fel på ny at 44 sidelevel?

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

fel på ny at 44 sidelevel?

Inläggav Ray87 14 jul 2012, 09:00

Hei!
Prøver meg litt på google translate:

Har en ny AT44 10 som jag försökte tre magasin med igår. Vad jag tycker konstigt är att det är tufft/tråkig och ladda upp på slutet, jag drog sidelevelen och det går alldeles utmärkt, tills magasinet roteras lite och jag ska dra det helt tillbaka där den laddar lufttrycket, så det blir mycket hårt och jag måste ta i, jag hårt nog hör man en metall knepplyd, dette hender på siste 10% av ladningsfunksjonen der den trakker in luftet.
Detta är inte normalt? Det kommer att nå eller är det något fel här? Någon som har varit involverade i liknande?

Norsk

Har en ny at44 her som jeg prøvde 3 magasin med i går.
Det som jeg synes er rart er at den er hard og lade opp på slutten, Jeg drar i sidelevelen og det går helt greit, helt til magasinet har rotert litt og jeg skal trekke den helt tilbake der den lader inn lufttrykket, da blir den veldig hard og jeg må ta i, tar jeg i hardt nok så hører man et metall knepplyd også fungerer den. Dette skjer liksom på 10% av siste steppet der man lader den opp.

Mener og huske at at 44 sidelevel skal gå smoth hele veien fra starten til den er ladet?
Lurer på noen vet hva som kan være feil eller om det er normalt og det slites seg til?

Takker for svar alle sammen :)
Ray87
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 18 sep 2011, 17:31
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44 10

Re: fel på ny at 44 sidelevel?

Inläggav JRS 14 jul 2012, 09:26

Ray87 skrev:Hei!
Prøver meg litt på google translate:

Har en ny AT44 10 som jag försökte tre magasin med igår. Vad jag tycker konstigt är att det är tufft/tråkig och ladda upp på slutet, jag drog sidelevelen och det går alldeles utmärkt, tills magasinet roteras lite och jag ska dra det helt tillbaka där den laddar lufttrycket, så det blir mycket hårt och jag måste ta i, jag hårt nog hör man en metall knepplyd, dette hender på siste 10% av ladningsfunksjonen der den trakker in luftet.
Detta är inte normalt? Det kommer att nå eller är det något fel här? Någon som har varit involverade i liknande?

Norsk

Har en ny at44 her som jeg prøvde 3 magasin med i går.
Det som jeg synes er rart er at den er hard og lade opp på slutten, Jeg drar i sidelevelen og det går helt greit, helt til magasinet har rotert litt og jeg skal trekke den helt tilbake der den lader inn lufttrykket, da blir den veldig hard og jeg må ta i, tar jeg i hardt nok så hører man et metall knepplyd også fungerer den. Dette skjer liksom på 10% av siste steppet der man lader den opp.

Mener og huske at at 44 sidelevel skal gå smoth hele veien fra starten til den er ladet?
Lurer på noen vet hva som kan være feil eller om det er normalt og det slites seg til?

Takker for svar alle sammen :)



pröva att smörja upp fram dragningen med lite olja, och rotera magasinet några klick med fingrarna innan du börjar mata fram diaboler.
Med vänlig hälsning JRS
JRS
 
Inlägg: 929
Blev medlem: 06 dec 2010, 16:48
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 17 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan At44

Re: fel på ny at 44 sidelevel?

Inläggav Ray87 14 jul 2012, 09:36

ble kansje litt utydelig skrevet, magasinet roterer lett rundt, problemet ligger når jeg lader opp børsa rett etter magasinet har rotert og på siste steget så blir den hard og dra bak i siste steget.
Ray87
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 18 sep 2011, 17:31
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44 10

Re: fel på ny at 44 sidelevel?

Inläggav JRS 14 jul 2012, 10:56

Ray87 skrev:ble kansje litt utydelig skrevet, magasinet roterer lett rundt, problemet ligger når jeg lader opp børsa rett etter magasinet har rotert og på siste steget så blir den hard og dra bak i siste steget.


Troligtvis helt normalt du spänner ju en fjäder.
Men lite smörja på rörliga delar skadar ju inget.
Med vänlig hälsning JRS
JRS
 
Inlägg: 929
Blev medlem: 06 dec 2010, 16:48
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 17 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan At44

Re: fel på ny at 44 sidelevel?

Inläggav Ray87 14 jul 2012, 13:11

ja men den blir steinhard også når jeg tar i nok så knepper den over og er klar til bruk.
Jeg skal prøve og smøre opp som du sier :)
Ray87
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 18 sep 2011, 17:31
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44 10

Re: fel på ny at 44 sidelevel?

Inläggav JRS 14 jul 2012, 15:22

Ray87 skrev:ja men den blir steinhard også når jeg tar i nok så knepper den over og er klar til bruk.
Jeg skal prøve og smøre opp som du sier :)


Du skall kanske släppa lite på hammarfjädern.
Med vänlig hälsning JRS
JRS
 
Inlägg: 929
Blev medlem: 06 dec 2010, 16:48
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 17 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan At44

Re: fel på ny at 44 sidelevel?

Inläggav Ray87 14 jul 2012, 20:46

har prøvd og smørt litt og det utgjør ingen forskjell, den blir sånn hard og lade i det sikringen går på, prøvde og ta ut sikringen før jeg ladet men det ble ikke noe annerledes.
Hvordan er deres at 44 og lade?
Jeg mener den skal ha samme motstand hele vegen til den er trekt opp? Hvis du tenker at min har av 90% samme motstand når du trekker den bakover og magasinet roterer, mens dem siste 10% av ladingen er veldig hard og jeg må ta i en del for få den helt bakover og da kommer det en litt sånn metall lyd
Ray87
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 18 sep 2011, 17:31
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44 10

Sv: fel på ny at 44 sidelevel?

Inläggav erik81 14 jul 2012, 20:56

Min är lättladdad även vid rejält utskruvad hammarfjäder...ganska jämnt motstånd hela vägen.
Användarvisningsbild
erik81
 
Inlägg: 1056
Blev medlem: 24 sep 2010, 14:37
Ort: Jämtland
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 24 gånger i 22 inlägg
Luftvapen favorit: AA S200 .177

Re: fel på ny at 44 sidelevel?

Inläggav Ray87 14 jul 2012, 21:06

hmm, det jeg mente var normalt. Da må det være en feil i børsa en plass..
Ray87
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 18 sep 2011, 17:31
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44 10


Återgå till Hatsan

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster

  • Sponsorer