Hölster

I denna forumdel avhandlar vi pistoler som skjuts med krutladdade patroner

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Kategoriregler
Luftvapen.info tillåter inte att jakt diskuteras i denna kategori.

Hölster

Inläggav Leopold 05 jan 2014, 17:52

Var på banan idag och pangade litet med den härlige lille Uniquen. Skyttepolaren sa att det blir mer eller mindre obligatoriskt med hölster i fortsättningen på fälttävligar och det vore synnerligen praktiskt även som idag där man ju måste ha med sig puffran hela tiden. En utmärkt regel att införa :thumbupp:

Så nu är frågan var man hittar vettiga och billiga hölster. Han snackade litet om att Biltema har skruvdragarhölster som funkar utmärkt. Hittade det inte på deras hemsida iofs. Clas ohlson kanske har något som passar men man kan ju inte springa runt med en pistol och prova inne i varenda affär...

Vad kör ni med som kan funka till typ matchpistoler? Tips mottages tacksamt!
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Hölster

Inläggav soul 05 jan 2014, 17:58

För fältskyttet använder jag ett sånt här: För att följa länken så måste du registera dig.


Det är rätt universal och sväljer vilken puffra som helst, jag valde den långa modellen men den korta skulle nog igentligen passa bättre.
hw30s 4,5mm
qb20 4,5mm
AA TX200HC 5,5mm
soul
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: 17 sep 2008, 12:51
Ort: Avesta
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 63 gånger i 55 inlägg
Luftvapen favorit: HW30S

Re: Hölster

Inläggav kvaark 05 jan 2014, 19:25

Både jag och sambon kör med universal varianten (samma som ovan) från scandinavian arms eller sportec, det som kan irritera lite är att man ofta river sönder innertyget så kornet gärna vill hänga upp sig lite efter ett tags användande.

Annars finns det dom som tillverkar hölster till 22:or i läder ex. hmk
För att följa länken så måste du registera dig.

kvaark
 
Inlägg: 45
Blev medlem: 22 jul 2010, 17:52
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 5 gånger i 5 inlägg

Re: Hölster

Inläggav Jazz 05 jan 2014, 21:01

Jag har flera hölster och har haft många på prov men aldrig gillat något. Snabb hölster för IPSC tycker jag är bäst men de skaver av blåneringen. Anledningen till att man inte gillar hölstren är att de ska sitta på höger sida med kolven jäms med bältet vilket gör att man får en konstig dragvinkel. Det bekvämaste är crosdraw men det får man inte använda. Det jag vill komma fram till är att tobbe på Hurricane har hölster för en hundring och de funkar lika bra som andra hölster. Ta puffran med till tobbe och pröva, Det är inga problem med att ta pistolen med in i affären.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Hölster

Inläggav Leopold 05 jan 2014, 22:13

Tackar så mycket för input! Då svänger jag helt enkelt inom Tobbe vid nästa runda. Verktygshölster i all ära (och jovisst det är ju ett verktyg) men jag hade på känn att det finns bättre grejer där ute.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效


Återgå till Pistol & Revolver

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Sponsorer