Krono på min FX Wildcat i .22 10J

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Krono på min FX Wildcat i .22 10J

Inläggav bebbe 27 sep 2017, 12:54

Har varit hemma och varit sjuk ett tag nu.....Började med vård av sjukt barn och i slutskedet på hans förkylning blev jag själv dålig :?

Detta har resulterat i ett nytt sikte till bössan :-) . Blev ett Hawke Airmax 8-32X50. Satt och lekte lite med Hawke X-ACT. Tänkte jag skulle se hur bra man kan få en "siktes skala" utan att skjuta :-) . Kom då på att jag aldrig har kört en kronomätning på min bössa. Så jag satte 32 skott genom krongrafen (Air chrony 3).

Detta blev resultatet.


För att följa länken så måste du registera dig.



Strax under 4m/s i diff om man inte räknar med den kulan som hade 143m/s. Denna var den enda som kjolen var skadad på. Så det verkade resulterat i lite mer fart?

Det är med JSB Exact RS 5,52 0,870g.

Precisionen har jag kontrollerat innan och om jag sköter mig har jag som bäst ca 25mm (8kulor) samling på 53m. Men det får vara vindstilla :-) . Blåser det lite är jag väl uppe på ca 40mm. Blåser det mycket hamnar kulorna lite var stans :-) Men jag tycker ändå att det får räknas som helt ok för en 10J i .22.

Ang hur jag skall nolla in mitt nya sikte funderar jag på att lägga nollan på 33m (på mitt FX sikte jag har nu ligger nollan på 40m). Det ger en sådan här "siktes skala".


För att följa länken så måste du registera dig.



Funderade på att sätta nollan på 40m nu med för att få mer "att sikta med" på över 45m. Men på datorns X-ACT kan jag inte få programet att sätta ut punker högt upp i korset. På telefon appen funkar det? Nedan visar jag vad jag menar. Dvs jag har inget att sikta mot under 27m.

För att följa länken så måste du registera dig.



Jaja, kanske funkar detta med. Är ju inte direkt meningen att skjuta med väldig precision på över 50m med en 10J .22:a.... Även om det är roligt att försöka :)
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Återgå till Fx Airguns

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster

  • Sponsorer