FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Hatsan bling 2 08 aug 2015, 19:31

har man intresset och sätter sej i lite i bössans konstruktion och vad som påverkar träffbilder , så kan man ändra en hel del på ett befintligt vapen så det blir bättre än ut från fabriken :wink: en bra pipa är alltid grunden till en träffsäker bössa och det man minst kan ändra på sin bössa som hemmapulare , sedan är det upp till var och en vad man väljer att göra med det man köpt :thumbupp:
Hatsan bling 2
 
Inlägg: 182
Blev medlem: 27 jun 2015, 22:25
Ort: västmanland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 8 gånger i 8 inlägg

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Silwer 08 aug 2015, 19:32

strongman skrev:Jo den idioten var jag, håller med att kröningen såg kass ut rent arbetsmässigt, men dock tror jag inte det är de som spelar roll, det är hur jämna räfflorna är mot varandra i förhållande och att avslutet ska vara utan "burr". Sen att Hatsan använder slipstift eller Cricket använder svarv utan att kolla hur det blev kan spela mindre roll kan jag tycka.

Vad är skitvapen då? tydligen spelat de ingen roll med kröningen i alla fall, kan ju tydligen vara bedrövlig från Hatsan och Cricket.
Visst, Cricket skjuter bra, och de är ju tur det, dock kan man ifrågasätta vikten av kröningen, i alla fall vikten av hur den ser ut/beatbetas på. Vekar ju tydligen inte spela sååååå stor roll.


Du hade tidigare köpt en AT44 och haft problem, du svalde det bar och struntade i allt folk tänkte.

Du fattar om folk kan se det som att du har nån för oss dold agenda till att få det till att det du äger är skitbra? men ändå har du klagat på det.

Cricket liksom? kom igen hur många är sålda ens jämfört säg Hatsan bt65?

Du tycker pipkröning är strunt för precisionen och tja då tycker du det och jag håller inte med, det du visade upp var tydligt handraget någar ggr med ett slipstift eller handborr kanske, såg ut som helvetet självt och inget nån pipmakare skulle släppt ifrån sig idag.

Du är ändå nöjd eller hur? isf vad fan.....
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav strongman 08 aug 2015, 19:34

Sir Ville skrev:
strongman skrev:kom igen nu, hade detta varit hatsan så hade alla hållt med att möget är kasst, nu när det gäller cricket är det mycket försiktigt ämne att ta upp, kolla inmatning han hade problem som drog sönder kjolen på diabol,,, såg du inte burrorna mellan räfflorna som stack upp, sämre än Hatsan kvalitet för kulan ju.


Oavsett hur de ser ut så skjuter de bra - något som man inte kan skylla Hatsan för . Cricket fick ett antal dåliga pipor ett tag sedan men de fick man byta via garantin.


håller med dig, som jag sa, de skjuter bra, jag bara ifrågasatte kröningens viktighet, även de med "kass" kröning från Cricket sköt bra, i alla fall så pass bra att inget fel kunde misstänkas.
Var bara de jag ville ta upp.. håller med att Hatsan inte är i samma liga på något sätt.
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Jazz 08 aug 2015, 19:34

Tjockleken på pipan är viktig, men samma som med kröningen. Mer effekt tjokare pipa. Då slipper man även sådant som vibrations dämpare. Funderat på att man skulle försökt fått en cz eller sako varmint pipa i 22 till luftgeväret. Men tiden pengarna så lär det aldrig hända. Men de skulle blitt ett bra ft gevär med, ok då i fullfart. Men vem drar ner effekten till mindre än hälften när man jagar. ( jag är ingen förespråkare för låg effekt)
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Leopold 08 aug 2015, 19:35

Om det vore sant som du säger Silwer, att pipsvängningar är irrelevanta för pcp-vapen. Då kan jag säga att det finns en del konstruktionsdetaljer i AA FTP900 som skulle vara helt obegripliga...

Men jag bekymrar mig inte så mycket om detta eftersom konstruktionen fungerar mycket bra. Visst, den som har mycket tid att ägna kan ju testa att plocka bort dessa konstruktionsdetaljer och se hur det blir med precisionen, Den tiden har jag inte, behöver den inte heller. Jag förstår ungefär vad de varit ute efter och det fungerar bra. Begär inte mer.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12781
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Hatsan bling 2 08 aug 2015, 19:38

Silwer skrev:
Hatsan bling 2 skrev:
Silwer skrev:Bly är mjukt, du måste inte ha specialstål för uthållighet på LV.

uthållighet duger de bra till , men med mjuk pipa så menar jag att pipsvängningar lättare uppstår än om alla pipor vore tillverkade i riktigt vapenstål :wink: sedan har jag lyckats rensa en pipa helt ren på räfflor under mina år :wink: och det va inte heller på en HATSAN !!! :thumbupp:

Jo du ja som skjuter typ stålkulor i lopen? jag har sett sånt, jag snackar om blydiaboler som lyckas slita ut räfflingen i en pipa, vad menar du?

den pipan vad jag kan minnas är bara skjuten med div bly ammo under minst 20 års tid ? märkte av rejält sämre träffbilder på slutet trots mer träning och när jag kollade i pipan mer noga så va den helt blank polerad inuti utan några räfflor alls kvar :-) va en pistolpipa dock :thumbupp:
Hatsan bling 2
 
Inlägg: 182
Blev medlem: 27 jun 2015, 22:25
Ort: västmanland
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 8 gånger i 8 inlägg

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav strongman 08 aug 2015, 19:39

Silwer skrev:
strongman skrev:Jo den idioten var jag, håller med att kröningen såg kass ut rent arbetsmässigt, men dock tror jag inte det är de som spelar roll, det är hur jämna räfflorna är mot varandra i förhållande och att avslutet ska vara utan "burr". Sen att Hatsan använder slipstift eller Cricket använder svarv utan att kolla hur det blev kan spela mindre roll kan jag tycka.

Vad är skitvapen då? tydligen spelat de ingen roll med kröningen i alla fall, kan ju tydligen vara bedrövlig från Hatsan och Cricket.
Visst, Cricket skjuter bra, och de är ju tur det, dock kan man ifrågasätta vikten av kröningen, i alla fall vikten av hur den ser ut/beatbetas på. Vekar ju tydligen inte spela sååååå stor roll.


Du hade tidigare köpt en AT44 och haft problem, du svalde det bar och struntade i allt folk tänkte.

Du fattar om folk kan se det som att du har nån för oss dold agenda till att få det till att det du äger är skitbra? men ändå har du klagat på det.

Cricket liksom? kom igen hur många är sålda ens jämfört säg Hatsan bt65?

Du tycker pipkröning är strunt för precisionen och tja då tycker du det och jag håller inte med, det du visade upp var tydligt handraget någar ggr med ett slipstift eller handborr kanske, såg ut som helvetet självt och inget nån pipmakare skulle släppt ifrån sig idag.

Du är ändå nöjd eller hur? isf vad fan.....


nu får du hänga med i svängarna här, tror inte du minns, den Hatsan AT44 jag hade här på diksussion skickades in för PERFEKT kröning, resultat= ingen skillnad alls mot de hanslipade snea skitet hatsan gjort från fabrik eller min eget försök att få rätt på kröningen. Däremot hade bössan och har bössan ett annat problem, men kröningen gjorde ingen skillnad alls i detta fallet, ännu ett fall som säger att kröningen inte är så viktig som folk målar upp.

Läste du artikeln jag länkade till? eller ? om kröning,,,, du ska inte vara så insnöad i de du tror på, man får lyssna på andra ibland.
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav strongman 08 aug 2015, 19:46

Jazz skrev:Tjockleken på pipan är viktig, men samma som med kröningen. Mer effekt tjokare pipa. Då slipper man även sådant som vibrations dämpare. Funderat på att man skulle försökt fått en cz eller sako varmint pipa i 22 till luftgeväret. Men tiden pengarna så lär det aldrig hända. Men de skulle blitt ett bra ft gevär med, ok då i fullfart. Men vem drar ner effekten till mindre än hälften när man jagar. ( jag är ingen förespråkare för låg effekt)

Det är mycket en myt att kröningen är så viktig, den är mog nte viktigare än någon annan del i ett luftvapens konstruktion, var precis de killen i artikeln tog upp, det har blivit en gamma skröna att folk alltid säger: se nu till att din kröning är perfekt, det är såååå viktigt, bullshit, jag tror inte det längre, finns inga belägg för det alls egentligen, snarare mer motbevis som jag nu visat flera ggr om.

Ta fram en gammal bössa du har, typ en 2240, slipa kröningen framme med slipstift, se till att det ser någorlunda jämnt ut, tror fasiken inte du kommer märka att bössan skjuter sämre än orginal.
Däremot tror jag en SNED kröning kan inverka, eller en med mycket metallflisor/burror som står ut.
en jämn kröning som man slipat själv med stålkula och pasta så den blir jämn och fin utan borror när man kollat på den i en bra lupp, tror jag skjuter bra... men det är min övertygelse nu.
Dock är det inget fel med en perfekt kröning i svarv utan burror, det är givetvis de man vill ha, tror ändå skillnaden i träffbilden blir minimal mot en egenslipad bra kröning.
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav T.Lundberg 08 aug 2015, 19:48

SS 2244 används till krutpipor (Varberger tex). Quackenbush använder AISI 1117 till sina luftpipor.
Tur att en ä sum en ä så en ente ble som en sulle
Användarvisningsbild
T.Lundberg
 
Inlägg: 919
Blev medlem: 07 jun 2013, 13:06
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 95 gånger i 79 inlägg
Skytteklubb: HSR.Outlaw
Luftvapen favorit: FWB300S,HW30S,LGV,Buccaneer SE

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Silwer 08 aug 2015, 19:49

Så du tror om man bar kapar av pipan i längder, vilket är exakt vad som man gör så kan man skita i det sen?
Du får förklara för tröga mig vad du vill ha fram?

Allt som skrivs om kröninegn är nonsens?

Jag inser att en kass räfflad pipa med säg ojämna räfflor mm är skräp vad än du gör med kröningen.

Men på den nivån kan vi ju inte gå?
Senast redigerad av Silwer 08 aug 2015, 19:52, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav börne 08 aug 2015, 19:51

strongman skrev:Läste du artikeln jag länkade till? eller ? om kröning,,,, du ska inte vara så insnöad i de du tror på, man får lyssna på andra ibland.

Man ska inte heller tro på allt man läser, speciellt inte på internet.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18783
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Silwer 08 aug 2015, 19:51

Hatsan bling 2 skrev:
Silwer skrev:
Hatsan bling 2 skrev:
Silwer skrev:Bly är mjukt, du måste inte ha specialstål för uthållighet på LV.

uthållighet duger de bra till , men med mjuk pipa så menar jag att pipsvängningar lättare uppstår än om alla pipor vore tillverkade i riktigt vapenstål :wink: sedan har jag lyckats rensa en pipa helt ren på räfflor under mina år :wink: och det va inte heller på en HATSAN !!! :thumbupp:

Jo du ja som skjuter typ stålkulor i lopen? jag har sett sånt, jag snackar om blydiaboler som lyckas slita ut räfflingen i en pipa, vad menar du?

den pipan vad jag kan minnas är bara skjuten med div bly ammo under minst 20 års tid ? märkte av rejält sämre träffbilder på slutet trots mer träning och när jag kollade i pipan mer noga så va den helt blank polerad inuti utan några räfflor alls kvar :-) va en pistolpipa dock :thumbupp:

Vad för vapen och vad för ammo sa du?

Du är medveten att jag skjutit en del lv bly genom samma pipa med hoppas jag?

Men jag har sett tex Crossmanvapen med pipor som varit helt förstörda men har då misstänkt tat de just skjutit stålkulor genom dem då de är experter på att blanda pipor och vilken ammo.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav strongman 08 aug 2015, 19:54

nää, jag säger ju, en jämn bra kröning i svarv utan burr är de bästa, dock tror jag inte det inverkar så mycket på precisionen som många antyder till. Tydligen finns de många bössor som skjuter som drömmen TROTS FUL kröning. Jag tror att kröningen är en del av alla punkter som måste stämma, dock inte det avgörande.

Kapar man en pipa rakt av, och pustar upp det med en stålkula vid kröningen, så är jag övertygad att den skjuter bra i 9 utav 10 fall, JA... men jag får tro det jag vill, hitills finns den ingen övertygad artikel som visar att kröningen är ytterst viktig, varför? jo för det är den inte, bara en skröna, hysteri.....
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav strongman 08 aug 2015, 19:55

börne skrev:
strongman skrev:Läste du artikeln jag länkade till? eller ? om kröning,,,, du ska inte vara så insnöad i de du tror på, man får lyssna på andra ibland.

Man ska inte heller tro på allt man läser, speciellt inte på internet.


Nej, man ska sortera, och själv värdera, precis som man får råd härifrån forumet, man får sortera... :lol:
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav strongman 08 aug 2015, 19:57

börne skrev:
strongman skrev:Läste du artikeln jag länkade till? eller ? om kröning,,,, du ska inte vara så insnöad i de du tror på, man får lyssna på andra ibland.

Man ska inte heller tro på allt man läser, speciellt inte på internet.


Jag gillar bevis, fakta, vad finns de för bevis och fakta som tyder på att en perfekt svarvad kröning mot en lite sämre gjord kröning ger avsevärt bättre resultat? de finns inget sånt att läsa om, just pga av att det är något som blivit uppförstorat av någon anledning.
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Nitro 08 aug 2015, 20:10

strongman skrev:konstigt nog så klassas Hatsan som en ganska bra bössa kvalitetsmässigt på GTA forum, kan ju inte hålla med att kvaliten skulle vara de bästa, men skummt att de flesta där verkar älska AT44 i alla fall.

Bara det säger vilken nivå GTA forum håller haha
Allt är relativ beroende på vad man jämför med, är det mot 300:- Julakines så, då håller jag med.
Tja sen finns det lite uddamärken som aldrig når någon hög nivå, men jämföra mot etablerade bössor så, haha
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Följande användare vill tacka Nitro för detta inlägg
TheFoes (08 aug 2015, 20:18)

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Silwer 08 aug 2015, 20:12

Vilken jävla bullshit.

Att nån lyckas med desinformation för egen obegriplig vinning.

Forumets rå ja fan hela jävla LV världens råd är skit pga påstådda grejor utan mer än byggande på nån jävla tattare och hans polares Cricketvapen eller vad det nu var.

Vad finns det för bevis? ja vad sgs om allt inom vapenpipor som är känt ? men nej tydligen inte.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav strongman 08 aug 2015, 20:17

åter igen, du kan bli arg om du vill, svära och tycka, bevis/fakta som talar för att en svarvad kröning skjuter mycket bättre än en bra handslipad?

jag kan också tycka, fram med bevis... jag anser fortfarande att de bara är en skröna att kröningen måste vara gjord i perfekt svarv för att kunna fungera... tror inte på det...
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Jazz 08 aug 2015, 20:21

Håller med strong nånting
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav strongman 08 aug 2015, 20:22

Nitro skrev:
strongman skrev:konstigt nog så klassas Hatsan som en ganska bra bössa kvalitetsmässigt på GTA forum, kan ju inte hålla med att kvaliten skulle vara de bästa, men skummt att de flesta där verkar älska AT44 i alla fall.

Bara det säger vilken nivå GTA forum håller haha
Allt är relativ beroende på vad man jämför med, är det mot 300:- Julakines så, då håller jag med.
Tja sen finns det lite uddamärken som aldrig når någon hög nivå, men jämföra mot etablerade bössor så, haha


tycker inte att GTA håller låg nivå, alla får tycka vad de vill, .. finns många som kan mycket där, och diskuterar saker på ett bra sätt.. alla forum har sina för och nackdelar.. men det är ju klart, att de här forumet vet allt och andra inget,, så är det nog.. :thumbupp:
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Silwer 08 aug 2015, 20:24

Ok, jag är skurken i slutändan.

Så får det vara, du är ute efter att ställa till bråk strong nånting, och du lyckades till del.

Nu kan du somna sött på kudden.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Silwer 08 aug 2015, 20:24

Jazz skrev:Håller med strong nånting

.......................................................
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav strongman 08 aug 2015, 20:27

Silwer skrev:Ok, jag är skurken i slutändan.

Så får det vara, du är ute efter att ställa till bråk strong nånting, och du lyckades till del.

Nu kan du somna sött på kudden.


????? :?:

ärligt vet jag inte vad du menar,, jag är nog den som minst vill käfta eller ställa till något.

jag säger bara det jag tror, finns inga bevis för att en svarvad kröning ger bättre mätbara träffbilder mot en bra handgjord en. tror inte heller kröningen är den viktigaste biten i kedjan.. jag får väl tycka det utan att du ska tycka jag bråkar :) :shock:
strongman
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 21 nov 2014, 17:32
Ort: Nordöstra Skåne
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 22 gånger i 20 inlägg

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav atte69 09 aug 2015, 00:50

Jag tror att det är lite av en kombo. ..som många andra sagt MEN jag är lite av den teorin att där diaboler börjar sin resa är minst lika viktig som där den lämnar pipan.folk väger o mäter o ditten o datten ..när diaboler övergår från stillastående till framrusande/roterande är minst lika viktig att det sker utan vibrationer mm som när pipan lämnas.är grundresultatet bra blir det bra även i slutet men e de skit från början kan det inte räddas med en bra kröning .men vad vet jag? Jag bara tror det jag tror att jag vet.A
atte69
 
Inlägg: 1097
Blev medlem: 24 jun 2015, 16:24
Ort: Norra halland
Tack utdelade: 148 gång
Tackad: 150 gånger i 115 inlägg
Luftvapen favorit: HWalther BsAAnschuts

Re: FX smooth twist pipa, räfflorna längst ut?

Inläggav Sir Ville 09 aug 2015, 08:15

Jag tror du har helt rätt Atte. Början av resan genom loppet är en viktig faktor. Diabolen ska sticka rakt, utan nåt vobbel, centrerad i räfflingen.
Sir Ville
 
Inlägg: 974
Blev medlem: 24 jun 2015, 20:28
Ort: Genarp, Södra Skåne
Tack utdelade: 54 gång
Tackad: 61 gånger i 47 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp , Vittsjö, Tåstarp
Luftvapen favorit: AGN Vulcan .22, HW 97

FöregåendeNästa

Återgå till Fx Airguns

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster

  • Sponsorer