Ok, har sett litt rundt nå og det stemmer bra med at fac ventil pinnen er tynnere for og slippe igjennom mere luft.
Mener du at 10j har hardere/stivere fjør? Den som sitter inni ventilen på luft tuben? Da kan det jo godt hende at en 10j med fullfart pinne vil få en litt lavere hastighet Noe som bare hadde vært fint.
Er det noen her inne som kun har byttet ventil pinne på 4.5mm også testet farten med en 8,5 grain eller 10.5 grain ammo?
Ser etter en guide på og bytte ventil pinnen. Men det er vel så enkelt som og tømme tanken, skru av ventilen også skru av tuppen på ventilen som sitter skrudd fast i pinnen. Og skru ut bunnen av ventilen den som har mange hull i seg? Leste på tråden om skogshuggern sitt bt 65 at Hatsan bruker locktight på den øverste delen som sitter skrudd ned på pinnen? Trenger man da og skru til med locktight eller er det unødvendig?
Lurer også på om noen har prøvd en full fart 4.5mm med hammer fjær justeringen skrudd helt ut kant i kant på bakstykket og etterpå sjekket farten?
Ser at man også kan legge imellom en gummi ring på ventilen slik at når hammeren slår så får den ikke slått helt i bunnen som den gjør. Fins ingen fasit på hvordan man kan få en viss lavere hastighet så en fartsmåler blir nesten nødvendig skjønner jeg