Sätta ihop Diana 35

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Sätta ihop Diana 35

Inläggav Blacken 14 sep 2016, 11:58

Hej. Fick ett ryck och skulle sätta ihop GammelBettan. Men har stött på lite problem, hur ska flänsstiftet som sitter i den lilla fjädern inuti bössan sitta? Enligt en sprängskiss så ska flänsen (hatten) sitta bakåt, men kollade på en video och där så sätts den framåt. För att följa länken så måste du registera dig.

. En annan rolig detalj, om jag inte monterar den fjädern så är det inge som helst problem med att få i låssprintarna, men med fjädern, lögens att få dit dom helt. Vad gör jag för fel?
MVH
Blacken
Användarvisningsbild
Blacken
 
Inlägg: 40
Blev medlem: 24 aug 2012, 08:45
Ort: Söder om Fjollträsk
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Salem PK

Re: Sätta ihop Diana 35

Inläggav Eleganten 01 okt 2016, 22:53

Jag monterade min som på sprängskissen. Vet faktiskt inte om det har så stor betydelse?

Fjädern trycker ner innanmätet, så det kan vara lite mek att få i sprintarna. Jag använde en skruvmejsel som "guide".
Har du fått i den lilla, främre sprinten så är det lättare med den stora. Om jag inte missminner mig (kan vara tvärtom).

Jag är ingen vapensmed, och gjorde säkert en hel del fel när jag monterade ihop min Diana 35, men jag utgick ifrån sprängskissen och geväret fungerar som det skall.

Mest bekymmer hade jag med avtryckar-anordningen.

Var inte klipsk nog att kolla på YouTube innan jag började skruva.
Men det mesta är ganska logiskt.
"Ett vanligt misstag folk gör när de försöker formge någonting helt idiotsäkert är att underskatta genialiteten hos kompletta idioter". - Douglas Noël Adams
Eleganten
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 sep 2016, 13:45
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg


Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 39 gäster

  • Sponsorer