Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav lennsu 03 aug 2012, 16:02

Hej på er!

Har precis packat upp ovanstående bössa (ny) och får direkt problem med injusteringen av kikarsiktet och träffbilden, skotten far långt åt sidan och hur jag en justerar kikarsiktet så blir det inte bra.
Dvs. jag justerar den till max i höjdled och ändå skjuter den snett och lågt, pipan har dubbla pipband och nu upptäckte jag att lufttuben ligger emot pipan längst fram och frågan är ska det vara så? själv så tror jag inte det och då är frågan är det fel på bössan och jag ska skicka tillbaka den eller går det att göra något själv? tacksa för stöd och svar från er! :)
Senast redigerad av lennsu 03 aug 2012, 17:51, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
lennsu
 
Inlägg: 611
Blev medlem: 01 nov 2010, 18:02
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 27 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Bobcat, AA Pro Sport

Re: Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav losdrivare 03 aug 2012, 16:06

Det är ett välkänt problem med AT44 att pipbanden spänner i pipan. Ta bort dem och testa! :) Du kan även såga bort övre delen på pipbanden, dvs bara den del som håller pipan.

Sen är det kanske också fråga om vad du har för fästen till kikarsiktet, jag har fått slut på ställmån i kikare på grund av att montaget hamnat för snett med billiga fästen. Nu kör jag självcentrerande fästen och har inte det problemet.
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav norris 03 aug 2012, 16:16

på min at-44 så lättade ja på alla skruvar i stocken och vickade på pipförbanden så att dom glappade sen drog jag alla skruvar med liten kraft,min bössa har flera mm mellan pipan och tuben.

har sett en tråd på forumet med en at-44 wood som inte hade urfräsning för 2 pipförband trotts att det satt på bössan
norris
 
Inlägg: 572
Blev medlem: 10 okt 2010, 20:21
Ort: Piteå
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 33 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: Piteå LuftVapen Klubb
Luftvapen favorit: Walther Lever Action

Re: Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav lennsu 03 aug 2012, 16:55

Hmmmm jag blir ju lite förundrad hur en ny bössa kan krångla men menar ni också att pipan klarar av att vara helt flytande dvs. helt utan pipförband? :)

Sedan använder jag ett tvådelat accushoot-fäste som har fungerat perfekt på min AA prosport tidigare men man vet ju aldrig! :oops:
Användarvisningsbild
lennsu
 
Inlägg: 611
Blev medlem: 01 nov 2010, 18:02
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 27 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Bobcat, AA Pro Sport

Re: Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav lazlo09 03 aug 2012, 17:46

Även min at44 har ett par millimeter mellan pipa å tub. Om din ser ut så helt ny så hade jag reklamerat den, för så skall det inte vara!

Antingen är pipan böjd eller monterad i fel vinkel, eller så är tuben det, alternativt så är det fel där tuben gängas in i blocket. För om både tub och pipa är raka och sitter monterade i 90 grader från blocket så skall det finnas ett par millimeters spel mellan dom hela vägen. Annars är det något vajsing!
Dessutom bör detta spel vara någorlunda lika stort från början till slut/mynning.
Best on YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Lf6Xe7iVdE4
Användarvisningsbild
lazlo09
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 28 jan 2010, 15:41
Ort: NV Skåne
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 7 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: ME BullBarrel 5,5

Re: Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav lennsu 03 aug 2012, 17:51

Det är själva främre kornsiktet som tar i tuben längst fram (själva plasten på kornsiktet ligger dikt emot tuben) och jag håller med dig om att det känns som det skulle kunna vara pipan eller tuben som är sned.
Så jag funderar på att reklamera den :cry: men jag blir så trött när saker som är nya inte fungerar som de ska :twisted:
Användarvisningsbild
lennsu
 
Inlägg: 611
Blev medlem: 01 nov 2010, 18:02
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 27 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Bobcat, AA Pro Sport

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav pangarn 03 aug 2012, 18:27

I bland är pipan sned och i bland tuben dock ej jätte vanligt vad som dock blivit vanligt på sisstånde är att hatsan ej låter sina stockar torka av 100% pga hög produktions stress vilket gör att stockarna vrider sig lite i kartongen där de torkar å oftast gör detta pga de hårt dragna pipbanden att pipan dras mot tuben första gången jag hör det på en at44 dock den måste vara snor ny? För på bt65 är detta vanligt på deras valnöts stockar min bt65 RB W var så jag släppte alla skruvar lyfte ur stocken la en bricka fram vid pipbandet å 2st längst bak vid Hammar tuben mitten lät jag vara å vipps så vart pipan helt ok något kan det alltid skilja efter pipbanden ca 0.25 till 0.5 mm men detta blir klart synligt för ögonen skjuter dock som den ska endå mitt råd är då dubbla pipband ändå stör pipans naturliga svängningar rätt mycket att ta bort dom så blir nog pipan rak å blir pipan rak så kapar du det främre bandet så att det endast klämmer runt tuben skippa det andra bakre bandet spara det i reserv sätt dit det kapade längst fram bara så att allt ligger stabilare i stocken sen bör din at44 gå jävligt bra kom dock i håg att i fullfart om du har det så är det viktigt å justera rätt på Hammar fjädern får du till det bra som det var på mina har du mellan 190-150 bar i cal.22 20 skott som går spott On hoppas du löser detta jag har haft 2 at44 or å ångrar att jag sålde dom då dom båda gick jävligt bra
cyclone.22//bsa super meteor.22//1377 moddad med kolv .177//bt65 rb w.25
Användarvisningsbild
pangarn
 
Inlägg: 489
Blev medlem: 03 jul 2011, 19:30
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav lennsu 03 aug 2012, 18:37

OK nu har jag tagit bort platskornet och även de två pipbanden dvs. pipan är flytande och skjutit med stöd från ca: 9m (se bild) är detta en normal träffbild för hatsan? :)


För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
lennsu
 
Inlägg: 611
Blev medlem: 01 nov 2010, 18:02
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 27 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Bobcat, AA Pro Sport

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav lazlo09 03 aug 2012, 18:39

pangarn skrev:I bland är pipan sned och i bland tuben dock ej jätte vanligt vad som dock blivit vanligt på sisstånde är att hatsan ej låter sina stockar torka av 100% pga hög produktions stress vilket gör att stockarna vrider sig lite i kartongen där de torkar å oftast gör detta pga de hårt dragna pipbanden att pipan dras mot tuben första gången jag hör det på en at44 dock den måste vara snor ny? För på bt65 är detta vanligt på deras valnöts stockar min bt65 RB W var så jag släppte alla skruvar lyfte ur stocken la en bricka fram vid pipbandet å 2st längst bak vid Hammar tuben mitten lät jag vara å vipps så vart pipan helt ok något kan det alltid skilja efter pipbanden ca 0.25 till 0.5 mm men detta blir klart synligt för ögonen skjuter dock som den ska endå mitt råd är då dubbla pipband ändå stör pipans naturliga svängningar rätt mycket att ta bort dom så blir nog pipan rak å blir pipan rak så kapar du det främre bandet så att det endast klämmer runt tuben skippa det andra bakre bandet spara det i reserv sätt dit det kapade längst fram bara så att allt ligger stabilare i stocken sen bör din at44 gå jävligt bra kom dock i håg att i fullfart om du har det så är det viktigt å justera rätt på Hammar fjädern får du till det bra som det var på mina har du mellan 190-150 bar i cal.22 20 skott som går spott On hoppas du löser detta jag har haft 2 at44 or å ångrar att jag sålde dom då dom båda gick jävligt bra


Det du säger (utan punkt :wink: ) stämmer säkert bra.

Men om detta hänt mig så hade jag inte försökt att själv fixa till det, för om du börjar skruva och modifierar pipbanden så är garantin borta!
Best on YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Lf6Xe7iVdE4
Användarvisningsbild
lazlo09
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 28 jan 2010, 15:41
Ort: NV Skåne
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 7 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: ME BullBarrel 5,5

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav lazlo09 03 aug 2012, 18:42

lennsu skrev:OK nu har jag tagit bort platskornet och även de två pipbanden dvs. pipan är flytande och skjutit med stöd från ca: 9m (se bild) är detta en normal träffbild för hatsan? :)


För att följa länken så måste du registera dig.



Sorry för OT, men kan man ta bort kornet utan att med våld avlägsna det? Vill nämligen ta bort mitt men det sitter som satan så antar att jag måste ta isönder skiten för att få av det?

Hur gör man för att få av det?
Best on YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Lf6Xe7iVdE4
Användarvisningsbild
lazlo09
 
Inlägg: 285
Blev medlem: 28 jan 2010, 15:41
Ort: NV Skåne
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 7 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: ME BullBarrel 5,5

Re: Sv: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav erik81 03 aug 2012, 18:42

lennsu skrev:OK nu har jag tagit bort platskornet och även de två pipbanden dvs. pipan är flytande och skjutit med stöd från ca: 9m (se bild) är detta en normal träffbild för hatsan? :)


För att följa länken så måste du registera dig.


Svårt att säga, beror på hur du skjuter också...bössan borde klara betydligt mindre träffbilder, men det beror ju på dig, ammunitionen, fylltrycket...osv :smile: Det blir nog bra det där när du hittat sweetspoten och sånt :mrgreen:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
erik81
 
Inlägg: 1056
Blev medlem: 24 sep 2010, 14:37
Ort: Jämtland
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 24 gånger i 22 inlägg
Luftvapen favorit: AA S200 .177

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav losdrivare 03 aug 2012, 18:46

Det där kan väl inte vara normalt? Isf lämnar jag återbud på den jag beställt! :-)

Fjädrade pipan iväg från tuben när du lossade pipbanden?
Vad har du för tryck i bössan?
Vad kör du för ammo?
Ser pipan rak ut när du lyser i den?

EDIT: Kom just ihåg att på någons (Tomaz's?) AT44 så satt det grader kvar i transferporten som skadade diabolerna. Kan också vara värt att kolla.
Senast redigerad av losdrivare 03 aug 2012, 18:50, redigerad totalt 1 gång.
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav JRS 03 aug 2012, 18:48

Kanske så enkelt som skitig pipa, vilket är väldigt vanligt.
Med vänlig hälsning JRS
JRS
 
Inlägg: 929
Blev medlem: 06 dec 2010, 16:48
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 17 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan At44

Re: Sv: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav erik81 03 aug 2012, 18:50

JRS skrev:Kanske så enkelt som skitig pipa, vilket är väldigt vanligt.
Med vänlig hälsning JRS

Ja, min pipa var rejält smutsig från fabrik...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Användarvisningsbild
erik81
 
Inlägg: 1056
Blev medlem: 24 sep 2010, 14:37
Ort: Jämtland
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 24 gånger i 22 inlägg
Luftvapen favorit: AA S200 .177

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav airtrip 03 aug 2012, 18:55

jsb är nästan ett måste för at44:an i alla fall min.
Är den i 22 eller 25?
Använder du dämpare?
Graderna efter transferports borrningen från fabriken var ett annat problem på min.
Kornet hade väl en pytteliten stoppskruv om jag minns rätt.
airtrip
 
Inlägg: 207
Blev medlem: 05 aug 2011, 07:00
Ort: Finland
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 6 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan AT44-10 6,35mm

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav lennsu 03 aug 2012, 19:08

Denna är i 10 joule utförande och i kaliber 4,5, har skjutit med flera olika kulor bla. JSB, normalt brukar jag skjuta hål i hål på detta avstånd med min FX Whisper.

Jag hade en liten stoppskruv på kornet som det var enkelt att lossa sedan var det bara att pilla bort packningen som satt framför, sen var det bara att dra av den med lite kraft :) .

Ska kolla detta med graderna och göra rent pipan så får vi se hur det går (tänkte inte på det :oops: ) men tack för ert stöd o hjälp grabbar! :Thumbupp:
Användarvisningsbild
lennsu
 
Inlägg: 611
Blev medlem: 01 nov 2010, 18:02
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 27 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Bobcat, AA Pro Sport

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav lennsu 03 aug 2012, 19:09

airtrip skrev:jsb är nästan ett måste för at44:an i alla fall min.
Är den i 22 eller 25?
Använder du dämpare?
Graderna efter transferports borrningen från fabriken var ett annat problem på min.
Kornet hade väl en pytteliten stoppskruv om jag minns rätt.


Har ingen dämpare den är i original :)
Användarvisningsbild
lennsu
 
Inlägg: 611
Blev medlem: 01 nov 2010, 18:02
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 27 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Bobcat, AA Pro Sport

Följande användare vill tacka lennsu för detta inlägg
chuck finley (03 aug 2012, 21:08)

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav lennsu 03 aug 2012, 19:28

Nu monterade jag tillbaka pipbanden men inte det främre kornet för att se hur det beter sig.
2-3 kulor kan nästan gå hål i hål och sedan så flyttar sig träffbilden 2-3cm......vad ska man göra pipan är rensad och jag kan inte upptäcka några grader vid pipan.

Ska jag försöka köra med flytande pipa eller ska jag skicka tillbaka skiten? :cry:
Användarvisningsbild
lennsu
 
Inlägg: 611
Blev medlem: 01 nov 2010, 18:02
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 27 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Bobcat, AA Pro Sport

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav airtrip 03 aug 2012, 20:24

Prova med lägre tryck i tuben eller svagare/starkare hammarfjäderspänning
airtrip
 
Inlägg: 207
Blev medlem: 05 aug 2011, 07:00
Ort: Finland
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 6 gånger i 5 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan AT44-10 6,35mm

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav JRS 03 aug 2012, 20:41

lennsu skrev:Nu monterade jag tillbaka pipbanden men inte det främre kornet för att se hur det beter sig.
2-3 kulor kan nästan gå hål i hål och sedan så flyttar sig träffbilden 2-3cm......vad ska man göra pipan är rensad och jag kan inte upptäcka några grader vid pipan.

Ska jag försöka köra med flytande pipa eller ska jag skicka tillbaka skiten? :cry:

Troligtvis en kass pipa, skicka tillbaks det hade jag gjort.
Men testa först ändra hammarfjädern.
Med vänlig hälsning JRS
JRS
 
Inlägg: 929
Blev medlem: 06 dec 2010, 16:48
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 17 gånger i 14 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan At44

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav Ulf 03 aug 2012, 20:48

lazlo09 skrev:Sorry för OT, men kan man ta bort kornet utan att med våld avlägsna det? Vill nämligen ta bort mitt men det sitter som satan så antar att jag måste ta isönder skiten för att få av det?

Hur gör man för att få av det?


Om du kollar ovanpå främre siktet, så skådar du en insex-skruv.....
Ralla upp den, dra bort hela härligheten....

KLART !

:wink:
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------


Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 31 dec 2007, 11:41
Ort: Piteå
Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Följande användare vill tacka Ulf för detta inlägg
lazlo09 (04 aug 2012, 11:25)

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav Ulf 03 aug 2012, 20:50

lennsu skrev:Nu monterade jag tillbaka pipbanden men inte det främre kornet för att se hur det beter sig.
2-3 kulor kan nästan gå hål i hål och sedan så flyttar sig träffbilden 2-3cm......vad ska man göra pipan är rensad och jag kan inte upptäcka några grader vid pipan.

Ska jag försöka köra med flytande pipa eller ska jag skicka tillbaka skiten? :cry:


Ta bort båda pipbanden , är mitt råd.
Om du ser på alla FX-bössor utan stabbe/pipband , så funkar dessa bäst så.

Inget att fundera på :)
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------


Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 31 dec 2007, 11:41
Ort: Piteå
Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav pangarn 03 aug 2012, 20:50

lennsu skrev:Nu monterade jag tillbaka pipbanden men inte det främre kornet för att se hur det beter sig.
2-3 kulor kan nästan gå hål i hål och sedan så flyttar sig träffbilden 2-3cm......vad ska man göra pipan är rensad och jag kan inte upptäcka några grader vid pipan.

