Fäste för bipod etc till FX Royale 400

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Fäste för bipod etc till FX Royale 400

Inläggav Gurken 19 jun 2020, 14:03

Hej! Tänkte kika om någon har lite tips på hur man enklast fäster bipod eller hamster på en FX Royale
Tack på förhand!
Gurken
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 17 maj 2020, 10:13
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Swish Arms Black Bird 2.0

Re: Fäste för bipod etc till FX Royale 400

Inläggav börne 19 jun 2020, 14:12

Leopold skrev:Fick äntligen tummen ur och fixade TopGunns hamster!

Man ska inte övertänka saker... så enkelt som möjligt ska man testa först: KISS-regeln :-)

Skruvarna (vanliga träskruv) drog förbluffande bra i den ultralätta syntetstocken med sitt mysko "mushy" innadöme, givetvis litet pyssel med att försänka skruvarna så det gick fritt i UIT-skenan. Men det gick fint. Orkade inte skaffa de torx-skruvar jag egenligen ville ha utan det blev vanliga spårskruv från någon skruvlåda i källaren. Duger gott.

Den uppmärksamme kan se att det finns sex st små dubbelhäftande superstarka strips typ 3M pads som jag spred ut litet strategiskt under skenan för att anpassa till den böjda formen på framstockens undersida, dessa pads är rätt mjuka i början och spritsades ut nästan som ett trögt lim när jag drog åt skruvarna. Kommer att sitta som berget tills imorrn och gör det redan ikväll faktiskt.
För att följa länken så måste du registera dig.



Sedan monterades en trevlig lätt hamster som jag provar från Kapten Kamin, det känns redan som en given hit så vi får snacka om vad du vill ha för den min vän!
För att följa länken så måste du registera dig.



Summerat: detta är troligen en av de lättaste, tystaste och mest pricksäkra fullvuxna "FT-Ready" bössorna på den här sidan av kosmos, grymt kul projekt! Nu är det bara att hitta en litet bättre kikare att skruva dit sedan har jag inte en chans längre mot henne...
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms


Återgå till Fx Airguns

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster

  • Sponsorer