Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
moo-fi skrev:Finns ett kit med diopter att köpa, inte billigt dock..
För att följa länken så måste du registera dig.
Samma sida har även en kombo-variant med diopter:
För att följa länken så måste du registera dig.
På tex För att följa länken så måste du registera dig. kan man köpa testpack med 40 diaboler av många av de mest troliga kandidaterna. Beställde RWS Superfield, JSB Exact, H&N FTT och Baracuda i alla olika storlekar med min pcp. Vet inte vad frakten blir jämfört med inom Sverige. Dom tar även 4 procent på summan i serviceavgift om man betalar med kort.
Silwer skrev:Ska du köra 10J? isf så är ju JSB Exact bra, 16J så kanske du kan ladda lite tyngre med JSB Heavys eller nåt, prova..
Silwer skrev:Tyvärr har vi inga internationella klasser så det blir mycket pengar för 10J antar jag och då är EV2an billigare.
buggsson skrev:Överkomliga Match bössor, tips?????
Jazz skrev:Vi kommer i Skåne att köra med 16 joules klass.
Men sedan är de här tävlingsvapnen lite överdrivet hur bra de är. På 50m har de inte en chans mot ett 4,5mm pcp i fullfart. Då snackar vi ändå bara om 27 joule.
moo-fi skrev:buggsson skrev:Överkomliga Match bössor, tips?????
Feinwerkbau 300s! Eller någon SSP. Annars har väl alla "riktiga" skytteklubbar gevär att låna. Vet inte hur det ser ut åt ditt håll men Nacka Saltsjöbaden tror jag håller till i järlahallen, vet inte om den heter så heller iofs, men den som ligger bredvid Nacka forum.
martinw skrev:Steyr har inte dubbelregulator.
martinw skrev:Ska du justera ett steyr med transferport kan du bara sänka farten.
Steyr har portar som gör 16 till 7, men då står du inne med en i grunden 16j bössa.
Det ger mer rekyl och mer luftförbrukning, inget du vinner tävlingar med inne.
Silwer skrev:Tänker du tävla alltså i matchskytte inomhus på säg vintern?
eller är det mer i form av träning och nöjesskjutning?
För du får ju inte en FT bössa att funka perfekt för match, de är lika men inte så lika.
Ska du bara skjuta mest på skoj så kommer det säkert funka att bara byta porten, den komemer bli ojämnare och dra mer luft än den som står bredvid dig med en Steyr 110 match, delar på stocken komemr inte passa in så bra heller osv då detta givetvis är lite olika pga de olika formerna av skytte.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst