Precision Crosman 2250 XL

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Precision Crosman 2250 XL

Inläggav LuftenÄrFri 24 jul 2014, 15:32

Jag har problem med att få fem skott inom det svarta på 20 m. Vad kan man förvänta sig att bössan ska klara?

Jag är nybörjare men har skjutit ca tre burkar vid det här laget och använder stöd. Kinakikare monterad.
Testat lite olika ammo och det är JSB RS som går minst dåligt.

Har bytt ventil till Crosman Reduced Power Brass Match Valve För att följa länken så måste du registera dig.



Har idag skjutit 125 skott och co2 är inte slut än så funderar även om det är pga för låg hastighet som precisionen är dålig.

Det verkar vara många här som ägt ett 22XX. Hur bra gick era, och gjorde ni några förändringar som förbättrade precisionen?
Jag är mer ute efter precision än kraft.

/Magnus
LuftenÄrFri
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 21 maj 2009, 14:30
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Precision Crosman 2250 XL

Inläggav sr 500 24 jul 2014, 17:03

Har hjaft en 2250 XT AS med 88 grams co2 tub, om det är en sådan du menar. Du skriver XL på ett ställe, och XX på ett annat.Min sköt väldigt fina träffbilder. Konverterade den sen till HPA. Sålde den till en kille på forat, och han var jättenöjd med den. Så dom ska skjuta kanonbra.
sr 500
 
Inlägg: 479
Blev medlem: 06 jan 2012, 21:19
Ort: örebro
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 19 gånger i 19 inlägg
Luftvapen favorit: BAM50 kanske

Re: Precision Crosman 2250 XL

Inläggav sr 500 24 jul 2014, 17:11

Jag tittade på ventilen du köpt, så det är inte samma puffra som jag hade. Men alla modeller av 2250 ska skjuta riktigt bra träffbilder om kröning och pipa är bra.
sr 500
 
Inlägg: 479
Blev medlem: 06 jan 2012, 21:19
Ort: örebro
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 19 gånger i 19 inlägg
Luftvapen favorit: BAM50 kanske

Re: Precision Crosman 2250 XL

Inläggav LuftenÄrFri 24 jul 2014, 17:20