Rasmus_ skrev:TSer att du har Element helix också. Är du nöjd med ditt sw 8-32 och hur står det sig mot helix?
Är väldigt nöjd med min SW... köpte den 2014 & har varit mig trogen under 9 tävlingssäsonger nu i field target & still going strong
Aldrig tappat några inställningar, den håller nollan & följer fortfarande när jag klickar & det har blivit väldigt många klick hit & dit genom alla åren, rätt bra för att va en budget
FT kikare
Mina två Element Optics Helix används till lite annan typ av skytte som plinking på en FX Dreampup 10J & har ett på min Tikka T1x med extra allt lulllull för precisions skytte på 50 & 100 meter där jag jagar så tighta träffbilder som möjligt samt lite plinking på spinners. Tycker Helixen är lite mer av ett allround kikarsikte än SW.
Glasen är bättre i mina Element Optics, sjukt bra glas för dom pengarna
Sidewindern har inte lika skarpa glas men är bättre att avståndsbedöma med, den snappar in tydligare & snabbare vilket är viktigt i
FT där man måste veta på helst metern när vilket avstånd det är till målet. Det är alltså suddigt, suddigt, skärpa & suddigt igen när man går förbi medans Helixen kan man gå lite längre med parallaxen innan man hittar rätt.
Sidewindern använder jag bara som field target kikare & har alltid gjort med stort sidohjul & custom höjdratt o.s.v. så vet inte hur den är till lite mer allround skytte.