Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Daniel, Johanna, Nitro, atte69
jerico skrev:Det ger mycket att träna med en skruvdragare. Det är pistolgrepp på en sådan så du tränar axeln i "rätt vinkel".
Lyft skruvdragaren och sikta på något i 5 sekunder till att börja med. Repetera 10-15 gånger.
Öka sedan sikttiden med 5 sekunder i taget.
Luftpangarn skrev:jerico skrev:Det ger mycket att träna med en skruvdragare. Det är pistolgrepp på en sådan så du tränar axeln i "rätt vinkel".
Lyft skruvdragaren och sikta på något i 5 sekunder till att börja med. Repetera 10-15 gånger.
Öka sedan sikttiden med 5 sekunder i taget.
Det där är en djävligt begåvad ide!!!Nu vet jag vad jag skall ha min skruvdragare till alla dagar jag inte fixar ihop något!!! Tack! Jag tror fan det på riktigt kan hjälpa.
Chris skrev:... dessutom brukarjag ju inte träna utanför mitt hem... står i skjutställning med en stekpanna eller akkudragare i ett köpcentrum skulle säkerligen uppskattas med polisinkallning direkt.... :D
Martin skrev:Skaffa en lagom stor gjutjärnsstekpanna, ca 1,5 kg.
dorro skrev:Om man som "SWEcerb" tränar på gym och är i någorlunda trim så är det väl ändå överkurs att träna styrka särskilt för skjutarmen.
Då är det mer givande att sätta upp en lämplig tavla hemma och torrträna avfyring.
Har flera, vara en väger ca 1.5 kg.börne skrev:Martin skrev:Skaffa en lagom stor gjutjärnsstekpanna, ca 1,5 kg.
Hur liten stekpanna har du Martin![]()
Min gjutjärnspanna är ju ordentligt jobbig att hålla för länge i "pistolställning".
Kollade på Skeppshults sida... Vikt 3,25 kg.
Håller med om att träna med pistolen måste ju ändå vara det bästa, man kan ju enkelt stå där man inte syns, man behöver ju inte stå på altanen/balkongen & vifta med vapnet i fråga.
Min sambo är inte bekväm runt vapen, så för hennes skull var det ett enkelt val. Dessutom hade jag ingen egen pang då när jag fick tipset, det var under kursens gång.Chris skrev:undrar ju verkligen varför man inte tränar med den pistolen man tänker skjuta med?
obehag för andra? om jag står där med en stekpanna i pistolställning eller en skruvdragare kan jag tycka att det är mycket mer obehaglig för oskådare.... eller hur?
dessutom brukarjag ju inte träna utanför mitt hem... står i skjutställning med en stekpanna eller akkudragare i ett köpcentrum skulle säkerligen uppskattas med polisinkallning direkt.... :D
Martin skrev:Min sambo är inte bekväm runt vapen, så för hennes skull var det ett enkelt val. Dessutom hade jag ingen egen pang då när jag fick tipset, det var under kursens gång.Chris skrev:undrar ju verkligen varför man inte tränar med den pistolen man tänker skjuta med?
obehag för andra? om jag står där med en stekpanna i pistolställning eller en skruvdragare kan jag tycka att det är mycket mer obehaglig för oskådare.... eller hur?
dessutom brukarjag ju inte träna utanför mitt hem... står i skjutställning med en stekpanna eller akkudragare i ett köpcentrum skulle säkerligen uppskattas med polisinkallning direkt.... :D
Tror nog de flesta som själva inte är vana runt vapen känner sig betydligt bättre tillfreds med nån som håller upp en stekpanna eller skruvdragare än en pistol.
Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster