FX royale utan regulator

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

FX royale utan regulator

Inläggav Air 24 jul 2017, 16:41

Nu säljs FX med fabriksmonterade regulatorer det vill inte jag ha.Kommer man åt att
plugga lufthålet på ett vettigt sätt.kanske kan någon som har en kan tipsa ska höra med
om man kan beställa ny utan regulator.Vi behöver inte diskutera varför man ska ha reg el
inte det kan vi ta i en annan tråd tack.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: FX royale utan regulator

Inläggav Beangan 24 jul 2017, 17:05

Det simplaste sättet är att ta ut reggen och göra en liten tub med 2 oringar, som tar reggens plats.

Iallafall för minst åverkan.
Beangan
 
Inlägg: 3458
Blev medlem: 14 aug 2011, 04:51
Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg

Re: FX royale utan regulator

Inläggav Sweron 24 jul 2017, 18:44

Beangans tips låter snart! Det jag gjorde då jag skulle ta bort regulatorn ut en Royale var att gänga upp ventilationshålet, sätta gummistopp i botten och skruva i en insexskruv (utan huvud). Diskret och lätt att öppna upp igen vid behov. Men som sagt, Beangans förslag låter nästan bättre.
Användarvisningsbild
Sweron
 
Inlägg: 360
Blev medlem: 17 dec 2015, 20:08
Ort: Staffanstorp (Lund)
Tack utdelade: 79 gång
Tackad: 147 gånger i 92 inlägg
Skytteklubb: Björnstorps SSK
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: FX royale utan regulator

Inläggav Air 25 jul 2017, 15:57

Tack för era tips.
Frågade en FX återförsäljare med om man kunde från FX beställa ett nytt gevär utan regulator.
Men fick inget bra svar så blev lite trött.Får se vad man hittar på när man vilat lite.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: FX royale utan regulator

Inläggav Bob98764362 04 aug 2017, 20:44

Köp en ny Royale 25 cal så kan vi byta för jag vill ha regulator :-)
Bob98764362
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 18 jul 2017, 07:40
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: FX royale utan regulator

Inläggav ogster 05 aug 2017, 05:32

Frågar du Hurricane så vore det väldigt konstigt om du inte kan få den i precis den spec du vill, både FX å Hurricane brukar se till att kunden får det dom vill ha.
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: FX royale utan regulator

Inläggav Air 05 aug 2017, 12:30

ogster skrev:Frågar du Hurricane så vore det väldigt konstigt om du inte kan få den i precis den spec du vill, både FX å Hurricane brukar se till att kunden får det dom vill ha.


Har mailat Hurricane men vi pratar förbi varandra skulle behöva prata direkt med dom men lite långt att åka.
Har i mina funderingar på regulator tänkt på hur man själv kan serva justera den vid o-ringsbyte så frågade
om man kunde köpa FX verktyg för det.En digitalklocka från FX kostar ett par tusen används till Impact men
om det gällde andra FX med reg fick jag inget svar på.Frågade även om inställning av lös reg om de kunde utföra
det tänkte om jag själv byter tätringar inget svar.Sen tänkte jag beställa en FX utan reg från fabrik då det verkar
svårt att sköta om en reg själv ska man behöva köpa en helt ny bara för att den läcker nej tack.
Då blev det ett svar som handlade om olika regulatorer 10J el HP???.Men jag frågade om UTAN reg tack.
Ska prova senare kanske i höst Hurricane är hjälpsamma men har väl mycket att göra nu när det är högsäsong provar
när det är lugnare kanske går bättre.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: FX royale utan regulator

Inläggav Air 20 aug 2017, 09:38

Har nu frågat FX direkt om beställning av gevär utan reg.Svaret blev att det monteras reg
från fabrik till låg kostnad på samtliga nu.Nästa fråga till FX blev om servicen på regulatorn
vid o-ringsbyte då den måste ställas in till rätt tryck.Var kan jag få hjälp med det tog upp
igen om det finns verktyg att köpa för justering.
Svaret från FX blev att skicka in regulatorn till oss.Så ser det ut kanske kan vara av intresse
för nyblivna FX ägare som en dag måste serva sin reg.Någon har säkert löst det på eget sätt
byggt någon reg test själv.El monterat en tryckmätare för reg på geväret själv.
Om det blir någon ny FX för mig så väljer jag en FX med reg trycksmätare så man ser dess ung,tryck.
Känns nog som att ska man ha alla fördelarna med att välja att ha en reg måste man kunna justera
in den med övriga gevärets inställningar.Tester med Impact/Crown tyder redan på att det är den vägen
att gå.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: FX royale utan regulator

Inläggav A Nilsson 20 aug 2017, 11:48

Nu vet jag inte hur fx reggar är monterade men det kanske är möjligt att helt enkelt plocka ur reggen och köra utan om man nu tycker att det är bättre, jag misstänker dock att i nyare gevär så är ventil och reg i en enhet. Någon här vet säkert.
Användarvisningsbild
A Nilsson
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 17 jul 2017, 17:22
Ort: Öland
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 4 gånger i 4 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau 300s universal


Återgå till Fx Airguns

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

  • Sponsorer