Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Googlade lite men hittar inte nåt, inte ens nån bild på själva modellen.
Alltid lättare att hitta delar till mer kända gamla bössor som var populära & bra.
Jag har en gammal bössa farsan köpte ny 1962... den är renoverad så gott det går med dom delar jag hittade, men ibland är det bättre att bara ha kvar bössan i nostalgiskt syfte & skaffa nåt bättre att skjuta med. Skytte blir så mycket roligare med bra prylar.
Nu vet jag du vill fixa det du har, men om du inte hittar det du letar efter & får liv i den gamla bössan så är detta ett återkommande tips. Där har du kvalitet & precision rakt igenom & med ett garanterat bra trycke. Som du själv säger du har inget att jämföra med, trycke är oftast kass på många enkla & billiga vapen... För att följa länken så måste du registera dig.
atte69 skrev:Enklast är att öppna den och se hur det står till inuti. Fota trycket innan isärtagning man minns ofta fel hur "fjädern satt " mm är det läderpackning i den räcker det ofta med en enkel genomgång ..rengöring . Återolja packning .. kanske inte är något större fel på fjädern heller ..
Det ser man när man öppnat ..allt kärvar ju när dom stått länge .hög friktion på ALLT..
Silwer skrev:Var det ett kolsyredrivet capen alltså?
Norica hade ju annars ihop med Umarex npgra sidispännare i matchstil som jag dock vara sett utomlands och inte ned det nambet.
Har du ingen länk eller en bild?
Silwer skrev:Gör gärna det, altid intressant ned vapen man aldrig hört talas om.
Norica har dåligt anseende men har bygt bättre vaoen som tex Marvic, eller nämnda sidospännare.
Silwer skrev:Ok dessa kallas beginners matcvapen vilket borde göra att de ör rött ok, begagnat gar de sålt för en hel del med 150pund tex.
Kulan för låsningen är inte lovande men kanske räcker hör, hw30 har det nåmed fö.
För att följa länken så måste du registera dig.
Här ligger en ny i kartong, de tycks inte varit vanliga här alls utan mycjet UK, UsA och Australien.
De är i din G mdell extra bra bygda och konkurrenter till tex HW50 nen finare i blånering mm, honad cylinder mm.
Tydligen är det mao inte skräp de dök upp i sina versioner varav du har den bösta på 80talet.
Man tycker det borde gå att renovera den med delar från andra vapen tex.
Kul att se.
basse3 skrev:Silwer skrev:Gör gärna det, altid intressant ned vapen man aldrig hört talas om.
Norica har dåligt anseende men har bygt bättre vaoen som tex Marvic, eller nämnda sidospännare.
Här kommer några bilder, och visst hade jag sett fel, mod 80-G står där ju nu när jag har det framme i dagsljus![]()
Ser att den har spricka kan gå laga med epoxi är rinnig långsamma typen Finn snabb epoxi plast under eller påse slipa bort sedan och lacka där.
Den där kulan som håller den stängd menar "Silwer" Finns även stäng kil typen på bryt pips blocket på visa allmän typ bryt pipa Luftvapen.
Silwer skrev:Modellen är säregen, men tar man ur pustingen ich mäter kan någon annan bössas packning passa.
Med tanke på att det tydlugen ör toppmodellen och folk verkar ha gillat den, skulle jag ge den en chans iaf.
Och visst mycket info från förr ör borta, men det är att börja om bara.
Norica är ju inte lätt då de varit enbart snikmidell i Sverige i orincip, de låg lägre än el Gamo ryckte folk i gemen, men ngra mdeller verkar de presterat som faktiskt verkar intressanta.
Saken är väl att få såldes i Sverge, men som sagt jag har sett runt lite och melkan 80-190 pund har jag sett dem säljas just G mdellen.
Det ör mycket för en Norica.
Europamodellen har jag inte sett säljas utan bara på bild där Umarex också finns med lustigt nog då det ju är tyskt.
Cometa har öht knappt sålts här, vet inte när de började byggas, npgra pcp har jag sett dock men fjädervapnen vet man lite om.
De har bygt pauntbilldelar lång tid dock.
Det var en väldg inrikning på unga ned Norica ich El Gamo ofra, El Gamo hade dock Magnum och en rekylfri nderlig SSP som fö alltud hågpr sönder fanns med ilika kolvar toppmodellen hette Olympic.
basse3 skrev:Måste dock erkänna att jag föredrar denna bössa framför min kompis Stroeger x5 som jag provade här om dagen.
börne skrev:basse3 skrev:Måste dock erkänna att jag föredrar denna bössa framför min kompis Stroeger x5 som jag provade här om dagen.
Inte så konstigt, Stoeger är inte nåt att sukta efter.
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster