Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, gubbe, Daniel
Silwer skrev:.22 har ju en väl krökt kulbana i 10J, nästan imo värdelös och ett dumt val mest.
Seb skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Air skrev:Som Silwer skriver så regulatorn bör vara på 95-100bar den där är inställd för FP.
Nästa problem hur ställer man in den själv då.Man behöver mätutrustning för att
ställa in det perfekt.Det här tänker inte många på nu är det poppis med reg det
måste jag med köpa osv.
Ska man skjuta 5,5mm i 10J får man vara nöjd med 30m hyfsade träffbilder sen är
inte ST pipan pressad för dessa låga farter heller.Fx är inte intresserade av att ge
köparna val av pipressnig fast man har maskin i fabrik tråkigt nog.
Hoppas det löser sig enklast är nog att fixa licens på den som du har den nu.
Batistuta skrev:Seb skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Jag tycker inte den träffbilden är dålig, det behövs ju inte mycket för att träffbilden ska flytta sig en bit. Minsta avtrycksfel så är det kört plus många andra faktorer. Dock är nog regulatorn lite för högt ställd.
Larzzon skrev:Har du provat någon annan ammunition än JSB Exact jumbo rs 5.52?
Det kan vara intressant att laborera med lite olika diametrar tex. JSB Exact jumbo 5.53, då jag själv upplever att kulor som laddar lite tightare är att föredra i min pipa.
Sen har det hänt att jag fått batcher där diametern har varierat väldigt mycket med liknade träffbilder som resultat.
Leopold skrev:Nu är jag kanske hård men efter att ha lång erfarenhet även av enkla fjäderbössor som HW30s och vad de kan prestera på div avstånd så vore det väl ändå fan om man inte ska kunna vänta sig bättre av ett pcp-gevär från FX.
Leopold skrev:Larzzon skrev:Har du provat någon annan ammunition än JSB Exact jumbo rs 5.52?
Det kan vara intressant att laborera med lite olika diametrar tex. JSB Exact jumbo 5.53, då jag själv upplever att kulor som laddar lite tightare är att föredra i min pipa.
Sen har det hänt att jag fått batcher där diametern har varierat väldigt mycket med liknade träffbilder som resultat.
Vad ser du som ett rimligt riktmärke vad gäller träffbilder under dessa förutsättningar: cal .22, 10 J, 40 meter, vindstilla? Som sagt, jag har svårt att acceptera som ett faktum att ST-pipor cal .22 inte ska kunna samla vettigt i 10J på 40 - 50m även om jag kan förstå att de kanske presterar som bäst i ett högre hastighetsregister.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster