En glad Fx Impact Nybörjare

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Bargus 09 dec 2018, 08:54

Hej på Er !
Ny här i detta forum, har tävlat och skjutit armborst i flera år.
Nyligen tog vi upp lite luftgevärsskytte för skoj skull och jag plockade med mig mitt gamla Diana 35.
Detta gav sådan mersmak igen så att jag slog till på ett Fx Impact cal 22 ifrån Hurricane.
Min fråga till Er då, är det färdig inställt ifrån början till optimalt tryck osv ?

Att det finns oändliga möjligheter på detta gevär har jag förstått ?
All hjälp o tips tages tacksamt emot.
Ha en go söndag alla.

/ Micke
Bargus
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 dec 2018, 22:33
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Göteborgs armborstklubb
Luftvapen favorit: Diana 35 och Fx Impact

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav börne 09 dec 2018, 09:41

Bargus skrev:är det färdig inställt ifrån början till optimalt tryck osv ?

Om det ger 10J menar du? Det kan man bara kolla om man har en kronograf & är ett måste om man ska börja finjustera, väldigt små justeringar kan innebära att man begår vapenbrott!

Dom är kapabla till betydligt mer men då krävs det vapenlicens!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Sweron 09 dec 2018, 10:19

Hej Micke,
Grattis till den nya bössa!
Min uppfattning är att bössorna är helt ok inställda vid leverans. Men sedan finns det alltid möjlighet att optimera den, och för detta finns många videor på youtube. Tänk dock på att som Börne påpekade, det är lätt hänt att den plötsligt levererar för mycket energi, så en kronograf är ett måste om du ska börja justera.
Och obs! OM du börjar skruva, var försiktig med att justera regulatorn när du har tryck i systemet. Du kan lätt förstöra saker i regulatorn om den ändrar under tryck.
Användarvisningsbild
Sweron
 
Inlägg: 360
Blev medlem: 17 dec 2015, 20:08
Ort: Staffanstorp (Lund)
Tack utdelade: 79 gång
Tackad: 147 gånger i 92 inlägg
Skytteklubb: Björnstorps SSK
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Följande användare vill tacka Sweron för detta inlägg
Bargus (10 dec 2018, 19:28)

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Silwer 09 dec 2018, 14:18

.22 i 10J? jag antar att licens kommer senare?

Men först testa lite o skruva, kanske är hammarfjädern för slapp eller nåt.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Silwer 09 dec 2018, 14:25

Finns dock Impactägare här, men de skjuter nog inte licensfritt.

Vapnet i sig är väl ett utpräglat BR långhållskyttegevär, den saknar bla kolv fram.

Möjlighterna med yttre justerinar av regulator ger ju och så oändliga möjlighter till problem, jag tror FX här gav lite för mycket val helt enkelt.

Förstår man sig inte på hur delarna fungerar på en pcp bössa med regulator så kan det bli problem.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav börne 09 dec 2018, 16:09

Silwer skrev:Möjlighterna med yttre justerinar av regulator ger ju och så oändliga möjlighter till problem, jag tror FX här gav lite för mycket val helt enkelt.

Nä dessa ska väl vara i harmoni för att fungera optimalt, nog lätt att få fart men sen ska det som sagt lira med resten av alla inställningar!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Silwer 09 dec 2018, 16:37

Ja såklart, men jag menar att man nog bör ta reda på hur det fungerar, de har ju valt att lagt justeringarna på utsidan, vi andra har dem på insidan med mer jobb.

Dock ska jag säga hur ofta vill man ändra sånt där?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Henno3 09 dec 2018, 17:21

Silwer skrev:Ja såklart, men jag menar att man nog bör ta reda på hur det fungerar, de har ju valt att lagt justeringarna på utsidan, vi andra har dem på insidan med mer jobb.


Spontanköpte nyligen en i 4,5 då den var mycket prisvärd. Visste inte mycket om den sedan tidigare men kan väl säga, att i licensfritt utförande är det som att glida omkring runt Stureplan med en Ferrari - ett jäkla glänsande, men endast utnyttjande av en bråkdel dess potential!

Definitivt skall den vara på licens för att utnyttja dess potential. För egen del kommer jag inte ha den på licens, då mitt intresse lite mer ligger åt tillämpat skytte, och inte finjusteringar/inställningar.
Således hade jag nog kunnat tänka mig att byta den mot en Wildcat.

Dock är det en fantastisk bössa!! Jäsikens vad fint den skjuter (utan att pillat på både det ena och andra!), ett precitionsinstrument!
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Silwer 09 dec 2018, 17:33

Jo det förstår jag, men också att man kan göra fel om man inte vet vad man håller på med.

Det känns som att en del köper den för att vrida på omställarna hur som helst utan att veta vad de gör.

Därför menade jag att FX kanske hade givit för mycket inställningar här, å andra sidan har de flesta väl sålts utomlands, jag vet inte vilka som köpt i klass.

Och klart jag förstår att det är fullfart som gäller, FX tillverkar vapen för USA marknaden främst.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Bargus 10 dec 2018, 19:36

Silwer skrev:.22 i 10J? jag antar att licens kommer senare?

Men först testa lite o skruva, kanske är hammarfjädern för slapp eller nåt.
Bargus
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 dec 2018, 22:33
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Göteborgs armborstklubb
Luftvapen favorit: Diana 35 och Fx Impact

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Lynxs 11 dec 2018, 21:54

Jag köpte en begagnad Impact och om inte annat har jag lärt mig mängder om hur ett pcp fungerar.
Min var definitivt inte ställd optimalt och det första jag fick göra var att förspänna hammarfjädern och justera ner trycket i regulatorn då den gav en för hög men för kort luftström vilket fick bössan att skjuta ojämnt. Första skottet låg på lite under 7J och vid snabb avfyrning ökade effekten upp mot 10J. Efter justering blev det balans i systemet.

Den hade även en tendens att ibland läcka i ventilen och jag fick byta ventilpinnen. När jag ändå hade isär den tyckte jag det var lika bra att se över tätningarna i den. Hade jag vetat då vad jag vet nu hade jag inte köpt original o-ringar, de jag tagit ut är 2-3 år gamla men flera av de mindre har gått av när jag klämt ihop dem, inte bra kvalitet... Tyvärr beställde jag inte alla ringar då jag inte trodde de var så trötta.
För att göra en lång historia kort, när jag bytt ringar i regulatorn läckte den och när jag äntligen fått tag på rätt storlek och fåt reggen tät sköt den en av de ringar jag inte köpt... :(
FX skulle skicka ett o-ring kit som antingen inte kommit iväg eller kommit bort i postgången och jag vet inte om de ringar som jag saknar är i det kitet eller inte eller om FX bytt leverantör (om inte vill jag inte beställa original).

Väntar besked på var mitt kit blivit av, om de bytt leverantör och om kitet innehåller de ringar jag behöver.. Står under tiden med ett obrukbart gevär, iaf tur det inte är sommar.

10J varianten har heller inte enkelt åtkomlig ventiljustering så jag har köpt till ett sådant kit. Förstår inte riktigt tanken med att regulator och hammarfjäder är lätt justerbar på 10J men att ventiljusteringen skall vara svårare än på fullfartsgevären...

En inte fullt så glad Impactnybörjare.
Användarvisningsbild
Lynxs
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 sep 2017, 15:13
Ort: Utanför Göteborg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Följande användare vill tacka Lynxs för detta inlägg
Air (12 dec 2018, 14:02)

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Air 12 dec 2018, 14:09

Bra läsning.
Har med inte varit nöjd med hållbarheten på FX O-ringar där hoppas man på förbättring.
Intressant att läsa hur Impact fungerar i 10J.Ang.regulatorn så har den förbättrats nyligen
då den äldre inte behöll jämt tryck över tid.Ska vad jag förstår handla om andra fjäderbrickor.
Vill skriva med att jag inte äger en Impact själv så liten erfarenhet där.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Lynxs 12 dec 2018, 15:26

Air skrev:Bra läsning.
Har med inte varit nöjd med hållbarheten på FX O-ringar där hoppas man på förbättring.
Intressant att läsa hur Impact fungerar i 10J.Ang.regulatorn så har den förbättrats nyligen
då den äldre inte behöll jämt tryck över tid.Ska vad jag förstår handla om andra fjäderbrickor.
Vill skriva med att jag inte äger en Impact själv så liten erfarenhet där.


Den nya regulatorn är större och så även brickorna.
Sedan finns det nån variant med längre regulatorkolv och fler brickor men den har jag inte hittat information om när och på vilken modell den används. Nån som vet?

Jag har den äldre modellen med kort kolv och håller den inte trycket får jag väl köpa en Huma regulator...
Användarvisningsbild
Lynxs
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 sep 2017, 15:13
Ort: Utanför Göteborg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Air 12 dec 2018, 15:59

Om jag får tro något så bör den äldre regulatorn fungera bra i 10J om man vill.
Tänker som så att vad är reg trycket där 70-80bar ??.
Då blir den inte så stressad som för de som har högre utg hastigheter med reg
på runt 130bar.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Lynxs 13 dec 2018, 00:17

Air skrev:Om jag får tro något så bör den äldre regulatorn fungera bra i 10J om man vill.
Tänker som så att vad är reg trycket där 70-80bar ??.
Då blir den inte så stressad som för de som har högre utg hastigheter med reg
på runt 130bar.


Lägsta regtryck är 100 bar.
Med allt strul jag haft vet jag inte vilken effekt jag får ur den med 100 bar och den hammarfjäderinställningen jag har nu, blir till att skjuta några chronosträngar när jag fått bytt de sista o-ringarna. Får kanske justera ner förspänning på hammaren för att komma under 10J.
Användarvisningsbild
Lynxs
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 sep 2017, 15:13
Ort: Utanför Göteborg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Bara7 13 dec 2018, 07:08

I England skjuter de 16 J och har regulator ställd på ca 50 Bar.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Henno3 13 dec 2018, 11:08

Vet inte om föregående ägare har justerat regulatorn, men min ligger på 80 bar (4,5). Ligger och balanserar på 10j med JSB Exact.
Som jag tidigare skrivit är jag i det närmaste ointresserad av skruvande med PCP, men regulatorn får väl ligga där, den skjuter ju bra tycker jag?!
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Bara7 13 dec 2018, 17:05

Har du regulator högt ställd, blir det tyvärr mindre över att justera på de andra hattarna innan 10J passeras, vilket krävs för att verkligen justera in den till perfektion.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Henno3 13 dec 2018, 19:29

Bara7 skrev:Har du regulator högt ställd, blir det tyvärr mindre över att justera på de andra hattarna innan 10J passeras, vilket krävs för att verkligen justera in den till perfektion.


Hmmm.....tolkar jag det som att det vore bra att sänka den till 50 bar, och på så vis ha lite utrymme att "skruva" på hjulet på höger sida, dvs att den ligger på 10j när hjulet står på max?!
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Nitro 13 dec 2018, 19:41

Henno3 skrev:
Bara7 skrev:Har du regulator högt ställd, blir det tyvärr mindre över att justera på de andra hattarna innan 10J passeras, vilket krävs för att verkligen justera in den till perfektion.


Hmmm.....tolkar jag det som att det vore bra att sänka den till 50 bar, och på så vis ha lite utrymme att "skruva" på hjulet på höger sida, dvs att den ligger på 10j när hjulet står på max?!

Mitt bästa råd är att investera i en chronograf så du vet vad som händer med farten när du justerar. Annars gör du saker i blindo och har ingen aning ifall du är laglig/olaglig
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Henno3 13 dec 2018, 19:53

Nitro skrev:
Henno3 skrev:
Bara7 skrev:Har du regulator högt ställd, blir det tyvärr mindre över att justera på de andra hattarna innan 10J passeras, vilket krävs för att verkligen justera in den till perfektion.


Hmmm.....tolkar jag det som att det vore bra att sänka den till 50 bar, och på så vis ha lite utrymme att "skruva" på hjulet på höger sida, dvs att den ligger på 10j när hjulet står på max?!

Mitt bästa råd är att investera i en chronograf så du vet vad som händer med farten när du justerar. Annars gör du saker i blindo och har ingen aning ifall du är laglig/olaglig


Jodå, kronograf finns, men allt med hammargrejer, ventiler och regulatorer är ett jäkla abstrakt skit i huvudet på mig. Av någon anledning intresserar det mig icke, jag vill ha det så enkelt som möjligt. I detta fallet tänkte jag att hjulet på vä sida, (skrev visst hö tidigare?!) i maxläge skulle sammanfalla med att bössan ger 10j, då blir det ju aldrig fel vad avser effekten uppåt. Men det krävs väl att man mixtrar med den där lilla skruven som sitter någonstans också.....nä, det är för mycket inställningsmöjligheter för min del!!
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Lynxs 13 dec 2018, 22:12

Bara7 skrev:I England skjuter de 16 J och har regulator ställd på ca 50 Bar.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk


Vet inte vad som fysiskt skiljer de bössor som säljs till England och de som säljs i Sverige men jag kan inte ens ställa min reg under 100 bar. Den ger 100 bar med regulatorns justerskruv i botten.

Kanske är där de har kolv med fler brickor???

Enligt manualen får den heller inte ställas under 100 bar.
Användarvisningsbild
Lynxs
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 sep 2017, 15:13
Ort: Utanför Göteborg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Leopold 13 dec 2018, 22:36

Har en AA FTP900 FT-bössa i 16J cal .177. Vet inte exakt vd originalregultaorn var ställd på men gissar 80-90 bar.

Beställde en HUMA-regulator pga att originalreggen krånglade, denna beställdes med 90 bar regulatortryck. Man kunde beställa den i vad man ville ha, 85 bar var ett alternativ med fördelar av att få ut fler skott men mera svårinställd för optimal prestanda så jag valde 90 bar eftersom jag är lat. Funkar perfekt.

50 bar har jag svårt att se hur det skulle funka i alla fall med denna bössa. Skulle troligen kräva en helt annan konfiguration av transferport (mycket större) och hammarfjäderkraft, ventil etc så inget att fundera på i denna bössa.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav XXL 14 dec 2018, 00:30

Steyr LG110 2011 i 4,5 mm ger beroende på transferport normalt 7,5 alt.16 J med 85 bar regulator. Genom ökad förspänning av hammarfjädern kan man pressa den till ca 10 resp. 20 J men då kostar det i luftförbrukning. För 24 J behövs en regulator på 120 bar för 4,5 mm. För äldre versioner som var dedikerade för 7,5 J låg regulatorn på 65 bar.

Min BSA R10 med lång pipa har regulatorn på ca 70 bar för 10 J.

CO2 kan väl åstadkomma ca 60 bar vid en temperatur på runt 20 grader C och det räcker väl till knappt 7,5 J i ett gevär med ca 50 cm pipa.
Utan tvivel är man inte riktigt klok
XXL
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 01 maj 2012, 17:54
Tack utdelade: 53 gång
Tackad: 85 gånger i 60 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: HW 30s

Re: En glad Fx Impact Nybörjare

Inläggav Henno3 14 dec 2018, 11:46

Lite olika bud här vad avser inställningar av regulatorn i < 10j på olika bössor.

I licensfritt utförande verkar det endast att det ställer till bekymmer med en lätt reglerbar regulator på en Impact. Då är vi där igen! Är det så att man endast vill skjuta licensfritt så är det lite overkill med en Impact såvida teknikintresse och 100% välinställd bössa inte överstiger det primära skjutintresset som jag har.

Tolkar det dock som att den får ligga kvar kring 90 bar, så länge jag inte kan justera så att den ligger > 10j vid läge "Max" på vredet.

....intressant diskussion!....
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Nästa

Återgå till Fx Airguns

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster

  • Sponsorer