Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
atte69 skrev:Du hade inte glömt att blindavfyra"återställa"avtryckaren innan du spännde upp . Man måste trycka av en gång när bössan vart isär ifall trycket redan är i uppspännt läge så hakar den inte ...
Jürgen skrev:Du har använt korrekt bakstycke då? Det är kortare till Vortexfjädern.
Megaklant skrev:Hoppas att du fixar det snart, när du gjort det så skriv lite om hur geväret skjuter, hur stor skillnaden är mm.
atte69 skrev:Du hade inte glömt att blindavfyra"återställa"avtryckaren innan du spännde upp . Man måste trycka av en gång när bössan vart isär ifall trycket redan är i uppspännt läge så hakar den inte ...
T.Lundberg skrev:Kan ju vara så att upphaket blir i upphakat läge när man delar på det och då måste blindavfyras när man rivit det och bytt fjäder/gaskolv...
Clumber skrev:Hej
Jag tipsade i en annan tråd om samma sak.
Jag fick problem med min Hatsan efter jag rengjorde och putsade tryckkammaren,efter monteringen funkade inte att spänna upp fjäder som är original,
felet var att delar i triggern hade lagt sig i fel läge så det blev att se på youtube För att följa länken så måste du registera dig.
Kolla 40 sek in på klippet ( det finns fler tips på sök )
Den ska monteras i spänt läge och sedan löser du ut avtrycket när allt är monterat löser du avtrycket innan det är monterat så får du göra om proceduren
Jag hade problem att sprintarna trillade ur titt som tätt men tillslut fick jag det att funka.
Jag vet inte något om fullfartsfjädern ,
Lycka till
Alltså ska man inte trycka av innan trycket är monterat o klart . Det är en styrning som håller gasfjädern på rätt plats inga lösa brickor som ska pillas bort
Lycka till
ArneRiis skrev:Hur farligt är det att den gör det? Vad är det som tar stryk när den dieslar?
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: börne och 29 gäster