Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Nitro 07 aug 2016, 03:05

sälstryparn skrev:
Wiri skrev:ja, vi hade senast för någon månad sen på en träning, (som tur va bara en ,22 pistol) som blev fullauto efter första skottet, han fick snällt packa ner sin pistol igen, hade det vart en 9mm hade det kunnat gå illa om man inte är beredd,,

Glockar har jag sätt ett par st som folk vart å filat å polerat lite för mkt på så dom antingen skjutit dubbelskott eller helt enkelt lagt av,


Har en grop i smalbenet sedan tidiga tonåren då jag träffades av just ett sådant vådaskott .
Hade det tagit i huvudet hade jag garanterat varit död :-(

Fick ett skott mitt på låret på 10m avstånd av en Diana för 30 år sen och det var inget vådaskott :x
Har ingen aning om effekt men tror det var en 35:a
I vilket fall så gjorde det djävligt ont och det tog väl två veckor innan bulan och märket lugnade ner sig.
Troligtvis var det runt 10J och det är inga leksaker. :x
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Silwer 07 aug 2016, 21:26

Träffar det ben så är det rätt ok så, annars gräver diabolen trots låg kraft in i tex mjukdelar som muskler tex och får opereras ur.

Det studsar liksom inte bara bort som nog många tror.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav johansson939 09 aug 2016, 15:24

Uppdatering måndag var att Impact folket var lediga ett tag till. Men återförsäljaren fick tag i en FX gök som var på semester.
Han rådde mig att kolla så avtryckaren var rak. Så den inte gick mot några sidor. Min sitter förvisso lite snett men har inte kunnat åtgärda den pga att det sitter en väldigt liten insex där. Men en liten insex plutte sats är beställd.
Sen sa han dessutom att trycket inte alls skulle vara 600 gram utan högre. Mer troligt någonstans runt 750 gram.
Jag skulle göra den ändringen på bössan och återkomma. Hjälpte inte det ville dom ha in bössan för koll. Så dom verkar vara hjälpsamma på FX.
Ännu en grej är att jag beställt några insex skruvar med fjädrande kula i änden. Hittade i England men dom skulle visst inte skickas förrän nästa vecka. Kul sådär.
Fanns några med olika hårdheter. Så jag tror/hoppas att det går att få till ett litet mjukare tryck på den. Typ åt Royale hållet.
Hur du Bjosse gjort är ett mysterium. Antingen har du tagit bort "2nd stage adjustment" skruven helt. Men då borde du få extremt lätt tryck. Mindre än det du skrev. Eller så har du bytt andra steget till en med lättare fjäder till kulan. Och det skulle jag vilja veta vart du fick tag i den.
Användarvisningsbild
johansson939
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 29 dec 2012, 00:26
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Air 09 aug 2016, 16:05

Bra att det verkar lösa sig FX brukar vara väldigt hjälpsamma de har
hjälpt mig flera gånger.
Blir det nu inte bra när du har kollat själv så låt FX fixa problemet
brukar bli bäst.Lycka till.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav bjosse 09 aug 2016, 17:09

Självfallet är inget bortplockat, och jag avråder bestämt från att plocka bort något om nu någon mot allt sunt förnuft skulle få för sig att göra det. Det finns alltid en anledning till att komponenter är monterade, och det ska till rätt goda vapentekniska kunskaper för att göra radikala ingrepp. Så plocka för tusan inte bort något, det är att tigga om trubbel eller olyckor.

Trial and error är en rätt vanlig metod, men den hör inte hemma i vapensammanhang enligt min mening.
Save the Earth! It´s the only planet I know that have both airguns and beer!

Bild Bild
Användarvisningsbild
bjosse
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 25 nov 2010, 19:33
Ort: Bjärred
Tack utdelade: 75 gång
Tackad: 173 gånger i 128 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, VSKF, MSG, MLSG
Luftvapen favorit: BSA Mercury

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Leopold 09 aug 2016, 20:56

Det man typiskt får om man försöker arbeta sig ner under den rekommenderade avtrycksvikten för ett givet avtryck är att avtrycket inte återställs om man ångrar skott, det blir en livsfarlig "hair trigger" som kan avlossa av minsta stöt eller helt av sig självt. Så får det absolut inte vara.

Det krävs en hel del kunskaper för att pyssla med avtryck så att de både blir såpass komfortabla som man vill ha dem och samtidigt helt säkra.

Av det som framkommit i tråden så levereras inte Impact med vad som skulle kunna klassas som matchavtryck men landar man på säg 700-800 gram rent fint avtryck utan skrap och släp så kan man skjuta precis hur bra som helst. Vissa avtryck är enklare än andra att få dit man vill, vet inte ett skvatt om Impact mer än vad som skrivits i denna tråd.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav bjosse 09 aug 2016, 21:54

Leopold skrev:Det man typiskt får om man försöker arbeta sig ner under den rekommenderade avtrycksvikten för ett givet avtryck är att avtrycket inte återställs om man ångrar skott, det blir en livsfarlig "hair trigger" som kan avlossa av minsta stöt eller helt av sig självt. Så får det absolut inte vara.

Det krävs en hel del kunskaper för att pyssla med avtryck så att de både blir såpass komfortabla som man vill ha dem och samtidigt helt säkra.

Av det som framkommit i tråden så levereras inte Impact med vad som skulle kunna klassas som matchavtryck men landar man på säg 700-800 gram rent fint avtryck utan skrap och släp så kan man skjuta precis hur bra som helst. Vissa avtryck är enklare än andra att få dit man vill, vet inte ett skvatt om Impact mer än vad som skrivits i denna tråd.


Helt rätt. Därav att det enda jag kommenterat är att låta bli att pilla om man inte vet exakt vad man gör. Min Impact är 100% safe, och testad att säkerställa detta. Sedan så är det som Leopold skriver, och även jag tidigare skrivit inte avtrycksvikten som är allenagörande för bra skytte.
Save the Earth! It´s the only planet I know that have both airguns and beer!

Bild Bild
Användarvisningsbild
bjosse
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 25 nov 2010, 19:33
Ort: Bjärred
Tack utdelade: 75 gång
Tackad: 173 gånger i 128 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, VSKF, MSG, MLSG
Luftvapen favorit: BSA Mercury

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Wiri 10 aug 2016, 07:37

Man undrar ju vem den där "sjukt insatta personen" va som hade sagt att dom skulle ligga på 500 ;)
För fx själva bör väl vara mäst insatta å säger då 750g

Nåja. Vi återkommer framöver vad som händer. Fx är ju villiga att kolla på bössorna iaf.
Wiri
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jan 2013, 16:45
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Vimmerby PSK

Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav ogster 10 aug 2016, 13:41

Wiri skrev:"sjukt insatta personen"


Var hittar du det citatet i den här tråden?



Kan vara så att jag rört ihop siffrorna men det tror jag inte, jag fick dom iallafall av Fredrik Axelsson när vi pratade i telefon sist.
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav johansson939 10 aug 2016, 16:30

Du Ogster. Siffrorna från honom är rätt. Fast fel.
Siffrorna jag hört är från "Impact folket" själva.
Dra ett PM om du vill ha vidare info.

Sen Bjosse. Varför predikar du om att trycket är oväsentligt. Men du har ändrat ditt?
Tror du jag vill ha en bössa som går av och avlossar lite när den själv vill?
För. Min kunskapsnivå sträcker sig lite längre än att jag är 14 år och precis fått ett luftgevär av min pappa som ska trimmas för kung och fosterland.
För på Impact sen man ju Exakt vad som händer och är man något klurig kan man ju se vad som gör vad. Om man lossar två skruvar och tar bort den lilla plåten på sidan.
Eller vill du bara upplysa folk om att du är så duktig?
Jag kan skriva det jag skrivit innan. Att JAG tycker att trycket är lite för hårt. Och att JAG skulle önska det var lite mer likt Royale. Har en Royale med så jag har förmånen att prova båda smidigt.
Så det är därför jag önskar att göra om min lite.
Och jag köpte Impact för den ser så jävla frän ut. Precisionen i bössan, inte mig. Verkar och är grym. Och jag hade alldeles för mycket pengar som låg hemma och skräpade. Ha ha.
Och Bjosse, igen så är jag sjukt nyfiken på vad och hur du gjort. Men jag får fortsätta på egen hand eftersom det verkar vara en väl bevarad hemlighet.
Hur som så fick jag tag i 2 olika M5 med kula från en svensk sida med olika hårdheter i. Borde komma imorgon eller fredag.
Användarvisningsbild
johansson939
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 29 dec 2012, 00:26
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav johansson939 10 aug 2016, 16:34

Fick även min lilla plutte insex sats förut med så jag kunnat vrida avtryckaren. Och rent psykologiskt så känns det lättare. Men inte kunnat mäta med några vikter än hur det blev och om det blev någon ändring.
Användarvisningsbild
johansson939
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 29 dec 2012, 00:26
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav bjosse 10 aug 2016, 18:16

johansson939 skrev:Du Ogster. Siffrorna från honom är rätt. Fast fel.
Siffrorna jag hört är från "Impact folket" själva.
Dra ett PM om du vill ha vidare info.

Sen Bjosse. Varför predikar du om att trycket är oväsentligt. Men du har ändrat ditt?
Tror du jag vill ha en bössa som går av och avlossar lite när den själv vill?


Snygga till tonen är du snäll, jag predikar inget. Bara en uppfattning. Har du problem med mina inlägg så låt bli att läsa.
Save the Earth! It´s the only planet I know that have both airguns and beer!

Bild Bild
Användarvisningsbild
bjosse
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 25 nov 2010, 19:33
Ort: Bjärred
Tack utdelade: 75 gång
Tackad: 173 gånger i 128 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, VSKF, MSG, MLSG
Luftvapen favorit: BSA Mercury

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Leopold 10 aug 2016, 20:23

Om man inte är nöjd med avtryckets kvalitet på en bössa i denna prisklass så bör man vända sig till återförsäljaren om man vill få ordning på det, det är min grundinställning.

Kanske tror man sig ha kunskap och färdighet att ordna till det så att det möter de krav man har, då gör man det. Tex så tyckte jag att avtrycket på min AA FTP900 var för lätt (ca 40 g) och gick inte att få tillräckligt bra/tillförlitligt för min smak via justeringarna, har berättat om det i en tråd inklusive en del bekymmer med att avtrycket inte återställdes vid ångrat skott i vissa inställningar nära avtrycksvikterna jag ville ha.

Jag var nära att ge upp och skicka tillbaka till återförsäljaren men det löste sig till slut (och det var inga avancerade poleringar etc inblandade, bara att det var extremt känsligt med inställningarna av pivotpunkten i det fallet). Hade det inte löst sig så hade jag inte tvekat en sekund att lämna tillbaka för åtgärd. Det brukar stå i manualerna att man inte ska pilla med detta som slutanvändare och det ligger något i det. Risken är stor att man får en bössa som inte är säker.

När jag skrev i den tråden så märkte jag hur otroligt svårt det är att berätta exakt hur jag gjorde för att nå mitt mål, det handlar mer om att veta vad som kännetecknar ett perfekt avtryck och förstå hur de olika avtrycksinställningarna i kombination kan producera detta. Ändrar man på en sak så ändras samtidigt en massa andra saker, nästen hopplöst att beskriva.

Så jag förstår mycket väl om bjosse väljer att inte ge sig in på att försöka förklara proceduren och detta måste man respektera. Gott nog att veta *att* det går att få till ett bra avtryck på Impact, mycket möjligt att det krävs en kompetent vapensmed eller en väldigt dedikerad amatör för att åstadkomma men så kan det vara.

Så inget mer hackande om detta tack. Specifika frågor om detaljer kan vara på sin plats men att begära ut "recept" på hur man ska göra tror jag inte är fruktbart alls. Jag skulle aldrig i livet försöka producera dylikt för FTP900, kan inte förklara alla detaljer helt enkelt.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
bjosse (10 aug 2016, 20:54)

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Wiri 10 aug 2016, 20:27

ursäkta felskrivingen
det var vist bara en "väldigt insatt person" som sa 500g

medans som sagt FX själva svarat Tobbe så sent som slutet av förra veckan 750g.

men fick så sent som idag runt kl 13,45 troligen svaret på varför vissa impact är tunga i trycket, jag stod i en butik å pratade men en rent av extremt insatt person, och ska kolla det på åvan nämnda bössor, men tänker för mitt liv inte dela med mig ifall det är detta som är problemet, utan tänker behålla det för mig själv, så tråden kan låsas av admin då jag som TS tydligen inte kan ta bort eller låsa den,
Wiri
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jan 2013, 16:45
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Vimmerby PSK

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Silwer 10 aug 2016, 20:36

FTP900,Steyr och annat är vapen som inte ska jämföras med nåt FX kuckel här.

De är renodlade tävlingsvapen för sin FT klass och kommer alltid att gå att får ordning på.

De här Impact är liksom nåt helt annat, jag fattar inte öht varför man köper nåt sånt om mna förväntar sig rena matchtrycken mm, korkat, de köper man ju av helt andra anledningar än tävlande.

Varför inte göra en research före innan man handlar? FX är inte för Sverige de är för USA och där skiter de i allt imo, det ska bara vara effekt för nån fet gubbjävel som sitter i bänk, thats it.
Bössan har inte ens en framstock liksom, ja jösses vad folk är dumma när de ser designer som är hämtade från ren fantasi bara och inte utprovning, fräck, tuff osv i alla ära.
Skyll er själva imo.
Senast redigerad av Silwer 10 aug 2016, 20:40, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Leopold 10 aug 2016, 20:42

Om vissa Impact-exemplar bevisligen är extremt tunga i avtrycket så låter det som ett fel i produktionen och ska åtgärdas av tillverkare eller en av denne utsedd person med rätt kvalifikationer. Du får ursäkta Wiri men det där med spekulationer om orsaker från en i dina ögon "extremt insatt person" låter mysko i mina öron. Antingen vet man vad problemet är eller så vet man inte.

Själv hade jag inte chansat utan låtit bössan gå tillbaka till FX via återförsäljaren för åtgärd.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Silwer 10 aug 2016, 20:44

Där håller jag med, FX ska reda ut detta bara och låt dem göra det.

Om de inte kan som jag hört om förr så är det bara att svälja nu när du/ni faktiskt dragit på det så länge.

DVS OM de lovat nåt annat, kanske är det detta det är och om bjosse då lyckats med sin på eget bevåg är det ju svårt att lasta FX för det, eller?
Senast redigerad av Silwer 10 aug 2016, 20:53, redigerad totalt 2 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Wiri 10 aug 2016, 20:52

haha ok då, det är Tobbe på hurrikane som sa det till mig och fick det från FX, anser att han är nog mest insatt gällande fx förutom fx själva, men du får ju helt välja själv om du vill tro på det eller inte ;)

det var en pik då en person i tidigare inlägg sa att han hör av en väldigt insatt person, ;)
Wiri
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jan 2013, 16:45
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Vimmerby PSK

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Wiri 10 aug 2016, 20:54

o som jag skrev tidigare, jag har redan fått ett svar från FX vad vi ska titta på å se om det är det som blivigt fel vid montering, så allt är helt i sin ordning för folket,
FX har svart och återkommit, vi ska kolla på bössorna, hjälper det inte har dom lovat att hjälpa till, så är alla nöjda å glada? :)
Wiri
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 01 jan 2013, 16:45
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Vimmerby PSK

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav gubbe 10 aug 2016, 20:57

Wiri skrev:det var en pik då en person i tidigare inlägg sa att han hör av en väldigt insatt person,


Man får väl säga att Fredrik Axelsson kan räknas in i skaran väldigt insatta. :roll:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Leopold 10 aug 2016, 20:59

Bra att tillverkaren kontaktats och att det tydligen kan vara en rätt enkel grej för konsumenten att kontrollera/fixa om vederbörande känner sig mogen för uppgiften. Så rekommendationen är alltså att kontakta återförsäljaren alt tillverkaren för att få ordning på problemet.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav Kapten Kamin 10 aug 2016, 21:38

gubbe skrev:
Wiri skrev:det var en pik då en person i tidigare inlägg sa att han hör av en väldigt insatt person,


Man får väl säga att Fredrik Axelsson kan räknas in i skaran väldigt insatta. :roll:

Jag har hört ryktas att han kan lite om FX... :smt022
Användarvisningsbild
Kapten Kamin
 
Inlägg: 3138
Blev medlem: 24 jun 2015, 17:14
Ort: Forshaga
Tack utdelade: 1166 gång
Tackad: 1926 gånger i 676 inlägg
Skytteklubb: Forshaga Jakt Sportskytte
Luftvapen favorit: HW30S

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav johansson939 10 aug 2016, 22:07

Du "gubbe" och "kapten kamin". Ni har rätt fast fel.
Fredrik sa 600 gram.
Impact "folket" säger att det är ett högre tryck än 600 gram.
Troligtvis runt 750 gram enligt dom.
Och läser ni vad jag skrev tidigare så har en del folk fortfarande semester på FX. Och dom råkar kunna Impact bäst.
Användarvisningsbild
johansson939
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 29 dec 2012, 00:26
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav bjosse 10 aug 2016, 22:15

Jag antar att du är väl bekant med varför FX heter FX
Save the Earth! It´s the only planet I know that have both airguns and beer!

Bild Bild
Användarvisningsbild
bjosse
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 25 nov 2010, 19:33
Ort: Bjärred
Tack utdelade: 75 gång
Tackad: 173 gånger i 128 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, VSKF, MSG, MLSG
Luftvapen favorit: BSA Mercury

Re: Någon som lykats få till ett fint trycke på impact?

Inläggav johansson939 10 aug 2016, 23:14

Klart jag vet vad FX står för. Det står för "Franks Xtrakebab"

Tror du Fredrik kan Alla siffror i/om sitt företag?

Jag skriver bara det jag fått från min återförsäljare. Det är han som skött kontakten hittills med FX.
Men jag kommer sköta den direkt så slipper jag störa och så han slipper agera mellanhand hela tiden.
Eller tror du jag ljuger om det?
Användarvisningsbild
johansson939
 
Inlägg: 106
Blev medlem: 29 dec 2012, 00:26
Ort: Vimmerby
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg

FöregåendeNästa

Återgå till Fx Airguns

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster

  • Sponsorer