Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Gordon skrev:Har ingen 10Joulare ... tyvärr.
Gordon skrev:Har ingen 10Joulare ... tyvärr.
Gordon skrev:Skyttekort för pistol ;-)
Kapten Kamin skrev:Gordon skrev:Sedan ska man tydligen ha en tävlingslicens också... Bästa vore självklart att följa med någon off the record så att säga
Vi har ju en fantastisk möjlighet att prova på sporten med vår debutantklass. I den klassen behövs ingen licens. Där är du mer än välkommen att testa FT under avslappnade förhållanden. Oftast får man då gå med någon mer rutinerad som delar med sig av tips och trix. Det va så jag själv började. (max 10 J i denna klass.)Gordon skrev: Såg dock reglerna kring hur man ska bära sina vapen. Såg lite svenska filmer och där är det lite si och så med detta.
Det regelverket vi har nu, har arbetats fram under dom senaste åren. Dom flesta filmerna som ligger ute är från före detta arbete. Jag törs säga att det ser mycket bättre ut idag vad gäller den biten.
Gordon skrev:Licensen är väl bara en summa pengar som ska betalas in misstänker jag. Problemet är väl att det inte finns någon klubb i närheten ...
börne skrev:Lite lättare i alla fall... För att följa länken så måste du registera dig.
Betydligt lättare... Blyfri men kan ju va värt att prova! För att följa länken så måste du registera dig.
Gordon skrev:Hittade faktiskt en burk med den blyfria varianten... men fy sjutton kostar ju mer än en 22:a... Den kommer dock att fylla ett syfte. Vid test skjutning kommer det att framgå om min teori håller...
Får jag fråga vad Ni har för spridning vid 50meter...
Gordon skrev:Jag har nu kommit till insikt att det inte går att få till en FX-Crown i kaliber 6.35 på avstånd 0-50 meter, åtminstone är detta min bedömning. Jag kommer nu att strunta i 45Jouls gränsen
Gordon skrev:Problemet med min bössa/ammo är att den faller väldigt mycket mellan 40 och 50 meter
Gordon skrev:Jo jo svårt är en sak men det ska inte vara ett lotteri... Observera att jag sitter i bänk och vet avstånden till målen. Enligt mig så ska då skotten sitta mer eller mindre på samma ställe...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster