Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nice, men hade försökt komma billigare undan än 18k1qaz1qaz skrev:Liiiite dyrare och ingen FFT tror jag För att följa länken så måste du registera dig.
Hmm, det kanske jag skulle titta på.Larzzon skrev:https://youtu.be/fCr4CZ1m4Sw
bebbe skrev:
Har ett tag skiftat sikte på mina bössor. Då främst mellan min FX Wildcat och min Tikka .223.
Är ett Hawk Airmax 30 SF 8-32x50 AMX.
Bra tips. Men kommer användas till lite jakt också. Men övervägande delen till målskytte.Nitro skrev:Ska du ha det till blandat skytte med både jakt och målskytte vill man ju ha olika förstoringar.
Ska du bara ha det till målskytte hade jag kikat på vad bänkskyttar använder.
Själv skulle jag rekommendera Weaver T36 som har riktigt bra skärpa och bra klick.
Fast förstoring X36
Är osäker på ifall det fortfarande tillverkas dock, men det finns kanske någon efterföljare. Senaste nypris jag sett låg då på ca: 8-9000:-
1qaz1qaz skrev:Liiiite dyrare och ingen FFT tror jag För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:1qaz1qaz skrev:Liiiite dyrare och ingen FFT tror jag För att följa länken så måste du registera dig.
Första gången jag kollade i Leifs![]()
fy satan vilken kikare. Men det ska det ju vara för dom pengarna
1qaz1qaz skrev:börne skrev:1qaz1qaz skrev:Liiiite dyrare och ingen FFT tror jag För att följa länken så måste du registera dig.
Ja haha jag har också haft nöjet att titta i ett och attan säger jag.
Man ska aldrig se, röra eller använda nått man aldrig kommer att få oavsett vad det är.... allt känns ruttet efter det haha
Nitro skrev:1qaz1qaz skrev:börne skrev:1qaz1qaz skrev:Liiiite dyrare och ingen FFT tror jag För att följa länken så måste du registera dig.
Man ska aldrig se, röra eller använda nått man aldrig kommer att få oavsett vad det är.... allt känns ruttet efter det haha
Nja även Leif har problem med temp shift.
Vad är det man kallar för ”temp shift”.Nitro skrev:1qaz1qaz skrev:börne skrev:1qaz1qaz skrev:Liiiite dyrare och ingen FFT tror jag För att följa länken så måste du registera dig.
Nja även Leif har problem med temp shift.
Ok.XY1 skrev:Temp shift = att träffbilden flyttas när temperaturen på kikarsiktet ändras.
bebbe skrev:Ok.XY1 skrev:Temp shift = att träffbilden flyttas när temperaturen på kikarsiktet ändras.
Men har man inte även ”problem” med tex ballistiken vid olika temperaturer? Satt och räknade lite på det för några dagar sedan. Kom fram till att det skulle skilja vid typ 5 till 25 grader?
Går det att komma ifrån detta med ”temp shift”?
Skickat från min iPad med Tapatalk
bebbe skrev:Ok.XY1 skrev:Temp shift = att träffbilden flyttas när temperaturen på kikarsiktet ändras.
Men har man inte även ”problem” med tex ballistiken vid olika temperaturer? Satt och räknade lite på det för några dagar sedan. Kom fram till att det skulle skilja vid typ 5 till 25 grader?
Går det att komma ifrån detta med ”temp shift”?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster