Tips på kikare!

Här diskuterar vi om kikarsikten till luftvapen

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Inläggav BooMan 12 sep 2008, 23:59

marhol skrev:Jo... men du vet vad jag menar :oops: :-)


Jodå... :-) :-)

Men vilket fall som helst ska jag också slå en signal till V-B...

Hörs
BooMan
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:42
Ort: Dalarna
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Falu JaktskytteKlubb

Inläggav BooMan 13 sep 2008, 09:39

Jaha! Nu har jag pratat med Vildsvinsbutiken och visst ska fäste ingå... De skickar ett direkt... Nu hade jag ju redan köpt ett,(Förmodligen bättre) men rätt ska vara rätt ändå. :)

3-9x42, som jag beställt (fick 4-12x42), har fortfarande efter 3 v sen jag la order, en beräknad lev.tid på ytterligare 3-4 v. Då skickade de denna i stället. (De ringde först och kollade att det var OK)

Eftersom jag trots allt är nöjd, förutom Mil-dot, "bråkar" jag inget mer.

Marhol: Intressant att höra vad de säger till dig...
BooMan
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:42
Ort: Dalarna
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Falu JaktskytteKlubb

Inläggav marhol 13 sep 2008, 10:00

OK nu är det hela uppklarat.
Såhär är det: om kikaren heter Gold crown så har den duplex men om den därimot heter Gold crown Airking då har den mill-dot så det finns tydligen två olika varianter på GC. Anledningen till att vi har fått 4-12 x 42 är helt enkelt att leverans tiden var lååång på 3-9 kikaren.
Man har tydligen försökt att ringa till mej och berätta detta utan att få tag i mej därför har det blivit som det har blivit.
Nu när jag vet vad jag har fått och varför jag har fått det så känner jag mej riktigt nöjd.
Kikarfästet har jag på tisdag och en ursäkt för att det inte var med från början har jag redan fått så nu är alla glada och kompisar igen :-)

Och det där med den där telesvararen KAN bero på att jag vände på 2 siffror :oops:
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff

Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken
Användarvisningsbild
marhol
 
Inlägg: 1593
Blev medlem: 01 jun 2008, 11:07
Ort: Västkusten
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Inläggav marhol 13 sep 2008, 10:04

He he du var före men det är ju i stort samma text i våra inlägg!
Så slutet gott allting gott :-)
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff

Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken
Användarvisningsbild
marhol
 
Inlägg: 1593
Blev medlem: 01 jun 2008, 11:07
Ort: Västkusten
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Inläggav BooMan 13 sep 2008, 10:05

marhol skrev:OK nu är det hela uppklarat.
Såhär är det: om kikaren heter Gold crown så har den duplex men om den därimot heter Gold crown Airking då har den mill-dot så det finns tydligen två olika varianter på GC. Anledningen till att vi har fått 4-12 x 42 är helt enkelt att leverans tiden var lååång på 3-9 kikaren.
Man har tydligen försökt att ringa till mej och berätta detta utan att få tag i mej därför har det blivit som det har blivit.
Nu när jag vet vad jag har fått och varför jag har fått det så känner jag mej riktigt nöjd.
Kikarfästet har jag på tisdag och en ursäkt för att det inte var med från början har jag redan fått så nu är alla glada och kompisar igen :-)

Och det där med den där telesvararen KAN bero på att jag vände på 2 siffror :oops:


Kanon Marhol! :-) Då vet vi det!

Det där med telefonsvararen var ju kul :smt079

//BooMan
BooMan
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:42
Ort: Dalarna
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Falu JaktskytteKlubb

Inläggav marhol 13 sep 2008, 10:07

Ja du vet hur det kan bli en fredags kväll med allt det innebär :oops: :smt071
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff

Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken
Användarvisningsbild
marhol
 
Inlägg: 1593
Blev medlem: 01 jun 2008, 11:07
Ort: Västkusten
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Inläggav BooMan 16 sep 2008, 21:30

Måste bara berätta hur det gick för mig med Vildsvinsbutiken...

Fick ju en Nikko Stirling 4-12x42A0 4-plex/Duplex (Ej Mil-dot) när jag hade beställt en 3-9x42... (Fick ju faktiskt några snäpp värre kikare) I alla fall ringde jag Vildsvinsbutiken i Lördags då jag saknade fäste till kikaren. Inga problem sa de, "vi skickar ett så har du det på tisdag". Kanon, tyckte jag, men... Jag hade ju redan sprungit iväg o köpt ett fäste i stan så vad skulle jag med ett ytterligare till... Jag föreslog att de skulle skicka nåt till motsvarande värde i stället och idag tisdag fick jag en läcker fällkniv... :-) :-) :-) Snacka om tillmötesgående och servicekänsla! :-) :shock:

Grymt nöjd!!!

För att följa länken så måste du registera dig.

BooMan
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:42
Ort: Dalarna
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Falu JaktskytteKlubb

Inläggav ogster 16 sep 2008, 21:35

Snacka om att denna tråd tömde vildsvinsbutikens sortiment :shock:
Har pratat med flera styckna som fösökt beställa efter att denna tråd skapades men med mindre tur...

Skulle ha begärt rabatt innan jag postade den :smt088
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Inläggav BooMan 16 sep 2008, 21:42

ogster skrev:Snacka om att denna tråd tömde vildsvinsbutikens sortiment :shock:
Har pratat med flera styckna som fösökt beställa efter att denna tråd skapades men med mindre tur...

Skulle ha begärt rabatt innan jag postade den :smt088


Ja, eller provision! 8)
BooMan
 
Inlägg: 75
Blev medlem: 18 maj 2008, 17:42
Ort: Dalarna
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Falu JaktskytteKlubb

Inläggav marhol 16 sep 2008, 21:47

Jag tycker att det årdnade upp sej riktigt bra för mej med så jag kan inte klaga på Vildsvinsbutiken.
Trevligt bemött blev jag oxå när jag ringde och frågade vad som hade gått snett. Mina fästen damp ner i brevlågan precis som utlåvat.

Tummen upp! :-)
Med blod står det skrivet att dåden i livet blir andens slutgiltiga dom. / Pär Hulkoff

Kolla! Kolla! Jag har fullt på bilen i grejor! / Laserturken
Användarvisningsbild
marhol
 
Inlägg: 1593
Blev medlem: 01 jun 2008, 11:07
Ort: Västkusten
Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 55 gånger i 46 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG

Re: Tips på kikare!

Inläggav FX_REVOLUTION 08 okt 2008, 16:57

I fredags hade jag nästan bestämmt mig för att köpa ett nikko nighteather 8-32/44 men som tur va så la jag aldrig nån order då jag fick testa ett nikko 8-32/60 i falun!
Snacka om prisvärd kikare, hos forumets sponsorer kostar den mellan 2990-3695kr men vildsvinsbutiken.se tar bara 2195kr :shock:


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jag, DVS Micke fick idag valet att välja nikko stirling 8 32 60 LRX istället, då jag väntat mycket länge på ovan nämda sikte.

Här kommer en liten guide till hur man använder LRX, denna skall jag plugga i väntans tider.

För att följa länken så måste du registera dig.



Dessutom bjöd de på fästen som plåster på såren, fan vad nöjd jag känner mig.

Hos en annan viss internet butik "proffsskjutaren" , spottade de mig bara i örat när jag frågade om de kunde släppa siktet till samma pris som hos vildsvinsbutiken. Trevligt. Jag kommer nog att kolla på förstnämda i förstahand i fortsättningen.


Länge leve vildsvinsbutiken.se
FX_REVOLUTION
 
Inlägg: 437
Blev medlem: 22 aug 2008, 18:06
Ort: Askersund
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 9 gånger i 8 inlägg
Skytteklubb: ONSALA
Luftvapen favorit: FX Independent 635

Inläggav ogster 08 okt 2008, 18:20

Jag vill ju också ha det riktmedlet :evil:
Om jag tänker efter så behöver jag nog en till kikare hursomhellst :roll:

Micke:

Sluta plugga å svara i telefon istället
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: Tips på kikare!