Ska jag försöka köra med flytande pipa eller ska jag skicka tillbaka skiten? :cry:


Flyttar sig träffbilden i sidled? Dom är jäkligt känsliga så lutar man bössan lite vid något skott flyttar sig träffbilden men 2-3 cm om du skjuter på 9 meter låter mycket prova ändra förspänningen på Hammar fjädern annars så reklamera å skitiga pipor kan göra det hela jäkligt mysko sen går dom bäst från 190 bar jag pumpade aldrig 200 för d mina gick dåligt mellan 200 å 190
cyclone.22//bsa super meteor.22//1377 moddad med kolv .177//bt65 rb w.25
Användarvisningsbild
pangarn
 
Inlägg: 489
Blev medlem: 03 jul 2011, 19:30
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav lennsu 03 aug 2012, 21:08

pangarn skrev:
lennsu skrev:Nu monterade jag tillbaka pipbanden men inte det främre kornet för att se hur det beter sig.
2-3 kulor kan nästan gå hål i hål och sedan så flyttar sig träffbilden 2-3cm......vad ska man göra pipan är rensad och jag kan inte upptäcka några grader vid pipan.

Ska jag försöka köra med flytande pipa eller ska jag skicka tillbaka skiten? :cry:


Flyttar sig träffbilden i sidled? Dom är jäkligt känsliga så lutar man bössan lite vid något skott flyttar sig träffbilden men 2-3 cm om du skjuter på 9 meter låter mycket prova ändra förspänningen på Hammar fjädern annars så reklamera å skitiga pipor kan göra det hela jäkligt mysko sen går dom bäst från 190 bar jag pumpade aldrig 200 för d mina gick dåligt mellan 200 å 190


De har nog flyttassig snett uppåt o jag har försökt hålla mig mellan 190-120 bar när jag test skjutit. Men jag tror jag provar att köra ett tag utan popband så får vi se. Men samtidigt så undrar jag ju varför sätter de dit dem när resultatet blir sämre?
Användarvisningsbild
lennsu
 
Inlägg: 611
Blev medlem: 01 nov 2010, 18:02
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 27 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Bobcat, AA Pro Sport

Re: Ny Hatsan AT44W problem med träffbilden

Inläggav pangarn 03 aug 2012, 21:28

lennsu skrev:
pangarn skrev:
lennsu skrev:Nu monterade jag tillbaka pipbanden men inte det främre kornet för att se hur det beter sig.
2-3 kulor kan nästan gå hål i hål och sedan så flyttar sig träffbilden 2-3cm......vad ska man göra pipan är rensad och jag kan inte upptäcka några grader vid pipan.

Ska jag försöka köra med flytande pipa eller ska jag skicka tillbaka skiten? :cry:


Flyttar sig träffbilden i sidled? Dom är jäkligt känsliga så lutar man bössan lite vid något skott flyttar sig träffbilden men 2-3 cm om du skjuter på 9 meter låter mycket prova ändra förspänningen på Hammar fjädern annars så reklamera å skitiga pipor kan göra det hela jäkligt mysko sen går dom bäst från 190 bar jag pumpade aldrig 200 för d mina gick dåligt mellan 200 å 190


De har nog flyttassig snett uppåt o jag har försökt hålla mig mellan 190-120 bar när jag test skjutit. Men jag tror jag provar att köra ett tag utan popband så får vi se. Men samtidigt så undrar jag ju varför sätter de dit dem när resultatet blir sämre?


Som jag förstått det så sitter dom där för att för att tuben ska vara lättare att gänga i utan att den tar sned gäng samt att pipan ej ska kröka sig så lätt vid transport men vet ej om det verkligen är så i alla fall som jag fått förklarat för mig tidigare sen så har du den träff bilds ändringen utan att du skruvar på siktet? Flyttar den sig i sidled när du vrider upp eller ned får du ta å loda in siktet i våg :)
cyclone.22//bsa super meteor.22//1377 moddad med kolv .177//bt65 rb w.25
Användarvisningsbild
pangarn
 
Inlägg: 489
Blev medlem: 03 jul 2011, 19:30
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg

Nästa

Återgå till Hatsan

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

  • Sponsorer