Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
bly3 skrev:TheFoes skrev:Om du skaffar en Fx bössa så kommer alla älska dig o ge dig svar på allt du frågar. Ett litet tips
Jodå mina funderingar går åt FX hållet, men det dröjer nog ett tag innan jag blir fullvärdig medlem Ha Ha.
Bly 3
päran skrev:FX är för skruvare , AA är för folk som vill skjuta o skjuta , så köp en AA är helt klart en bättre bössa vilken model du än tar
GunnarT skrev:Eller köp en Hatsan 125:a. Då ställer jag och Silwer upp och försvarar dej i alla lägen ..
![]()
Silwer skrev:Det är inte bra för forumets överlevnad att mena att allt ska var "seriöst", det måste i princip finnas ett gnabbande och skojande mellan medlemmar för att det ska överleva i längden.
Detta ha försvunnit i stor del och var som störst kanske för runt 5 år sen på forumen, troligen är det andra mer personliga siter som övertagit detta till stor del, folk lägger enorm tid vid att uppdatera Facebook för sina 112299898 vänner idag, så de har vi nog förlorat på, folk vill tydligen kavla ut allt om sig idag online mer än tom ansikte mot ansikte, om inte annat för en gilla tumme.
Jag tycker en del moderatorer har betett sig illa på det sättet här på senare tid, dvs trådar har stängts och kommenterats att det får man tala om privat på annat sätt, men det dödar så mycket.
Det är iofs en sak med rena privata bråk eller ogundade påhopp, de ska väl inte pågå fullt ut iaf, men ofta ha rdet varit rent snack bar om nåt, vad tycker du och vad tycker jag och plötsligt är det förbjudet.
Man får dock anta att ledningen vill ha det så, men jag tror det är ett misstag att strama upp det när man väl vunnit racet så att säga, det ska vara kul med för de som väljer spendera sin tid här.
En infobas får man på köpet tror jag iaf.
Det är inte en demokrati och svar i fråga om att man gör som Admin och mod säger undanbedes, ett forum är inget utan sina medlemmar, det har bevisats om och om igen massor av gånger, det är nog fresande som ägare till ett forum att försöka böja alla efter sin sak, eller i kompissyfte låta någon få sin vilja igenom med modstatus, men imo misslyckas det alltid i längden.
Vad kommer folk minnas tror ni, jo just när det var fart i trådarna och det diskuterades även annat ibland, visst det kan var svårt för nya medlemmar att fatta om nån skojar med en annan medlem eller inte såklart, men det hör till, ofta känner man ju av ett forum innan man lägger nån större tid på det för att se vilka grupperingar det finns och var nivån är.
Det här är ju inte ett vansinnigt forum där allt går och mobbing är ok och det bara är trams rakt igenom ändå så det funkar ju?
Så de som är högst bör nog inte se det som att de är forumet, även om de har regler så kan de få forma forumet efter vad trenden verkar vara inom gränser som kanske kan hamna utanför vad de tänkt först.
Hur tror ni forum växer upp eller dör ut? allt beror på hur mycket trafik man är intresserad av och hur stor del torr info man anser är nödvändig.
Alla har varit nybakad på ett forum nån gång, man kanske också får bereda sig på att få ta mot vad man ger osv, en del är väldigt personliga och även när datorn är avstängd snurrar det "barbapappa66" har skrivit i ens tråd och som man tolkar negativt, imo obegripligt snarfstucket.
Det är bara att försvara sig om man anser det är värt det eller erkänna att man kanske tog i lite väl bara, vi ser inte varandra och alla känner inte alla, det är svårt att tolka skriftspråk så som du tolkar nån i talspråk ens via telefon.
Det klart att en hel del har träffats och vet vem den andre är osv, det påverkar mycket på vissa de kan plötsligt inte ha någar som helst kritiska åsikter mot dessa, sånt fattar inte jag, inte för att man måste jaga nån för att krossa denne men alltså man kan väl för fan tycka nåt avvikande även om man träffas på nästa tävling.
ZaphodB skrev:bly3 skrev:TheFoes skrev:Om du skaffar en Fx bössa så kommer alla älska dig o ge dig svar på allt du frågar. Ett litet tips
Jodå mina funderingar går åt FX hållet, men det dröjer nog ett tag innan jag blir fullvärdig medlem Ha Ha.
Bly 3
Du måste absolut inte skaffa en FX bara för att många andra har det, däremot så är de populära på forumet för att många trivs med både FX kvalité och funktionalitet och utbud av modeller.
