Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
jalfa skrev:ok, har en bra elektronisk våg, tar tiondels grain med bra noggrannhet.
Så jag bör testa både 4,50, 4,51 och 4,52?
Nitro skrev:Den är säkert bra, men ger bara noggrannhet ner till 0,007 gram.
Men det är bara att prova.
Min gamla våg blev stulen så jag beställde precis en ny, det blev denna.
För att följa länken så måste du registera dig.
lordi_hw skrev:Nitro skrev:Den är säkert bra, men ger bara noggrannhet ner till 0,007 gram.
Men det är bara att prova.
Min gamla våg blev stulen så jag beställde precis en ny, det blev denna.
För att följa länken så måste du registera dig.
Som apotekare skulle jag aldrig lita på den vågen, eller någon våg med milligramupplösning för den delen, som inte går att kalibrera.
Det kanske duger iaf![]()
Tänker att det kanske är viktigare med variansen mellan bulorna snarare än faktiskt vikt och för det kanske den duger!
Sorry om det är OT.
jalfa skrev:Då är bössan på väg till mig tillsammans med en adapter, 30mm ringar, tavlor och ett gäng diaboler. Tog drygt ca två veckor från beställningen. Kommer att skaffa en flaska vad det lider, lutar åt en 7 liters i stål. Premiärskytte till helgen med chrony. Licensen är väl någon eller några veckor bort.
jalfa skrev:Monterat kikaren. BR hamstern är nedslipad och plan men skall limma dit några mm ekfaner till veckan och byta ut den som sitter på nu. I morgon bär det av till skyttehallen för att fylla på luft.
XY1 skrev:jalfa skrev:Då är bössan på väg till mig tillsammans med en adapter, 30mm ringar, tavlor och ett gäng diaboler. Tog drygt ca två veckor från beställningen. Kommer att skaffa en flaska vad det lider, lutar åt en 7 liters i stål. Premiärskytte till helgen med chrony. Licensen är väl någon eller några veckor bort.
Spännande!
"Licensen är väl några veckor bort"... i Stockholm är väntetiden 3-5 månader...
Silwer skrev:Finns ju en i tråden, visserligen felvänd på höjden, men svart bössa i svart plast, svart svart svart ;-)
Var de med trä mycket dyrare? Den var snygg annars vanlugt för Steyr som inte kunnat beskyllas för att se bra ut ofta.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster