Verminator mkII stockning

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Verminator mkII stockning

Inläggav Trackerfan 30 maj 2016, 23:32

Hej,

jag undrar lite om Verminatorn. MKII ser betydligt bulligare ut än "MKI", är det samma mekanism men bara annan stockdesign?

Sedan undrar jag också lite kring designen av varbygeln, vad tycker ni som har bössan? Jag tycker MKI ser mer "slick" ut än MKII, smidigare och nättare.
MKII är väldigt bullig i designen, får iaf den känslan när jag kollar bilder och jämför med andra gevär. Ser lite ut som om Barbapappa släppt en brakare och förvandlat sig till en luftgevärsstock... :?

Gillar hela konceptet med verminatorn, men ogillar utseendet. Så jag hoppas ni kan sprida lite ljus över mina funderingar!

/Trackerfan
Trackerfan
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 jan 2010, 01:41
Ort: Östra Svealand
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Webley Tracker

Re: Verminator mkII stockning

Inläggav Silwer 30 maj 2016, 23:37

Det är inte samma mekanik, version 1 är på Cycloneblocket och ver 2 är på Royaleblocket som är betydligt bulkigare.


Ingen köper nån av dem för utseendet, de är asfula, men vill man ha ett kort jaktmässigt vapen med stor luftmängd så är de ju ett bra val.

Vill du ha nåt snyggt så köp vad du gillar.
Senast redigerad av Silwer 30 maj 2016, 23:39, redigerad totalt 2 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Verminator mkII stockning

Inläggav Callmenobody 31 maj 2016, 06:36

Silwer skrev:Det är inte samma mekanik, version 1 är på Cycloneblocket och ver 2 är på Royaleblocket som är betydligt bulkigare.


Ingen köper nån av dem för utseendet, de är asfula, men vill man ha ett kort jaktmässigt vapen med stor luftmängd så är de ju ett bra val.

Vill du ha nåt snyggt så köp vad du gillar.


What he said.
Jag har inget trimmat eller olagligt, skriver jag om dämpare eller effekter >10J så har jag tillstånd till att ha det.
Användarvisningsbild
Callmenobody
 
Inlägg: 2232
Blev medlem: 09 aug 2011, 07:36
Ort: Halland
Tack utdelade: 53 gång
Tackad: 107 gånger i 88 inlägg
Luftvapen favorit: Farsans gamla Weihrauch


Återgå till Fx Airguns

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster

  • Sponsorer