Inläggav Progunner 08 okt 2008, 21:00

FX_REVOLUTION skrev:I fredags hade jag nästan bestämmt mig för att köpa ett nikko nighteather 8-32/44 men som tur va så la jag aldrig nån order då jag fick testa ett nikko 8-32/60 i falun!
Snacka om prisvärd kikare, hos forumets sponsorer kostar den mellan 2990-3695kr men vildsvinsbutiken.se tar bara 2195kr :shock:


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jag, DVS Micke fick idag valet att välja nikko stirling 8 32 60 LRX istället, då jag väntat mycket länge på ovan nämda sikte.

Här kommer en liten guide till hur man använder LRX, denna skall jag plugga i väntans tider.

För att följa länken så måste du registera dig.



Dessutom bjöd de på fästen som plåster på såren, fan vad nöjd jag känner mig.

Hos en annan viss internet butik "proffsskjutaren" , spottade de mig bara i örat när jag frågade om de kunde släppa siktet till samma pris som hos vildsvinsbutiken. Trevligt. Jag kommer nog att kolla på förstnämda i förstahand i fortsättningen.


Länge leve vildsvinsbutiken.se


Jag kan också hålla låga priser om jag inte har grejorna hemma :wink:
Användarvisningsbild
Progunner
Återförsäljare
Återförsäljare
 
Inlägg: 203
Blev medlem: 26 dec 2007, 22:42
Ort: Gävle
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Tips på kikare!

Inläggav FX_REVOLUTION 06 nov 2008, 22:34

POINT TAKEN..... Grrr :-) Nej Richard du är grym oxå, Servicen är kanon osv. Men kom igen, det är klart att man kan hålla lager om alla handlar siktet till riktigt mycket billigare pris på annan webshop. :lol:

Rickard skrev:
FX_REVOLUTION skrev:I fredags hade jag nästan bestämmt mig för att köpa ett nikko nighteather 8-32/44 men som tur va så la jag aldrig nån order då jag fick testa ett nikko 8-32/60 i falun!
Snacka om prisvärd kikare, hos forumets sponsorer kostar den mellan 2990-3695kr men vildsvinsbutiken.se tar bara 2195kr :shock:


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jag, DVS Micke fick idag valet att välja nikko stirling 8 32 60 LRX istället, då jag väntat mycket länge på ovan nämda sikte.

Här kommer en liten guide till hur man använder LRX, denna skall jag plugga i väntans tider.

För att följa länken så måste du registera dig.

... %20col.pdf

Dessutom bjöd de på fästen som plåster på såren, fan vad nöjd jag känner mig.

Hos en annan viss internet butik "proffsskjutaren" , spottade de mig bara i örat när jag frågade om de kunde släppa siktet till samma pris som hos vildsvinsbutiken. Trevligt. Jag kommer nog att kolla på förstnämda i förstahand i fortsättningen.


Länge leve vildsvinsbutiken.se


Jag kan också hålla låga priser om jag inte har grejorna hemma :wink:
För att följa länken så måste du registera dig.

FX_REVOLUTION
 
Inlägg: 437
Blev medlem: 22 aug 2008, 18:06
Ort: Askersund
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 9 gånger i 8 inlägg
Skytteklubb: ONSALA
Luftvapen favorit: FX Independent 635

Re: Tips på kikare!

Inläggav FX_REVOLUTION 06 nov 2008, 22:36

IDAG kom kikarn, grym men inget :evil: sidewheel i mitt paket, dock fans de utlovade fästerna med....
För att följa länken så måste du registera dig.

FX_REVOLUTION
 
Inlägg: 437
Blev medlem: 22 aug 2008, 18:06
Ort: Askersund
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 9 gånger i 8 inlägg
Skytteklubb: ONSALA
Luftvapen favorit: FX Independent 635

Föregående

Återgå till Sikten

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster

  • Sponsorer