Av vilken anledning skulle du inte vara fullvärdig medlem nu, du deltar ju i diskussioner på forumet, det är ett luftvapenforum du gått med i, vad jag vet har vi inte prospects eller karantän av nya medlemmar ännu....![]()
![]()
![]()
Mvh, ZaphodB
P.S
Skulle du mot förmodan skaffa ett FX så tror jag det finns gott om folk inklusive undertecknad som gärna hjälper till med att svara på frågor. Tror de flesta märken finns representerade på forumet, så oavsett vad du väljer finns hjälp att få.
D.S
ZaphodB skrev:bly3 skrev:TheFoes skrev:Om du skaffar en Fx bössa så kommer alla älska dig o ge dig svar på allt du frågar. Ett litet tips
Bly 3
Du måste absolut inte skaffa en FX bara för att många andra har det, däremot så är de populära på forumet för att många trivs med både FX kvalité och funktionalitet och utbud av modeller.
Av vilken anledning skulle du inte vara fullvärdig medlem nu, du deltar ju i diskussioner på forumet, det är ett luftvapenforum du gått med i, vad jag vet har vi inte prospects eller karantän av nya medlemmar ännu....![]()
![]()
![]()
Mvh, ZaphodB
Nä det var ett skämt, som om det fanns en oskriven lag att man måste ha ett FX för att bli accepterad....
Det funkar bra nu på forumet...Bly3
P.S
Skulle du mot förmodan skaffa ett FX så tror jag det finns gott om folk inklusive undertecknad som gärna hjälper till med att svara på frågor. Tror de flesta märken finns representerade på forumet, så oavsett vad du väljer finns hjälp att få.
D.S
Piore skrev:Hej "Bly"
Kan rekommendera dig att köpa ett Diana52.Har själv ett som är tillverkat 1989 som jag är jättenöjd med.Jag var inne på Småländska Vapen i Ingelstad och dom hade ett nytt mod 52 som priset var nedsatt ordentligt på.Kalibern var 4,5mm.Lycka till.
Silwer skrev:D52 äe ett tungt vapen som inte är bar i 10J, inte en bra tanke alls.
Fjädervapen är klart mer känsliga för att strypas än PCPvapen, du kan mycket väl ha ren FX i 10J beroende på kaliber, imo gäller .177 då men andra har andra idéer.
HW97k går väl att ha som 10J men den gör väl inte direkt jobbet bättre än en HW30 eller nåt.
Skillnaden är de grejoran runt om, ett fjädervapen är ju klart för användning oftast, ett PCP är bar ett vapen som inet funkar när du får det, du måste få luft i det, ofta magasin, kikarsikte osv, det darr iväg i pris.
Många gör misstaget att se bössans pris som vad det kostar, de räknar inte alls med det övriga eller att de tror att de ska pumpa 500cc flaskan tex, rena fantasierna.
Allt måste köpas genom att tänka först.
klickmans skrev:Den som söker han finner, titta vad jag hittade idag.
En idag gammal tråd, som tyvärr behöver läsas igen för att en gång för alla rätta till den där tråkiga mentaliteten som spökar här. Det kostar inget att vara vänlig, men det kan bli dyrt att bete sig som en fubbick. Om en efter en lämnar forumet pga att dom inte känner sig välkomna, vad ska man då ha forumet till? Så det här är en uppmaning, inte att förändra, men väl fundera på om det är så här det ska vara. Vill man ha en klubb för inbördes beundran kan man visst ha det, men då kommer inget nytt friskt blod in i systemet, och det behövs förr eller senare. Annars dör det, precis som allt annat som inte får den kärlek den behöver. Mobbare fattar inte sånt här, men dom smarta förstår hur viktigt det är att ha en inkluderande attityd till nybörjare som jag.
Det är då man växer, som grupp och team.
klickmans skrev:Den som söker han finner, titta vad jag hittade idag.
En idag gammal tråd, som tyvärr behöver läsas igen för att en gång för alla rätta till den där tråkiga mentaliteten som spökar här. Det kostar inget att vara vänlig, men det kan bli dyrt att bete sig som en fubbick. Om en efter en lämnar forumet pga att dom inte känner sig välkomna, vad ska man då ha forumet till? Så det här är en uppmaning, inte att förändra, men väl fundera på om det är så här det ska vara. Vill man ha en klubb för inbördes beundran kan man visst ha det, men då kommer inget nytt friskt blod in i systemet, och det behövs förr eller senare. Annars dör det, precis som allt annat som inte får den kärlek den behöver. Mobbare fattar inte sånt här, men dom smarta förstår hur viktigt det är att ha en inkluderande attityd till nybörjare som jag.
Det är då man växer, som grupp och team.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster