Beretta CX4 Storm Commando 2

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Larsson 06 apr 2012, 21:32

Jag känner mig en aning medskyldig till ditt köp får jag erkänna... :>
Det hela började väl med det nya lagförslaget om höjd joulbegränsning för semiautomatiska bössor, sedan började vi snacka om vilka semiautobössor som egentligen fanns att köpa, och sen blev det som det blev.
Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 06 apr 2012, 21:36

Jo en kväll på forumet och vi började gå igenom allt på marknaden, j odet mins jag.

Sen ville jag inte ha nåt av det, sen ville jag veta tyska priser, sen behövde jag använda pengarna på nåt vettigt, sen började jag räkna på saken och sen var det kört, damn!

Memn utan Sportwaffens priser hade det inte blivit nåt, svenska priser på det här är nåt jag blir full i skratt av att se, trots 19% moms i Tysland liksom ,snacka om att fylla fickorna.

Nu frå jag säga, jag vill inet ha eldrivna vapen då i stället, häär är det iaf gasen som styr allt och inet en elektromagnetisk solenoid som slår på ventilen.
Senast redigerad av Silwer 06 apr 2012, 21:43, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Oden 06 apr 2012, 21:43

Är 88g lika känsliga för kyla som 12g patronerna är? Silwer,kul med ny bössa är det ju alltid iaf :thumbupp:
Användarvisningsbild
Oden
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 18 mar 2009, 19:45
Ort: Bodafors
Tack utdelade: 43 gång
Tackad: 68 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: Fjäder I Alla Väder

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 06 apr 2012, 21:46

Oden, mins inet hur det var med 12grammarna exakt är för länge sen, men ja bössan påverkas klart av kylan och blir trött helt enkelt, tröttare än den är redan, och det käns trist givetvis.

Patronen sitter inanför bakkappan så den är inte köldskyddad eller nåt direkt heller, det är bara ett plastskal.

Så jag har bar varit ute kortare stunder och lokalt då det inet ärnån id´´e ens att slåpa bort det på allvar, den kommer gå som kattskit bara, värre än om jag provar när det väl blir vår.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav gubbe 06 apr 2012, 21:52

Kan man skruva av en 88 grammare och sätta tillbaka den igen. Mao har den inbyggd backventil? :)
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 06 apr 2012, 22:02

Det trro jag inte kan ja gbar säga, det ser ut som en moj so msticker hål på den när man skruvar in den bara, så tyvärr kan de läcka ur, vilket ju är värdelöst det med då de är så dyra ju.

Appropå det vad använder folk för olja där när de sätter på patronen, olja måste ju komma i systemet osv?

Tunn olja antar jag, jag har sett en del använda sån där pelletoil på 88an direkt, men fan sånt vill jag isf ha för mina diaboler.

Vad används? för annarts kommer det rasa till slut det begriper jag med.

Bruksanvisningen är löjlig bara och mer inriktatad på lite info på en jävla massa språk, "gun oil" står det, och det är jävlar ingen bar förklaring åt mig.

Vad kan jag använda som jag lätt ka nfixa och spruta på meöllan bytena av tuben?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav gubbe 06 apr 2012, 22:14

För att följa länken så måste du registera dig.



Finns nog massa olika, här är en variant. Till min pistol har jag för mig att jag köpte 12gr smörjpatroner. Fungerade ungefär som vanliga men man såg att det liksom rök till lite mer av oljedimman.
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 06 apr 2012, 22:19

På den gamla goda tiden när Co2 vapen började koma dvs 92 i Sverige då de ju var licensbelagda tidigare sen 76.

Då var det lite olja i alla 12grammarna mins jag, de luktade mysigt på nåt sätt som inte dagens gör då saknar den oljan idag.

En 12grammare kan man inet få i, fast det pratas ju om en adapet med plats för 2st 12grammare, men dne hittar jag inte p åtyska iaf, fatar inte vad den skulle heta eller vad den är från.

Snål fråga vad är det i den där flaskan tror ni? för vi har ju avslöjat sånt här förr, och så kostar samma bråkdelen i originalform.

Det är ju lätt att trycka på ett specialnamn bar och ta dubbelt betalt eller ännu värre i vissa fall, kom inet nån på vad den här pelletoil var egentligen, eller mins jag fel?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Larsson 06 apr 2012, 22:50

Jag tror jag hittade din CO2-adapter:

Bild

Efter lite googlande hittade jag en tråd där en snubbe köpte en adapter till just sin Beretta Storm, av någon outgrundlig anledning talade han aldrig om var han fick tag i den, så jag fick googla vidare, hittade då lite olika sidor som saluför den:
För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



Etc.

Tråden kan du läsa här, den innehåller en hel del bra bilder:
För att följa länken så måste du registera dig.

Clean gloves hide dirty hands.
Air Arms • Weihrauch • Baikal • VFC • KJW
Användarvisningsbild
Larsson
 
Inlägg: 835
Blev medlem: 06 mar 2008, 18:43
Ort: Gävle
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 18 gånger i 15 inlägg

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 06 apr 2012, 23:08

Ok, då fattar jag hur den ser ut iaf, får försöka få en sån när jag handlar nåt annat i framtiden, för det är bra som en backup när inget annat finns, 12grammare kan man ju köpa billigt ibland i stora förpackningar.

88orna never, särskilt i Sverige.

Ska läsa det där med.

Svårt att söka lite då den ju heter lika som krutbössan, man snubblar på en del komiskt från USA.

Hittade ett gung-ho jänkarforum där de skulle ha den vid sängen som försvar med 20 skotts 9mm HP magasin.

Men seru då uppstod bråk, för folk överlever oftast skott från pistolammo nämligen, för dålig stopingpower alltså(i Sverige skulle det nog tas upp som possitivt, här var det negartivt).

Dock kom in en kul amerikanare in i matchen bland galningarna och menade att den undersökningen sa inget om var personerna blivit träffade eller nåt om omständighetrna, han ville isf se en där de försökt skjuta på vitala delar för att döda offret.

Oj va arga de blev, mins .223 vid sängen alltså typ en AR15, det påtaladres då att en sån smäller så vid användande inomhus är man helt döv efteråt möjligen ringer det i öronen typ.

Då blossade det upp igen, man ville j uför fan skydda sig utomhus på gården med och då dög inte Berettan den hade ju ingen stoppingpower.

De mer intelligenta snubben påpekade att han inte ansåg home defence innefattades av att man sköt på folk på 200yards, för det var på den nivån det var liksom.

Fy fan vad jag garvade, de är ju knäppa, home defence så fort nån kommer inom synhåll, att folk ens kan röra sig i omgivningarna utan att bli nedskjutna.

Stopping power vetu, det var allt som gällde, 100% dödlighet och flera hundra meters(yards) dödande räckvidd, annars var det strunt, home defence jo jag tackar jag.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 07 apr 2012, 00:11

Lite fel tråd ,men, jag använde JSB exact nu, men alltså det kan jag göra sen när jag ska sätta några tavlor.

Finns det nån riktigt billig rundnosammo som inte är tung men som ändå är ok?

JSB käns som om jag inte vill slösa i de här mängderna i längden.

Värdelöst vetande om cx4an, det är inte bara i sverige lagarna kring semis är konstiga,.
I uk måste de ha slätborrad pipa, så alla deras semis och även då de stackars da vapnen får en sån pipa, om bobbysarna tar dig med en cx4 du köpt säg från tyskland med räfflad pipa så är det olaga vapeninnehav och väldiga konsekvenser tydligen.
Det gör deras cx4or riktigt sopiga om inte annat, vad lagen ska vara bra för är väl på nivå med vår 3j gräns typ, ingen vet nån bestämde det bara.
Terorister är farliga ser ni med sina co2 semis, bäst de får enbart ha slätborat.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav mamba 07 apr 2012, 01:08

Silwer skrev:Lite fel tråd ,men, jag använde JSB exact nu, men alltså det kan jag göra sen när jag ska sätta några tavlor.

Finns det nån riktigt billig rundnosammo som inte är tung men som ändå är ok?

JSB käns som om jag inte vill slösa i de här mängderna i längden.

Värdelöst vetande om cx4an, det är inte bara i sverige lagarna kring semis är konstiga,.
I uk måste de ha slätborrad pipa, så alla deras semis och även då de stackars da vapnen får en sån pipa, om bobbysarna tar dig med en cx4 du köpt säg från tyskland med räfflad pipa så är det olaga vapeninnehav och väldiga konsekvenser tydligen.
Det gör deras cx4or riktigt sopiga om inte annat, vad lagen ska vara bra för är väl på nivå med vår 3j gräns typ, ingen vet nån bestämde det bara.
Terorister är farliga ser ni med sina co2 semis, bäst de får enbart ha slätborat.


Hehheheheh. :lol: Jadu vissa lagar är lite lustiga.
mamba
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 08 feb 2012, 01:28
Ort: Kungsängen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 07 apr 2012, 01:31

De har ett helvete med de här, deras m5ndigheter har sagt åt alla uk tillverkare att inte bygga en semi för då ska de ge dem ett helvete, Daystate bygde ett testex. Men vågade inte mer.

Handlarna pushar de för att ej importera de här co2 semisarna alls, därför är en cx4 ovanlig i uk, handlarna är rädda att ta in då de plötsligt då kan bli föbjudna i landet för alla, dvs osöljbara helt.
Facinerande att läsa, jag visste ju att det var bråk om sånt här men inte på en sån nivå att man hotar sina luftvapentillverkare för att ens våga byga en serietillverkad semi tex.

Otroligt, men ger ju ett svar på varför FX aldrig har mött nåt motstånd på den saken.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav norris 07 apr 2012, 15:12

grattis till en trevlig "leksak" silwer ska bli kul att se en tavla
norris
 
Inlägg: 572
Blev medlem: 10 okt 2010, 20:21
Ort: Piteå
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 33 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: Piteå LuftVapen Klubb
Luftvapen favorit: Walther Lever Action

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 07 apr 2012, 22:36

Förvänta dig inget du imkponeras av, vad jag testa nu ser inte kul ut, en snbabskjutning dvs flera skott per sekund svårt att räkna rätt texakt men 5 skott då och en skott för skott 5 st, då ger den senare mer spridning, frågfa mig inte varför.

Jag trro dock det har med trycket att göra när mna skjuter fort så rör man sig inte pga att trycket är i gång hela tiden, vid enstaka skott gör man lite olika var skott.

Jag förutser att salvorna kommer ge de bästa resultaten, helt bortom förnuft men det är vad jag tror för det här vapnet.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 24 apr 2012, 09:19

The Horror, The Horror.

15m
7J
Rödpunkt PS44(ej förstornade Kina)
Sittande(ja poå en betongplatta alltså ej stöd mer än kroppen)
4grader plus
JA! den är skjuten upp och ned, sorry
För att följa länken så måste du registera dig.



18m
Samma som ovan övrigt

För att följa länken så måste du registera dig.



Sköt 3 tavlor före bara för att få till siktet nånstans, kallt om händerna så mer blev det inte.
Sköt enstaka skott, men inget nötande för kallt.
CTC och liknade meningslöst.
Konstiga tavlor men i normalt format ändå.

Ja siktet är för högt justerat för4 avståndet, men det struntar jag i jag siktade mot mitten alltså.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Jazz 24 apr 2012, 09:50

Bra skjutet. Visst det är ju ingen tävlings bössa. Därför tycker jag den skjuter bättre än förväntat för den typen av gevär.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 24 apr 2012, 09:59

Själv är jag lite bedrövad, det blir flyers märker jag.
Pipan är undermålig anser jag personligen, ok jag skjuter so men kratta ,men inte riktigt så här illa, men som sagt det blir kanske nåot bättre med fullt stöd och varmt väder, men nåt annat än en plinker är det inte.

Jag tenderar att dra åt höger när jag trycker av pga tryckets långa draglängd, detta går lättare i snabbmatning.

Men bössan börjar hosta kolsyrerök och snö och effekten viker, får prova vid varmare väder.
Ammon var JSB Exact 8.4gr.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav lennsu 24 apr 2012, 10:00

Håller med Jazz :Thumbupp: o sen har du ju 30 möjligheter att träffa målet! :wink:
Användarvisningsbild
lennsu
 
Inlägg: 611
Blev medlem: 01 nov 2010, 18:02
Ort: Bollnäs
Tack utdelade: 28 gång
Tackad: 27 gånger i 26 inlägg
Luftvapen favorit: FX Bobcat, AA Pro Sport

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 24 apr 2012, 10:05

Iofs, jag provade snabbeld men bössan börjar röka illa efter kanske bar 7-8 skott och då har träffpunkten hamnat i botten på tavlan.

Får se när det blir varmare, 25m har jag tänkt ha som nollpunkt, längre avstånd kommer bara handla om tur att träffa nåt mindre än säg en tändsticksask.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 24 jul 2013, 13:31

Knepig sak att mäta v0 på.

Dels har den i varmt väder som idag nästan direkt en halvmeterlång jäkla mynningsrök som lurar kronon.

Sen går det inte att skjuta fort kronon hänger inte med.

Variation mellan 160 till 175 ungefär, har en bild där den sköt 172 och höll sig runt det när jag höll exakt samma stil och sköt långsamt.
Lägger upp den när jag har möjlighet, så tja det är inte världens ös precis 7J typ.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Beretta CX4 Storm Commando 2

Inläggav Silwer 27 jul 2013, 17:06

För att följa länken så måste du registera dig.

Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Föregående

Återgå till Umarex

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

  • Sponsorer