Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Samme 19 nov 2016, 12:48

Håller med om att det där inte såg bra ut, ser rent misshandlad ut! Har själv en impact i .22 och den ser inte alls ut sådär. Har skjutit några tusen kulor med den och jag kan inte vara annat än supernöjd med den!
Nu är inte jag nån tävlingsskytt men för mig så är precisionen fantastisk och har hittills inte haft några som helst problem med delarna i bössan!
Sen får vi väl se hur länge den håller :)
Samme
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 31 mar 2016, 10:46
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Följande användare vill tacka Samme för detta inlägg
Fredde! (03 jul 2018, 22:09)

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Kapten Kamin 19 nov 2016, 12:51

Corepax skrev:Hämtade ut min impact på hurricane för 5min sedan. Det finns inga fel på min alls! Den ser helt kanon ut ! Va inte rädda för att köpa en impact!

Ta gärna lite närbilder på samma detaljer som TS så vi kan jämför.
Enligt FX så "ser det ut så" som på TS bössa. Om då din är perfekt, så visar det att TS fått ett måndagsexemplar.
Användarvisningsbild
Kapten Kamin
 
Inlägg: 3138
Blev medlem: 24 jun 2015, 17:14
Ort: Forshaga
Tack utdelade: 1166 gång
Tackad: 1926 gånger i 676 inlägg
Skytteklubb: Forshaga Jakt Sportskytte
Luftvapen favorit: HW30S

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Rudolf91 19 nov 2016, 13:01

Fortsättning följer skulle jag tro......
Allt går utom små barn och tennsoldater
Användarvisningsbild
Rudolf91
 
Inlägg: 669
Blev medlem: 28 maj 2016, 21:10
Ort: Löberöd
Tack utdelade: 681 gång
Tackad: 383 gånger i 137 inlägg
Skytteklubb: Löberöds SKF, Björnstorp
Luftvapen favorit: Excellent

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Batistuta 19 nov 2016, 13:56

Skulle nästan kunna tänka mig att den bössan varit ute en vända hos en annan kund och den kunden kanske inte hade hundra koll :thumbner:
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav börne 19 nov 2016, 15:10

bjosse skrev:Jag personligen blir väldigt förvånad. FX och Fredrik är otroligt måna om sina kunder.

Det finns undantag! Fråga AT44?

Jag kommer aldrig köpa en FX efter hans strul med sin FX Elite där Mr Axelsson inte skötte det allt för snyggt! Det blev många vändor fram & tillbaka med bössan där det vissa gånger inte gjordes ett skit trots att det sagt att vissa saker utförts! När man sen ser sånt här gör det ju inte saken bättre :thumbner:

Visst, många är nöjda med sina FX men trist om det kan bli så fel i kundhanteringen som för AT44? vilket i alla fall gör att jag bojkottar FX!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Sniperr_ 19 nov 2016, 15:24

Många av er som är nöjda och har fina bössor (ta gärna bilder) verkar ha .22 är det någon som har .25?
Användarvisningsbild
Sniperr_
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 04 jul 2015, 15:43
Ort: Värnamo
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Silwer 19 nov 2016, 15:54

hur fasen gick den igenom ens, nu har de bråttom på FX, då blir så här tyvärr.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Silwer 19 nov 2016, 15:56

Batistuta skrev:Skulle nästan kunna tänka mig att den bössan varit ute en vända hos en annan kund och den kunden kanske inte hade hundra koll :thumbner:

Dålig stil att isf sälja nåt någon redan ju ratat och skickat in.

Det hoppas jag mindre är sant än att det är klantmontering.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Silwer 19 nov 2016, 15:59

börne skrev:
bjosse skrev:Jag personligen blir väldigt förvånad. FX och Fredrik är otroligt måna om sina kunder.

Det finns undantag! Fråga AT44?

Jag kommer aldrig köpa en FX efter hans strul med sin FX Elite där Mr Axelsson inte skötte det allt för snyggt! Det blev många vändor fram & tillbaka med bössan där det vissa gånger inte gjordes ett skit trots att det sagt att vissa saker utförts! När man sen ser sånt här gör det ju inte saken bättre :thumbner:

Visst, många är nöjda med sina FX men trist om det kan bli så fel i kundhanteringen som för AT44? vilket i alla fall gör att jag bojkottar FX!


Jo det var en historia som jag tycker slår fast att de inte kan bygga high end vapen, de klarar inte av det löpande.

DE är inte Steyr eller Anschutz, om nån mins Elite, den bombade för all fel den hade, bra tanke men som de inte kunde bygga helt enkelt.

Jag fick en Cyclone för länge sen där matarhandtaget låste sig direkt ur kartong, borde ha reklamerats, men jag var för sugen på o leka.
Inget allvarligt men jag mins att bråda tider då gav fel.
Senast redigerad av Silwer 19 nov 2016, 16:00, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav karlswe137 19 nov 2016, 17:40

Verkligen tråkigt när inte kvalitén är storsta prioritet... Hellre vänta någon månad extra och att man får ett vapen i bra skick, så resonerar i alla fall jag. Personligen har jag bara dåliga erfarenheter av fx, mitt fx royale har gått ca 22 000 skott och det har varit på lagning hos fx 2 ggr och har fått byta mycket delar själv. Det är bra att det går smidigt att få tag på reservdelar... Fx har ett STORT problem, extremt dålig kundservice, det måste finnas ett telefonnummer så man kan ringa dem om man får problem eller har frågor etc... Fx svarar inte på mejl (inte de vi har skickat i alla fall), och när väl vapnet är på service tar det lång tid. Jag har köpt ett fx och det kommer bli det sista. Precisionen och allt sånt är bra men fx fallerar på de mest kritiska delarna, kontakten med kunderna!

Finns många nöjda kunder och när det väl fungerar är det riktigt bra grejer. Tobbe är superbra och ser till att lösa det på bästa möjliga sätt, han är guld värd men fx får faktiskt skärpa till sig.

Sniperr_ har ju förmodigen fått ett måndagsexemplar skulle jag tro, men det är då ett företag sätts på prov, de skulle bara ha löst det snyggt och skickat en ny impact direkt, visst det finns en kölista men reklamationer ska gå före för annars förlorar man väldigt lätt många kunder.

Hoppas jag inte låter för negativ men jag är ganska irriterad på fx sätt att hantera oss, deras kunder.
karlswe137
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 31 jan 2013, 16:17
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: Fx r400 4,5 weihrauch hw95 5,5

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav skånepåg 19 nov 2016, 17:56

min uppfattning av de hela kring FX, vad jag läst om just Impact samt Tobbe på Hurricane. Har själv FX bössa, men min är mycket bra i skicket, en Verminator.

De jag läst om Impact(själv varit sugen länge men totalt släppt intresset) så är det för mycket strul och fel med bössan, kanske inte kvaliten i ytbehandling såsom de nämns här, men mer säkerhets risk och rent snabbt hafsigt arbete, kan man inte skruva och mecka själv är nog en Impact inget för den vardagliga, inte de jag sett hitills. Visst de säljs mycket, och oftast de som är negativt kommer ut, men aldrig sett så mycket negativt om någon fx bössa hitills, de säger ju lite.

An gående FX som företag, vet ej! de gånger jag mailat dem, inget svar alls, ett par tillfällen, visst de är upptagna osv.. men ändå. SÅ min inställning är att det är bäst man får en bra skjutandes FX bössa från början, för ska man reklamera och den ska till FX för o kollas o fixas= njaaaa,,, bara om de måste, typ dålig pipa eller liknande, fixa strulet själv annars tror jag är de bästa, tror fx har massor att göra nu och känns mer upptagna än någonsin, så kvaliten på bössorna(speciellt impacten) blir nog lidande ibland verkar de som. Nää blir ingen FX för mig på länge känns de som, verkar som deras bana är på väg på ett håll jag inte trodde skulle ske.

Tobbe på Hurricane, så jäkla bra, man säger som det är, han svarar på ett bra sätt och det löses till 99% av fallen alltid med Tobbe, dock kan inte han påverka FX speciellt mycket när de gäller sånna här saker, men är man inte nöjd med varan man köper, lämnar man tillbaks den, Tobbe brukar hjälpa till här, han vill i grunden man ska vara nöjd.

personligen själv är jag inte så kinkig gällande finish och saker som inte ställer till de med precision eller säkerhet, MEN saker som dålig pipa= usel precision eller något som kan orsaka fara för säkerhet, de accepterar jag inte, därför om ni köper en bössa, testa den kolla på den direkt, man ska ha rätt att kolla på den och försiktigt prova den 1 dag och lämna tillbaks den tycker jag.

Min nästa pcp bössa blir nåt helt annat märke.
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Sniperr_ 19 nov 2016, 18:00

karlswe137 skrev:de skulle bara ha löst det snyggt och skickat en ny impact direkt, visst det finns en kölista men reklamationer ska gå före för annars förlorar man väldigt lätt många kunder.


+1
Användarvisningsbild
Sniperr_
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 04 jul 2015, 15:43
Ort: Värnamo
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav skånepåg 19 nov 2016, 18:00

jag ska vara helt ärlig: Lutar åt en ny hatsan pcp istället för FX igen, :)
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Lastlogon 19 nov 2016, 18:02

AOA besöker FX i Sverige, intressant video om fabriken. Tema>Impact
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Lastlogon
 
Inlägg: 300
Blev medlem: 18 sep 2016, 08:27
Ort: Stockholm och Dalarna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 13 gånger i 12 inlägg
Skytteklubb: Falubygdens Jaktskytteklubb
Luftvapen favorit: Nintendo NES

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav skånepåg 19 nov 2016, 18:04

jag tror att marknaden i Sverige och andelen av försäljningen är ganska liten för FX just nu, så deras "kunder" här i Svedala är nog mindre viktiga tyvärr.
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav dreg 19 nov 2016, 18:38

Du, den där bössan är inte ny!
Undrar hur många i "kön" som har skickat tillbaka den innan du fick den i din hand?
Nihill nisi mors
dreg
 
Inlägg: 629
Blev medlem: 04 aug 2014, 18:18
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 75 gånger i 57 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Sniperr_ 19 nov 2016, 18:41

AOA är vidriga, skulla aldrig erkänna att det är något fel på FX. Det är dom som tycker att det är tobbes fel med Impacten, det kan ju inte vara FX som gör fel utan det är återförsäljaren sum är skum.... :thumbner: :thumbner: :thumbner:
dreg skrev:Du, den där bössan är inte ny!
Undrar hur många i "kön" som har skickat tillbaka den innan du fick den i din hand?


Enligt Tobbe är den ny, och tydligen är jag den enda som klagat hos honom

" och du är faktisk den första som påpekat det
men jag vill du ska vara nöjd och glad, fx tar inte tillbaka det är jag och har flera i kö på impact så inga problem "
Användarvisningsbild
Sniperr_
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 04 jul 2015, 15:43
Ort: Värnamo
Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Silwer 19 nov 2016, 18:56

Nu kan man ju inte mena på allvar att Hatsan har en bättre kontroll och bättre kundhjälp, tvärtom levererar de ju många defekta vapen med klart värre fel än på denna.

Jag tror folk kräver lite mycket av FX , de tror de ska få high end kvalitetet och samma som om de köper en bössa för 15-20 tusen.

Det finns som sagt andra märken att välja på, ok jag vet att de inet ser ut som den här, men de verkar funka ändå.

Välj nåt ni litar på själva bara och lägg lite tid på att ta reda på ev. barnsjukdomar och brister innan köp, en bössa kan ju vara hur jävla bra på pappret och i köpta recensioner på Youtube men ha klara brister i verkligheten.

Kort sagt man får vad man betalar för, inga genvägar fnns.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav tyskie 19 nov 2016, 19:21

Silwer skrev:Nu kan man ju inte mena på allvar att Hatsan har en bättre kontroll och bättre kundhjälp, tvärtom levererar de ju många defekta vapen med klart värre fel än på denna.

Jag tror folk kräver lite mycket av FX , de tror de ska få high end kvalitetet och samma som om de köper en bössa för 15-20 tusen.

Det finns som sagt andra märken att välja på, ok jag vet att de inet ser ut som den här, men de verkar funka ändå.

Välj nåt ni litar på själva bara och lägg lite tid på att ta reda på ev. barnsjukdomar och brister innan köp, en bössa kan ju vara hur jävla bra på pappret och i köpta recensioner på Youtube men ha klara brister i verkligheten.

Kort sagt man får vad man betalar för, inga genvägar fnns.


"Jag tror folk kräver lite mycket av FX , de tror de ska få high end kvalitetet och samma som om de köper en bössa för 15-20 tusen." Vad kostar en impact då? Jo nära 15000kr , det tycker jag man ska få en high end kvalitetbössa för.
Användarvisningsbild
tyskie
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 25 mar 2016, 02:49
Ort: Söderköping
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 3 gånger i 2 inlägg

Följande användare vill tacka tyskie för detta inlägg
Sniperr_ (19 nov 2016, 19:24), Rudolf91 (19 nov 2016, 19:47)

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Silwer 19 nov 2016, 19:27

tydligen får du en del blemor av FX för det, och att de inte har kundsupport har länge varit känt, är det viktigt välj nåt annat.

Prestandan på bössan påverkas inte antar jag att de ser det som.

Jag ser inte FX som några som bygger toppvapen för tävling, ärligt så fort de givit sig på sånt kommer kritiken direkt om problem de inte kan reda ut öht.

Kort sagt jag skulle inte köpa ett vapen för tävlande av dem, men det har jag insett själv många här köper ju denna för att den ser så ball ut på filmclip på tuben mest.

De menar att de är bättre än andra över 50m vad jag förstår, så den enda anledning till att ha en sån är ju om det är så man skjuter annars inte.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Corepax 19 nov 2016, 19:34

Ja ska lägga upp lite bilder på den när ja fått skjuta och grejja lite med den imorgon men tycker inte det finns något att klaga på. Jag har .25. Visst finns det något lite märke men inte i närheten av vad trådskrivaren visar på sin. Sedan får man kanske leva med att vapnet som bevisligen är det bästa som går att få tag på när det kommer till precision har någon skavank på utsidan för att hålla nere priserna. Skall dom både bygga det mest precisions säkra vapnet och det snyggaste på samma bräda pratar vi inga 14500:- längre. Då skall de läggas minst lika många timmar på utsidan som på insidan och det tycker jag ärlig talat inte krävs när jag ser min iaf. Sedan kräver den nog lite extra kärlek men det är något ni som köper den borde veta om ni gör lite reserch innan. Det är ett extremt speciellt vapen som kräver speciel kärlek annars kanske ni bör titta på något annat? :) det finns ett vapen för alla, det gäller bara hitta vad som passar !
Corepax
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 01 nov 2016, 21:52
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: FX Impact

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Silwer 19 nov 2016, 19:38

jo jag menar ju så, du köper inte FWB och dyl och får den kantstött, men du betalar där för en bättre slutkoll att allt ser bra ut.

Sånna tillverkare är extremt måna om ryktet då de säljer för tävlande nästan enbart.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav skånepåg 19 nov 2016, 20:01

håller med, fx(just speciellt impacten) måste man kunna skruva lite själv, eller våga skruva själv, den är väldigt avancerad i den bemärkelsen att man måste lära sig den omgående, annars får man skicka in den 3ggr per år och vänta 1 månad varje gång. Visst finish är kanske inte de viktigaste med just denna bössan, men dock tycker jag exemplet här inte är godkänt att acceptera.

För mig är de viktigaste support och service, Tobbe är kanon, men är FX i stort sett oansvariga vad kunden säger och tycker, då väljer man en annan bössa helt enkelt, som någon annan sa, tar år att bygga upp förtroende och kort tid att få dåligt rykte. Lite mer "vanlig svensson kund" support är nog snart ett måste från FX själva.
Användarvisningsbild
skånepåg
 
Inlägg: 332
Blev medlem: 31 jul 2015, 17:27
Ort: Skåne
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 30 gånger i 28 inlägg

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Air 19 nov 2016, 20:17

En vapenhandlare i England BAR har ägaren Loyd gått ut med
att det blev problem med leveransen av deras FX Impact de
läcker luft direkt ur kartong.
Han har fått efter kontakt med FX fått rådet att täta läckorna
själv vilket han inte blev glad över.BAR kommer nu att kontrollera
alla FX själva innan leverans så ber om överseende med väntetid.
De har bett FX om bättring av leveranskontroll som fungerar.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Följande användare vill tacka Air för detta inlägg
Stickan (19 nov 2016, 23:17)

Re: Köpte FX Impact, lämnade tillbaka direkt

Inläggav Corepax 19 nov 2016, 20:18

Jag vågar inte uttala mej om fx som företag då jag inte behövt ta kontakt med dom personligen men återförsäljaren (i detta fallet hurricane) är grym och jag hoppas det ska kunna stanna på den nivån och att inget allvarligt händer utan att det räcker med "det vanliga" underhållet som en impact kräver (vilket är lite mer än ett "vanligt" pcp). Men det känns skönt o veta att dom timmarna (jag gör allt själv) och extra 100 lapparna jag lägger på service och packningar kommer tillbaka i resultat på tavlan 50-100m bort som inget annat vapen i dagsläget kan slå.
Corepax
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 01 nov 2016, 21:52
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: FX Impact

FöregåendeNästa

Återgå till Fx Airguns

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster

  • Sponsorer