Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, gubbe, Daniel
Henno3 skrev:"Futuristisk"!
En tanke slog mig i detta nu med tanke på att avtrycket med "stänger och pinnar" kanske kan bli lite svårinställt. Elektroniskt avtryck??? Finns det i luftgevärsvärlden? Är det tillåtet i FT? Vet inte hur det tekniskt fungerar (ex Steyr luftpistol LP10e) men hade det varit en tanke till ett sådant här projekt?
Megaklant skrev:Trevligt att du fick "fingret ur" och började med projektet.
Jag tycker mig känna igen vissa konstruktions lösningar![]()
Du får dock förlänga railet, eller göra ett nytt längre, då siktet annars hamnar för långt bak.
Om du förlänger så använd kraftigt material för att undvika "flexning".
Det bör inte bli så svårt att göra ett nytt rail själv, bara en bit aluminium från skroten och såga till den med tex en bandsåg.
Smart med att "bygga upp" stocken av småbitar, det blir nog bra mycket billigare så.
Jag kanske stjäl den iden till mitt nästa bullpup projekt.
Jobba på
Henno3 skrev:Elektroniskt avtryck??? Finns det i luftgevärsvärlden?
Callmenobody skrev:Så, lite mer slipande och målande.
Det som är kvar är att schimsa bort spel i avtrycket, justera länken så avtryckaren kommer längre fram och göra nått åt siktesskenan, av nån anledning griper ingen av mina ringar så siktet glider löst.
För att följa länken så måste du registera dig.
dano_swe skrev:Ett Reach forward-fäste hade suttit fint på den där.
Megaklant skrev:Min skjuter mycket bättre som bullpup, kanske pga den friflytande pipan.
Callmenobody skrev:Avtrycket kärvar, det verkar som om en gängstång inte är den mest friglidande produkten som finns
Jag skall testa en teflonslang med 1,5mm tjock rostfri ståltråd i istället.
Alternativt bara bocka till ovan nämnda träd till nått finurligt
proton skrev:testa att värm på krympslang på den gängstången , eller köp en bit silverstål och gänga ändarna på1,5mm rostfri tråd tror jag blir för klent helt enkelt
dano_swe skrev:Om man har tid att vänta på leverans så finns det kolfiberrör i alla upptänkliga dimensioner på AliExpress. Har själv beställt därifrån och det är riktigt bra priser.
Återgå till Stockar och kolvar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster