Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Tx200HC valnöt ser dock ut som en fin luftbössa, Pro-sport ser ut som en studsare, dessutom är den fumligare att spänna upp, innehållet ör det samma.
OBS inget val utan ett påpekande bara.
Tyvärr finns inte Diana D54 valnöt längre, enbart D52 har valnöt kvar av nån lite svår anledning att förstå.
Som brytbössa beroende på effekt HW98 eller HW80K, tyvärr tror jag man får nöja sig med bok.
Detta om ej PCP finns med, men priserna stiger väl en del då med.
Mycket beror på vad man inte redan har och vill ha, och skitsamna lagen nu.
Gäller PCP finns en annan lång duskussion imo, plånboken med hur dyr ön en Pro-sport valnöt är så drar fina PCP iväg än mer.
XXL skrev:Om man tänker sig att montera en hamster så blir det knepigare på en ProSport.
.
Silwer skrev:Du har väl inget 16j fjädevapen med rekyl?
Silwer skrev: hw97k ör ju ett val, sämre ur lådan och alltid bok så vitt jag vet tråkigt nog.
Sako Finnbear skrev:Du får dra lott om vilket du ska ha då.
dagevert skrev:Har skutt litt med AA prosport i 10joule, og jeg synes rekylen ble treg og ubalansert.
Det burde være det avgjørende, hvilken konstruksjon (AA eller HW) er lettest å få god/håndterbar rekyl utav i 10 joule?
Eller kanskje du skal ha den opp i 16 joule?
HW97 er lett å få velskytende i 16joule (12fpe), men AA prosport og TX200 gir deg flere tuningmuligheter. (lettere å endre slaglengde på stempelet)
Chris skrev:Tack för alla tipps och synpunkter.
Får väl klämma lite när jag åker till Tobbe....
ur vilket hål man än ser det... riktigt riktigt blir det väl aldrig.
men hur som helst, finns pro o kontra hos alla.... det blir säkert ingen nit-bössa jag ska välja
Sako Finnbear skrev:Chris skrev:Tack för alla tipps och synpunkter.
Får väl klämma lite när jag åker till Tobbe....
ur vilket hål man än ser det... riktigt riktigt blir det väl aldrig.
men hur som helst, finns pro o kontra hos alla.... det blir säkert ingen nit-bössa jag ska välja
Är inte ett dugg avundsjuk på dig, nej då...![]()
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster