer 11 apr 2012, 12:22

Fast vilka "andra människor"?, om det handlar om luftvapen så vad är det för andra människor, jag menar min mamma bryr sig självklart inte om vad som händer på luftvapenforum.

Förstår inte riktigt det där, eller är det om det vanliga att eliten av människor inom området de är så överjordiska så de finns inte på forum helt enkelt, de sitter liksom och tänker så kraftigt att alla på samma nivå är anslutna automatiskt.

Jag har alltids undrat vilka de där är egentligen, men det har aldrig någonsin kommit nåt svar, en sån liten smal hobby, liksom.

Så om vad som händer på forum är värdelöst i det stora hela så kan jag aif förstå att nån med annat större att tänka på lämnar dem, ser ingen mening att gagga med folk som är undelägsna i ett sånt läge.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Varför man vill ha ljuddämpare på ostrypta pcp bössor...

Inläggav Larsson 11 apr 2012, 12:26

Jag tror Rosten menade att eventuella arbetsgivare/kolleger skulle kunna googla hans namn och se att han kallas "rättshaverist" etc, eftersom han kallas Rosten även IRL. Jag tycker i och för sig det är overkill att oroa sig för sånt, men någon elitism från Rostens sida tror jag knappast det handlar om.
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: Varför man vill ha ljuddämpare på ostrypta pcp bössor...

Inläggav Silwer 11 apr 2012, 12:47

Nu var deet ja gskrev inte om honom alls iofs, men man får ständigt höra hur otroligt fånigt ointressanta forumen är, följt av nåt som ska få en att tro att de verkliga jättarna finns där utanför.(asså du vet inget vetu färänn du träffat den eller den..., givetvis nonsens)

Ärligt talat, alla jag känner till som gjort nåt för luftvapensverige(försök tull regler att bli lika inom större områden etc) i modern tid och av nån vikt för alla har varit på nåt av forumen eller är.

De här andra som folk paratar om kom på lite vedboregler för sin klubb för 10 år sen och hade aldrig eller har nåt som helst intresse att göra nåt annat, förmodligen sitter de i ring och dunkar varandra i ryggen i sin klubb.

Det kan var andra som på nåt sätt höjer dem til nån slags evig status, men förhoppningsvis fattar de själva att de är rätt betydelselösa mestadels egentlige idagn, vem bryr sig längre liksom.

Det är ju inte svårt att visserligen förstå vilak en del av de här ska vara, men alltså föredettingar som fortfarande tror de är nåt och folk som är så tråkiga att tapeterna lossnar från väggarna käns mest skönt att slippa imo.

Det finns gott om hobbys med betydligt mer drag i frågan om att tänka i ett större plan än den egna klubben med polarna, det kan jag säga direkt.

Inbördes beundran mest tror jag.

Hade det funnits sånna personer hade de märkts av på nåt sätt.

Fejk, säger jag.

Sen må forum var skitlöjliga osv, så är det säkert.
Jag har ändå givit upp det mesta när det gäller sånt som jag möjligen varit intresserad av i det här så för mig gör det väl det samma.

Jag trro att du Larsson fattar vad jag menar, tror vi nämnde det där i nån tråd, det är inet direkt som att svänga in och börja plocka med prylarna liksom, skvaller och onödiga saker fok inet har att göra med tar stor plats, handen på telefonen och 112.

Några få käns så på den här nivån, men brukar då förlöjligas i förtäckta ordalag av de andra.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Varför man vill ha ljuddämpare på ostrypta pcp bössor...

Inläggav Larsson 11 apr 2012, 13:00

Alltså vi lever i en tid där internet och forum är en självklarhet för nästan alla hobbys i universumet, väljer man att stå utanför det av någon snorkig anledning och vill verka onåbar och mystisk, då tycker jag det mest är pinsamt.
Herregud, det är 2012, internet är ingen svårförstådd nyhet längre, och Sverige har bland världens bästa och billigaste uppkopplingar. Hur svårt är det att skapa ett forumkonto och delta liksom?
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: Varför man vill ha ljuddämpare på ostrypta pcp bössor...

Inläggav Silwer 11 apr 2012, 13:20

Jo, ok jag kan iofs se att detta forum tex. det har rykte att det bara är för nybörjare och att allt som avhandlas är på en nivå som det inte går att nedlåta sig till att prata om.

MEN det måste man ju inte, det står en ju fritt att skapa trådar i vad som helst, hur komplicerade eller djupa som helst, och gör man det kanske man drar in fler som tänker att forum bara är för barn eller för sånna som är helt okunniga.

Det blir ju bara vad man gör det till, ja iaf om inte det finns en forumledning som förhindrar det förstås.

Man behöver egentligen inte ens se de senaste Hatsantrimfrågorna ens om det stör.

Alltså folk får göra hur de vill för min del, men att vara över normalt intresserad av luftvapen och inte tävla i match eller nån sån större luftskytteform är ovanligt, jäkligt ovanligt.
Historiskt, envisas med fjädervapen eller FT eller andra ovanliga lufttävlingsformer i Sverige.

Ok, är man med i en klubb lokalt och hänger där kan man kanske prata allt med just bara dessa, men isf ska det heller inte låta nåt om hur forumen är och att inget av vikt någonsin kommer därifrån.

Var ska man locka mer folk?, jag lovar att jag högst troligen inte kan hitat en kotte där jag bor som ens bryr sig i det här ämnet, och har man inte råkat hamna på en plats där nåt finns av nån anledning ja då är man ensam om man inte loggar in.

Sen att det finns dönickar som mig eller ännu värre Larsson ja det kan ju vara irriterande, men det blir som sagt det man gör det till.

Dock har vi sett forum som jagar iväg fok som har haft egna idéer om luftvapen, som skapat saker osv, så ok jag ska inte måla upp nåt fantastiskt scenario, för som sagt en del fult spel har förekommit.

Det är ju inet ku latt bli bränd, och kanske tom uthängd av nån nana som egentligen inet har ädlare blod i ådrorna i sin bakgrund utan för x år sen satt och pratade nybörjargrejor eller vad som nu är fel.

Jag tror Rosten blev "bränd" helt eneklt och att det inte var så kul, det kan sitta i, för det är lätt att bara se de som sa nåt negativt över de som höll med.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Varför man vill ha ljuddämpare på ostrypta pcp bössor...

Inläggav Johnny FX 11 apr 2012, 14:32

Klart att man kan bli sur eller kännna sog besviken.
Men i detta fallet verkar det ju handla.om EN person
Som drivit på .

Jag kan då inte minnas att det skulle harit flera som jävlades med Rosten.
FWB 300
Johnny FX
 
Inlägg: 250
Blev medlem: 02 feb 2008, 23:38
Ort: Stockholm ,
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
Skytteklubb: Måsens SK
Luftvapen favorit: Feinwerkbau 300

Re: Varför man vill ha ljuddämpare på ostrypta pcp bössor...

Inläggav lazlo09 07 sep 2012, 16:57

Rosten skrev:Helt fel.
Jag vann i länsrätten efter att polisens jurist hade försökt förklara att dom inte behövde följa lagen utan hänvisade till gängse praxis.
Vilket innebär att om lagen ändras så behöver man inte följa den. Jag trodde domaren skulle få hjärtinfarkt när hon sa det. :mrgreen:
Så man tog 10 minuters paus. Efter det så märktes det direkt att stämmningen hade vänt. Från att domare och nämdemän hållit med polisen till att helt plötsligt vara på min sida.
Men givetvis så överklagade polisen till Kammarrätten i Lönköping. Men jag vann även där. Så då gick det inte att överklaga längre så då fanns det inget annat än att helt enkelt vägra att skriva ut licensen vilket man också gjorde. Så till slut kontaktade jag Kronofogden för indrivning av licens hos polisen. :mrgreen:
Gissa om det vart tyst i telefonen hos kronofogden när jag bad dom att driva in ärendet. :mrgreen:
Efter det så kom Licensen. :Thumbupp:

Lite roliga och tråkiga saker runt allt.
1. Jag lyckades alltså besegra polisen och deras jurister utan att ta hjälp av advokat!
2. Jag fick berömm av domaren på tingsrätten för att jag var kunnig och bra påläst på regler och lagar.
3.Jag fick tillstånd att ta med vapnet för provskjutning inomhus utan kula. Vilket tydligen var något helt unikt.
För i normla fall skulle man aldrig ha fått tagit med ett vapen till en domstol. Det kunde ju ha varit laddat med riktiga skulor eller helt annat vapen för krut.
4. Jag pekades ut som rättshaverist på Airgunforumet pga att jag besegrade polisen och fick licensen av Headshot-Johnny så då valde jag att lämna luftvapenforumena.


Fan du har just blivit min idol, och jag är 35 år gammal... :o
Best on YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Lf6Xe7iVdE4
Användarvisningsbild
lazlo09
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 28 jan 2010, 15:41
Ort: NV Skåne
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 7 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: ME BullBarrel 5,5

Re: Varför man vill ha ljuddämpare på ostrypta pcp bössor...

Inläggav RobertSt 07 sep 2012, 17:10

Larsson skrev:Alltså vi lever i en tid där internet och forum är en självklarhet för nästan alla hobbys i universumet, väljer man att stå utanför det av någon snorkig anledning och vill verka onåbar och mystisk, då tycker jag det mest är pinsamt.
Herregud, det är 2012, internet är ingen svårförstådd nyhet längre, och Sverige har bland världens bästa och billigaste uppkopplingar. Hur svårt är det att skapa ett forumkonto och delta liksom?

Nej, precis. Mig når man endast IRL eller via e-post (eller forumen jag är med på, men jag gillar att vara lite anonym).
Jag äger inte ens en telefon... Sug på den, liksom. Lite jobbigt ibland när man annonserar på Blocket och inte kan ange ett telefonnummer, varken till annonsen eller till de som är intresserade av varan.
För många år sedan (runt 15 år sedan) hade jag en mobil (jo jag var en av de första som skaffade en), men fan jag svarade ju aldrig i den... Jag är inte en telefonmänniska. That's it!
RobertSt
 

Re: Varför man vill ha ljuddämpare på ostrypta pcp bössor...

Inläggav lennsu 07 sep 2012, 17:43

RobertSt skrev:
Larsson skrev:Alltså vi lever i en tid där internet och forum är en självklarhet för nästan alla hobbys i universumet, väljer man att stå utanför det av någon snorkig anledning och vill verka onåbar och mystisk, då tycker jag det mest är pinsamt.
Herregud, det är 2012, internet är ingen svårförstådd nyhet längre, och Sverige har bland världens bästa och billigaste uppkopplingar. Hur svårt är det att skapa ett forumkonto och delta liksom?

Nej, precis. Mig når man endast IRL eller via e-post (eller forumen jag är med på, men jag gillar att vara lite anonym).
Jag äger inte ens en telefon... Sug på den, liksom. Lite jobbigt ibland när man annonserar på Blocket och inte kan ange ett telefonnummer, varken till annonsen eller till de som är intresserade av varan.
För många år sedan (runt 15 år sedan) hade jag en mobil (jo jag var en av de första som skaffade en), men fan jag svarade ju aldrig i den... Jag är inte en telefonmänniska. That's it!


15år sedan. Hade min första för 25 år sedan :)
Användarvisningsbild
lennsu
 
Inlägg: 611
Blev medlem: 01 nov 2010, 18:02
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 27 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Bobcat, AA Pro Sport

Re: Varför man vill ha ljuddämpare på ostrypta pcp bössor...

Inläggav fluke12 07 sep 2012, 18:44

lazlo09 skrev:
Fan du har just blivit min idol, och jag är 35 år gammal... :o


35 år är ju bara barnet :-)
Användarvisningsbild
fluke12
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 07 aug 2008, 21:19
Ort: Svärtinge
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 3 gånger i 2 inlägg
Skytteklubb: Norrköpings Jaktskytteklubb
Luftvapen favorit: FX Verminator

Re: Varför man vill ha ljuddämpare på ostrypta pcp bössor...

Inläggav RobertSt 10 sep 2012, 14:03

lennsu skrev:[...]15år sedan. Hade min första för 25 år sedan :)

Det är fan vad tiden går! Detta var den första telefonen jag skaffade:

Privateline.com Mobile Telephone History: Page 9
privateline.com
... an NMT 900 phone and later a ETACS mobile. The first Ericsson handheld.

För att följa länken så måste du registera dig.



Så, ja det var 25 år sedan. Och jag tror ta mig tusan att jag har telefonen kvar! I garaget, någonstans...
RobertSt
 

Föregående

Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

  • Sponsorer