Brainstorming request!

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 10 jan 2020, 23:30

Klart forumet är nåt helt annat för klubbmedlemmar med möjligheter till mycket, och som vekligen skjuter.

Tyvärr tycks de som inte är klubbmedlemmar men ändå håller på med luftvapen vilja stanna.

Jag orkar unte ta upp beskrivna stämningar, som skruvits eller sånna som jag fått som PM.

Man kommer ingenstans med dem uaf.

Jag har redan råkat på sånt från uust nu Admin som, vad sja nan med en pre92 bössa till, helt obegripligt går ju inte att tävla med.

Jag försökte förklara, misdåslyckades trolugen.

Saken ör att man ju inte mpste ge upp sitt eget intresse för andras intressen inom luftvapen, och inget ör ju hugget i sten, det ör ju ingen sjam för en FT tövlande att öven tpnka på äldre mindre miåoderna vapen.
Vissa gillar enbart matchbössor, ok de ör lätta att köoa udag om man har pengar, andra förstpr mit pre92.

Jag lyckades ju fånen bild åt en medkem iaf sim fullt bevisade att vaonet fanns före 92 i kalubern, för cad som tillverkats och vad som sålts här ör en sak för sig, ingen stir sido impirt fanbåns då.

Npväl vad jag vill säga ör att luftvaoen har många ansikten.

Lite som en fråga vilken luftbossa är bäst?
Senast redigerad av Silwer 10 jan 2020, 23:31, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav Leopold 11 jan 2020, 00:14

Fortsätt fundera på.vad som kan ge en bra UX - User Experience.

Vi som är gamla i gården tar det som självklart hur man letar sig fram i kategorierna men tänk om ni bara ramlar in här av en slump... vad vill man se som motiverar till att dröja sig kvar här och klicka vidare?

Jag låter som en patetisk marknadsförare här förstår jag ju... men jag hoppas ni fattar vad jag menar.

Vi behöver nog bli litet mer flashiga, visa upp kul grejer utan att skämmas det minsta. Finns extremt mycket kul grejer att visa upp och kan suga in folk i luftvapenträsket... hehe :-)
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Brainstorming request!

Inläggav Silwer 11 jan 2020, 00:46

Håller inte med, du låter mänsklig nu.

Och eftersom du nu valt försöka bredda forumet gen ör det rätt stil, du vet hur det annars kommer snacjas, så ny är du ju inte.

Det kann betyda mycket för folk utifrån vad Admin tycjer tro mig.

Jag har fått opåkallade PM, och inte sällan är det vad du och modsen tycker, ok att eådessa möjligen ändå inte stannat, men tydlugen har det en verkan vad ledaren själv tycker.

Folk vill känna sig välkomna ichh hemma, och ja jag vet att drtta är svårt nu.

Men för den skull kan du ju ha ett mål.

Sen kanske du inte vill höra det hör från mig direkt.
Men jag säger vad jag tänker och i längre form vad jag hör/vet, inga inlindningar.

Jag är snällare numera, att jag öht finns här igen efter att testat varit borta utan att det föbättat ett skit trots påståenden därom.
Nåpväl är för att jag är intresserad av luftvapen, redan då jag i mitten 90talet gick med i ett forum i form av att man skrev sina inlägg efter andras i väldigt simpla sätt.

Jag har mina poiblem av och till, vilket gör att jag inser att jag knapoast kan komma med idéer trots åldern och att jag sett allt, sist var det att förlora alla folk som menade sig vara min vän, men det var som jag trott före, inga vänner på internet jag hade lurat mig själv.
Det har bluvit svårare tyvärr idag.å, med allt.

Jag vill inte att ni har osagt till mig, utan be mig isf dra hädan.

Ingen har varit med min tid längre då betyder det heller inget längre., Inget jag ör arg på, som sagt Google kan klippas in hela tuden i stället.
Senast redigerad av Silwer 11 jan 2020, 00:57, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Brainstorming request!

Inläggav dagevert 11 jan 2020, 09:18

per1 skrev: Jeg la merke til at flere nye deltakere kritiserte at de fikk mye negativ kritikk om div våpen de tenkte å kjøpe. Det ble alltid mye anbefaling av div HW og AA våpen som var noe av det beste du kunne få. Det er litt av det som går igjen her også, jeg tror det kommer av for lite egenkunnskap om de aktuelle våpen det spørres om.


Dette problemet er reellt, og vil ofte oppstå på luftvåpenfora. Det kommer nok i stor grad av at når man har holdt på med luftvåpen en stund, og sett nok av de mekaniske problemene som følger en del merker, er det lett å bli litt "elitistisk" i tankegangen.
Selv om det kanskje er velment fra oss som prøver å styre folk i retning av "kvalitetsvåpen" (jeg er absolutt skyldig selv) tror jeg du har rett i at det er negativt for rekruttering til forumet.

Spørsmålet er hvordan man kan løse det: holdningskampanje mot "luftvåpen-elitisme"??
Merker at jeg får lyst til å skrive noe om elendig kvalitet på moderne Gamo-produserte BSA lightning/supersport :oops: :roll:

Vanskelig problemstilling!
For mange luftgevær ;-)
dagevert
 
Inlägg: 896
Blev medlem: 05 sep 2010, 11:42
Ort: Akershus
Tack utdelade: 81 gång
Tackad: 135 gånger i 107 inlägg
Skytteklubb: NSF, NFPS, SWS
Luftvapen favorit: Vulcan

Re: Brainstorming request!

Inläggav Chris 11 jan 2020, 10:35

visst är det kul och även viktigt med OT men ibland är det besvärligt när speciella trådar kapas med sidolångt OT-snack, tycker jag.
Finns ju möjligheten att skapa eller nyttja ämnesrelaterade (OT)-trådar.
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Re: Brainstorming request!

Inläggav Archon 11 jan 2020, 11:00

Ja, alltså, själv är jag ganska nöjd som det är. Här finns all fakta och kunskap jag behöver. Här kan jag även dela med mig av det lilla jag själv vet i förhoppningen att det kanske kan hjälpa någon. Jag är inte intresserad av en massa off topic trams och struntar i den något tråkiga layouten. Men man skulle kanske kunna göra något åt utformningen av forumet. När man kommer in på en luftvapensida vill man ju gärna se färgglada, högupplösta bilder på just luftvapen, inte bara någon halvtrist logga som det står "Sveriges främsta luftvapenforum" på. Och så lite roliga videos från någon skyttetävling eller dylikt där deltagarna jönsar lite. Kanske finns här någon som är proffs på att göra snygga websidor, eller så kanske någon här känner någon som är det. Bara mina två korvören.
Senast redigerad av Archon 11 jan 2020, 11:04, redigerad totalt 1 gång.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Följande användare vill tacka Archon för detta inlägg
Batistuta (11 jan 2020, 18:44), Luftpangarn (26 maj 2021, 15:43)

Re: Brainstorming request!

Inläggav Tempest 11 jan 2020, 12:27

Jag tycker att det på det hela är ett bra forum som det är nu, det lider lite av att det är lite för få medlemmar som går in och skriver och delar med sig vilket får till följd att det alltid är samma medlemmar som svarar på inlägg och det kan göra att forumet blir lite enkelspårigt och förutsägbart. Ibland får man känslan av att vissa här svarar på inlägg utan att de har kunskap om ämnet men de känner att de vill vara hjälpsamma och vill få forumet att framstå som vitalare än det faktiskt är.
Tempest
 
Inlägg: 566
Blev medlem: 30 maj 2013, 15:37
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 64 gång
Tackad: 120 gånger i 105 inlägg

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 11 jan 2020, 12:55

Tempest skrev:Jag tycker att det på det hela är ett bra forum som det är nu, det lider lite av att det är lite för få medlemmar som går in och skriver och delar med sig vilket får till följd att det alltid är samma medlemmar som svarar på inlägg och det kan göra att forumet blir lite enkelspårigt och förutsägbart...

Tyvärr lider många forum av just detta, kan vara hyffsat många som läser, men få svarar
eller gör egna inlägg. En tråkig nedåtspiral som gör att forumen verkar dö ut lite.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav Leopold 11 jan 2020, 14:17

Kan kanske vara en god idé att uppmuntra medlemmar till att bara reagera på något sätt, typ ta ställning till en fråga och välja mellan alternativ. En poll helt enkelt, det kan man lägga in funktioner för om det inte redan finns. Tävlingar av div slag kan också uppmuntra till aktivitet, har fått förslag om det men ös gärna på med fler förslag.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Brainstorming request!

Inläggav skjutglad 11 jan 2020, 14:25

Har nu varit på forumet i snart 10 år och tycker det fungerar ok.
Det jag kan tycka synd är att så få inte lägger in saker dom gör eller
bygger/renoverar. Om någon skulle lägga in tex Hatsan eller mindre
erkänt bra luftvapen så skall alltid någon tomte kommentera
köper man skit så blir det inte bättre än så.
Om den vill lägga upp och visa för dom som är intresserade så skall dom ha
en eloge för det istället för kritik.

Samma som man verkar irritera sig på FT tar plats men vi håller till mest i FT trådar sedan att vi kanske är mer aktiva än andra och då syns mer.

Men som sagt om alla kunde uppmuntra mer så man känner sig välkommen att lägga
in saker istället för att kritisera så vore det positivt.

Hänger mycket på Shooting the breeze och där är man lite mer positiva.

Något man gjorde där när man bytade plattform för något år sedan var att städa bort alla som inte varit aktiva dom sista åren.
På så fick man en mer uppdaterat forum på dom som är aktiva.Här är väl väldigt många som
kan städas bort som inte längre är här.
Den gamla databasen finns kvar att titta i men uppdateras inte.
Du har egentligen aldrig förlorat förrän du ger upp.
skjutglad
 
Inlägg: 1046
Blev medlem: 20 dec 2010, 11:22
Ort: Förslöv
Tack utdelade: 534 gång
Tackad: 1274 gånger i 389 inlägg
Skytteklubb: Hemmeslöv JSK
Luftvapen favorit: Walther LG 300 XT

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 11 jan 2020, 14:43

Ja åtminstone jag finner det väldigt intressant att se vad andra sysslar med, som
renoveringar, customisering eller bara en vanlig reparation.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav Henno3 11 jan 2020, 17:22

Jag är så förbaskat tråkig och konservativ så jag måste säga att jag är på det stora hela nöjd med detta forum.

Jag är ingen vän av massa fladdrande bilder, starka färger, konstiga typsnitt och annat skräp. Här är det helt enkelt välstrukturerad information, rätt upp och ner. För mig är det toppen, men förstår givetvis att den yngre stressade IT-generationen har lite andra krav och önskemål på ett ämnessmalt forum som detta.

Balansen över ämnen är bra. Man ser intresseområden försvinna respektive ta mer plats över tid. Detta är väl dock naturligt. Tonen kan bitvis vara bitsk, men sällan otrevlig och om så ändå skulle vara fallet så kanske man skulle önska att ”ledningen” kunde vara något snabbare att kyla ner samtalsklimatet något. Inget stort problem dock.
Är riktigt förvånad över att man inte ser mer försök till diskutera politik här?! Oavsett hur politiskt intresserad man är så är detta en fristad vad avser det, så jäkla gott! Se på FB tex, det är nedlusat med förstörda grupper på grund av all politik!

Som sagt, jag tycker det är bra som det är, och som jag brukar säga ”varför skruva på något som inte är sönder”?
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 11 jan 2020, 18:31

Ang. utseendet på forumet så har dom flesta forum alternativa färgscheman man kan välja mellan. Nåt ljust, nåt mörk & nåt mitt emellan, här på Luftvapen.info kan man också välja [Min Stil] i sina inställningar i kontrollpanelen men den enda som finns heter Luftvapen. Jag trivs med färgschemat, man blir van men om det nu ska göras nåt med forumet för att förnya framöver ang. utseendet så kan man ju kanske se till att det finns några olika att välja mellan.

Denna som funnits ett bra tag får gärna vara std, sen hitta på ett par andra.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav Batistuta 11 jan 2020, 18:58

Bra forum, strukturerat och läsvänligt det går att ladda upp bilder på ett bra sätt. Vad mer kan man begära, jo?

1. Öppna upp krutavdelningen så man ser när någon gör inlägg där.
2. Likaså skyddsjaktavdelning ska var öppen. (Många som är intresserade/jägare men inte kan se)
3. Jag är nog en av de mest aktiva trådstartarna genom åren och jag förstår inte varför fler startar trådar, bara kommenterar? Vi har ju ett gemensamt intresse så hittar du något kul/intressant eller undrar över något, starta en tråd. Det är alltid någon som är intresserad av samma sak.
4. Lägg in några flashiga bilder och filmer på startsidan, kanske det kan locka någon. Jag själv går direkt till forumsidan dock.
5. Ge Silwer ett rättstavningsprogram som inte låter honom posta innan han läst igenom sina kommentarer. (OBS skämt!)
:smt020
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Följande användare vill tacka Batistuta för detta inlägg
Sako Finnbear (11 jan 2020, 20:01)

Re: Brainstorming request!

Inläggav gubbe 11 jan 2020, 19:01

Henno3 skrev:Jag är så förbaskat tråkig och konservativ så jag måste säga att jag är på det stora hela nöjd med detta forum.


Här är en till. :oops:
Det enda jag kan sakna är typ bättre sökfunktion.
Då menar jag inte rent tekniskt för det fungerar ju bra nu också, utan mer en större och mer välkomnade ruta att skriva i.
Ungefär "Hej medlem, vad söker du?" och ännu viktigare "Hej Besökare, välkommen till Luftvapen.Info, vad funderar du över?"
Lite större och mer iögonfallande sökrutor än nu.

Sen det stora sorgebarnet :cry: , postimage.
Förstört gamla härliga trådar totalt. :thumbner: :thumbner:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 11 jan 2020, 19:12

gubbe skrev:Sen det stora sorgebarnet :cry: , postimage.
Förstört gamla härliga trådar totalt. :thumbner: :thumbner:

Jag kan inget annat än hålla med, har suttit & räddat många gamla bilder i mina egna inlägg genom att byta ut org mot cc i länken men senast jag testade detta fungerade inte det heller. Det var ju du som frågade för en tid sedan om det fungerade för mig då du inte heller kunde få det att fungera.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav Leopold 11 jan 2020, 19:12

Angående postimage kommer jag att prova att uppdatera hela databasen inom kort, köra ett sql-kommando som ersätter den gamla ofungerande adressen med den nya som funkar.

Givetvis testar jag detta innan på en kopia av forumet innan jag går ”live” med det, precis som alla andra uppdateringar som kommer att genomföras kommande månader bla inspirerat av idéer i denna tråd.

Prio #1 är dock att genomföra uppdateringar som syftar till att nå nära 100% stabilitet i nuvarande forumupplaga, det stör mig enormt när forumet ligger nere och detta är under utredning för åtgärd.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
gubbe (11 jan 2020, 19:16), Batistuta (11 jan 2020, 19:24), Nitro (11 jan 2020, 19:27), Luftpangarn (26 maj 2021, 15:49)

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 11 jan 2020, 19:24

Leopold skrev:Angående postimage kommer jag att prova att uppdatera hela databasen inom kort, köra ett sql-kommando som ersätter den gamla ofungerande adressen med den nya som funkar.

Det lite oroande med det är som jag skrev i förra inlägget att om man ändrar en gammal bildlänk idag genom att byta till cc så fungerar det ändå inte som jag & gubbe upptäckte för en tid sedan.

Edit: Hmm... testade nu & vissa bilder fungerar det fortfarande med & andra inte, vad kan det bero på, jag är för kass med datorer för att begripa sånt.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav Archon 11 jan 2020, 19:55

Leopold skrev:Detta med andra vapengrenar är ett intressant uppslag. Finns några kategorier om detta på luftvapen.forum men idag så är de ganska undertryckta skulle jag säga. Inte förbjudet att diskutera krutvapen men dessa diskussioner hamnar inte på den förstasida man ser, man får leta i kategorierna.

Uppdelningen luft vs krut är på gott och ont, kan absolut debatteras vidare hur vi kan hantera detta beroende på medlemmarnas önskemål.


Jag har absolut inget emot att man diskuterar andra vapenslag som exempelvis krutvapen här på forumet. Någon har nyligen startat en tråd här om airsoft. Detta tycker jag är alldeles utmärkt, då jag själv tycker mycket om airsoftvapen. Airsoftvapen är ju dessutom betydligt närmare besläktat med luftvapen än vad krutvapen är. Så gärna en helt egen underavdelning med airsoft. Detta torde även vara till gagn för våra sponsorer, då jag vet att åtminstone några av dessa saluför även airsoftvapen. Det som är bra för våra sponsorer är bra för oss. Jag tror också att tillströmningen av besökare skulle få en boost om man öppnade upp skyddsjaktdelen till allmän beskådan. Många är ju intresserade av sådant där. Själv är jag inte intresserad av den biten för fem öre. Ärligt talat har jag inga problem med att väldigt få skriver här. Hellre kvalitet än kvantitet, om ni frågar mig.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 11 jan 2020, 20:07

Sponsorer säger du, är det fler än Hurricane och Cabom?

Har vi någon sorts rabbatt hos dessa sponsorer?
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav Nitro 11 jan 2020, 20:10

Sako Finnbear skrev:Sponsorer säger du, är det fler än Hurricane och Cabom?

Har vi någon sorts rabbatt hos dessa sponsorer?

Inte såvitt jag vet. Vi hade Mundilar som sponsor ett tag (typ 10% rabatt) men de har vi inte längre kvar.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Brainstorming request!

Inläggav börne 11 jan 2020, 20:11

Nitro skrev:
Sako Finnbear skrev:Sponsorer säger du, är det fler än Hurricane och Cabom?

Har vi någon sorts rabbatt hos dessa sponsorer?

Inte såvitt jag vet. Vi hade Mundilar som sponsor ett tag (typ 10% rabatt) men de har vi inte längre kvar.

Även nån av sidorna som säljer bildelar online under en tid, minns inte vilken.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 11 jan 2020, 20:14

Aha!

Bara undrade då det hade varit najs med lite rabatt.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Brainstorming request!

Inläggav Archon 11 jan 2020, 20:17

Sako Finnbear skrev:Sponsorer säger du, är det fler än Hurricane och Cabom?

Har vi någon sorts rabbatt hos dessa sponsorer?


Jag vet faktiskt inte. Tror inte det.

Ett mer nära samarbete med sponsorerna kanske skulle kunna vara en idé? Man skulle exempelvis kunna anordna tävlingar där sponsorerna går med på att skänka ett luftvapen till vinnaren, eller speciella rabatter för guldmedlemmar.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Brainstorming request!

Inläggav Sako Finnbear 11 jan 2020, 20:25

Ja på ett bilforum jag är medlem i sitter jag som sponsoransvarig och vi har 10% rabatt hos
våra sponsorer.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2101
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter och Information om forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster

  • Sponsorer