Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:....Du nämner politik som ett diskussionsämne om jag inte missförstår dig.....
Silwer skrev:Off topic tycker jag är viktigt, men just utanför huvudämnet.
Som tur har folk börjat diskutera gamla fjädervapen med, det gillar jag.
Det hindrar inte på nåt sätt när ni ska prata FT tävlingar.
Vi måste få hit mer folk, visa att det är öppet om man nu vill skriva om annat, visa bilder och så vidare.
Just nu har vi fått några mer aktiva medlemmar, suveränt imo.
Chris skrev:men här finns ju knappast det problemet.... o det är jag glad för
edit: politksnack är absolut inte tillåten i det forumet... men det blandas ju oftast in så klart
Leopold skrev:Intressanta tankar Chris. Tyskland har i runda slängar 10 ggr befolkningen av Sverige, men om vi räknar in Danmark Norge & Finland så har vi en potentiellt rimlig "marknad". Vi har en del forummedlemmar sedan länge från våra nordiska grannländer och där kan det kanske finnas en expansionsbas?
Du nämner politik som ett diskussionsämne om jag inte missförstår dig.
per1 skrev:... Tror ikke Chris ønsket mer politikk på forumet. Han fortalte vel bare hvordan han opplevde at det utviklet seg på det tyske.
Sako Finnbear skrev:Alltså jag tycker detta är ett av de mest strukturerade och trevliga forum jag är på, så
inget jag direkt skulle vilja ändra på här. Men samtidigt får man givetvis vara öppen för
nya idéer.
Leopold skrev:Domen blev - "det ser tråkigt ut", "vad ska man göra här", "finns inget kul att kolla på", "hur kommer man vidare?"
dagevert skrev:Leopold skrev:Domen blev - "det ser tråkigt ut", "vad ska man göra här", "finns inget kul att kolla på", "hur kommer man vidare?"
Gjør det lettere å laste opp bilder til forumet.
Mer å se på- mindre tråkigt ;-)
dagevert skrev:Leopold skrev:Domen blev - "det ser tråkigt ut", "vad ska man göra här", "finns inget kul att kolla på", "hur kommer man vidare?"
Silwer skrev:Fö skam att Airgun.se bara kastads bort, jag försökte få den sk nya ägaren att förstå att enbart hopslagnng var en möjlig lösning.
Mycket försvann där.
Det var allt för myckeråt ryggdunkande tyvörr och ytterst få som insåg verkligheten.
Leopold skrev:Önska mig lycka till...
_mik_ skrev:dagevert skrev:Leopold skrev:Domen blev - "det ser tråkigt ut", "vad ska man göra här", "finns inget kul att kolla på", "hur kommer man vidare?"
Detta kan jag vidhålla är en reell boost. Jag drev ett forum i ungefär samma paritet som lutvapen.info under 15år och jag vill påstå att det mest uppskattade, bortsett från möjligheten att diskutera, var den egna hostingen
....
För att göra entrén till sidan levande hade jag de fyra senast publika bilderna i semiminiatyr inklusive bildtext upplagda på startsidan. På så sätt var det alltid något nytt redan när man hoppade in, enkelt men mycket uppskattat.
Leopold skrev:Silwer skrev:Fö skam att Airgun.se bara kastads bort, jag försökte få den sk nya ägaren att förstå att enbart hopslagnng var en möjlig lösning.
Mycket försvann där.
Det var allt för myckeråt ryggdunkande tyvörr och ytterst få som insåg verkligheten.
Just ryggdunkande känner jag inte till alls i sammanhanget. Tror ingen var glad att se en betydelsefull resurs försvinna.
Nu när jag fått anledning att borra ner mig mer i forumets tarmar på sistone så förstår jag att det inte är någon direkt enkel sak att koppla samman databaser med ursprung i olika forumplattformar, rent tekniskt.
Det är svårt nog att ens få en existerande databas att behålla sin integritet om man skulle uppgradera forumets mjukvara till en ny version av samma typ, som phpBB i vårt fall. För min del är det vad jag måste fokusera på i första läget, det är ca 350.000 inlägg som måste hänga med oskadade i flytten vid uppgradering av forumets mjukvara som jag uppfattar som mer eller mindre nödvändig i detta läge enligt vad våran ISP berättat.
Önska mig lycka till...
Återgå till Nyheter och Information om forumet
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst