Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, gubbe, Daniel, Nitro
börne skrev:Blev nyfiken på vad det var för ett sikte, men insåg snabbt att det inte var något jag har användning för.
"Rangefinder, calculates the exact distance to the target.
The Smart Range Finder will make your life easier than ever. With only two clicks and a simple shift of the scope you will be able to range your target. Once ranged in your reticle will automatically adjust its point of impact. No more guessing, chart memorization or complex calculations."
Detta hade ju visserligen gjort livet som FT skytt lättare, kanske för lätt
Kga_kille32 skrev:Kul se du fått på Atn siktet på bössan, är själv kanon nöjd med mitt!
Blev dock lite klumpigt på min crown, men om inte allt för länge så släpper dom ett nytt sikte...
Så har tänkt det får bli ett sånt sen.
Hade du bytt ir lampan?
Ja tyckte min var dålig till en början, men hade missat fokusera ljusbilden helt på lampan, skruva ur lincen helt så ska du se på grym bildkvalité när det är kolmörkt!
tyskie skrev:Bara7:(eller någon annan) Använder du/ni något smörjmedel på kulorna efter ni tvättat dom, isf vad? Jag äger inget FX men i mitt AirArms S510 5,5 har jag testat det mesta, torra, smorda med olika medel men jag vet inte vad som är bäst faktiskt. Ena dagen kan det gå hål i hål på 25m och andra dagen inte, torra eller smorda. Känns som jag har tur från gång till gång.
Känns mest som det skitar ner pipan när jag använder oljor, och att det därför bör rengöras oftare och efter det krävs "inskjutning" för att pipan ska gå som bäst.
Någon som kan rekommendera en erkänt "bra" diabol-olja som jag kan testa, om inte annat så tror jag att jag tvättar dom och skjuter dom torra i fortsättningen.
Tack på förhand !
Bara7 skrev:Får se om det blir test i morgon med ABL1500, bara det kunde sluta regna.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Det gick bra. Mätte små träningstavlor stora som halvt spelkort, harar, träffade till och med tavlan på 47m enligt distmätare och siktade mitt i korset- träff. Samma på 16 och 32m siktade mitt i korset- träff. Såg harar på runt 100- 150m som gick att mäta.Bara7 skrev:Det sitter en IR lampa nederst, sedan bredvid siktet en normal ficklampa klädd med Camp tejp(ren metall är kall på natten, skall göra likadant på IR lampan vid tillfälle). På högra sidan sitter ett batteribackup på 20A för en hel helgs natt/dag skytte. Impacten var precis vad jag ville ha för mitt behov av skytte. Dock något tung för det stående skyttet, men det går bra för ett par några snabba skott innan tyngden gör sig känd.
Skall bara byta till .30 pipan, sedan bär det av för test i mörkret.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster