Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Daniel, Johanna, Nitro, atte69
atte69 skrev:har dom flesta ,dock ej i alla cal ,, har sålt dubbletter mm genom åren ,, men den enda jag gjort mig av med var hw57 för att den tyckte jag var rent ut sagt dålig ,, inte kvalliten men konstruktionen , inte en hw enl mig trots att dom tillverkat den ,,
Benjihunter skrev:https://www.weihrauch-database.eu/themodels
Martin skrev:Brytbössa
.177 HW30S/HW50S/HW98
.22 HW35/HW80K/HW95/HW98
.25 HW80K
Underspännare
.177 HW97
.22 HW97
Vad gäller underspännare finns ingen anledning att välja annat än HW97 om du inte skall skjuta med öppna riktmedel?
Brytbössa beror på hur mycket effekt du tänkt plocka ut samt vilken kaliber?
Dessa hade varit mina val. Beror ju lite på vad du skall ha bössan till.
Man kan från bilderna som finns under varje bössa också lite info
SWEcerb skrev:Super tack för hjälpen. Nu blir jag lite klokare.
Avtryckaren är den samma på alla bössorna?
Om det blir nån så blir det en..177 då det är enda lagliga utan licens i Norge där jag bor, istället har vi ju fri styrka o hastighet.
Martin skrev:Vad häller HW35 så är det E modellen man skall gå på vad det verkar.
börne skrev:SWEcerb skrev:Super tack för hjälpen. Nu blir jag lite klokare.
Avtryckaren är den samma på alla bössorna?
Om det blir nån så blir det en..177 då det är enda lagliga utan licens i Norge där jag bor, istället har vi ju fri styrka o hastighet.
Edit... Ser nu att det står ju på flera språk![]()
![]()
Då är det ju skitsamma, har valt Engelska på sidan så trodde även specen va på Tyska eller Engelska
Du hittar även all denna info på deras hemsida. För att följa länken så måste du registera dig.
Klicka på valfri bössa så kommer lite info samt specen upp. klicka på specen så förstoras den, går även att välja Engelska för oss som inte ville lära oss Tyska.
Alla bössor med Rekord trycke har just Rekord trycke, finns ju en HW30 utan S som har ett enklare trycke, men det är ju aldrig nåt man ser till salu eller väljer att köpa ändå, så i princip kan man säga att alla fjäder HW har Rekord trycket.
Martin skrev:Många Weihrauch modeller har blivit apfula
HW35E är ju ff snygg
Men HW80 ser ju för bedrövlig ut
SWEcerb skrev:Martin skrev:Många Weihrauch modeller har blivit apfula
HW35E är ju ff snygg
Menar du att den ena var snygg och den andra ful? För mig ser dom helt lika ut.
SWEcerb skrev:Aha avtrycket heter "rekord"? Trott det bara skrev rekord pga det var rekord bra. Alltså ett sätt att förklara hur bra det är.
Min HW80 ser ut enligt detta. Den skumma schnabel wannabe de har på nyare stockar går fetbort för mig. Men smaken är som baken.SWEcerb skrev:Martin skrev:Många Weihrauch modeller har blivit apfula
HW35E är ju ff snygg
Menar du att den ena var snygg och den andra ful? För mig ser dom helt lika ut.
SWEcerb skrev:Menar du att den ena var snygg och den andra ful? För mig ser dom helt lika ut.
ryden skrev:SWEcerb skrev:Menar du att den ena var snygg och den andra ful? För mig ser dom helt lika ut.
o_O
SWEcerb skrev:
Haha
Ser fortfarande bara marginella skilnader. Kanske HW80 är lite slimare o finare
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster