Umarex Colt Single Action Army

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Puttemjuk 10 jul 2015, 17:29

Lite kuriosa är att han hade lite olika piplängder men även ses han med en. 41 magnum, m57.
Användarvisningsbild
Puttemjuk
 
Inlägg: 379
Blev medlem: 01 mar 2010, 14:18
Ort: Ekerö
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 17 gånger i 16 inlägg
Skytteklubb: Grödinge PSK
Luftvapen favorit: FX Cyclone

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav sfe 10 jul 2015, 21:13

Nu börjar jag få lite stil på det här tycker jag.

För att följa länken så måste du registera dig.


6 skott stående, 8 meter, enhandsfattning utan stöd, Umarex Mosquito.

Sedan gick det lite sämre.
För att följa länken så måste du registera dig.


6 skott till på samma tavla. Bör tilläggas dock att de 3 yttersta träffarna, 2 till höger och en till vänster, var också de 3 sista skotten. Var det jag eller pistolen som började krokna? Jag tror på det första alternativet. Det jobbigaste är att koncentrera blicken på pistolens korn och sikte som är mycket små och diffusa.

Pistolen är lite svårskjuten. För att se korn och sikte någorlunda så släcker jag runt mig och har endast tavlan belyst - går betydligt bättre då har jag märkt. För att få ett vettigt grepp om pistolen så att pekfingret ligger fritt i luften och endast toppen rör pistolen, dvs avtryckaren, är jag tvungen att hålla löjligt långt ner på kolven. Mitt lillfinger stödjer kolven på undersidan och endast ring- och långfinger greppar runt kolven. Gummibanden runt kolven finns där annars skulle det bli alldeles för halt.

Jag har en känsla av att pistolen drar ganska mycket CO2. Har inte räknat antalet kulor per patron ännu men jag skulle gissa att det ligger på 50 - 60. Man kanske lurar sig iofs i och med att det går ganska fort att bränna av några magasin.
Senast redigerad av sfe 10 jul 2015, 21:15, redigerad totalt 1 gång.
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav ]NTRUDER 12 jul 2015, 11:49

För att göra ett inlägg i träffsäkerhetsdebatten så måste jag säga att jag är riktigt nöjd med min Colt SAA.

Jag sköt 6 x 3 skott på ölburkar (33 cl) häromdagen och missade endast ett skott. Avstånd 11-12 meter. Ammunitionen var skitrundkulor som man får på köpet med CyberGuns luftpistoler.. Och jag är en ganska usel skytt :D
Den drar aningen åt vänster märkte jag för övrigt.

Tycker denna revolver gör vad den ska, vilket är att perforera ölburkar eller se snygg ut på väggen. Kul att hantera är den också. Känner inte igen mig i att handtag/kolvsidor skulle vara obekväma eller opraktiska.

Att skjuta på tavlor har sin charm men jag tänker nog undvika det med Peacemaker'n :)
Användarvisningsbild
]NTRUDER
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 23 jul 2014, 00:31
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Mod 25 Supercharger & CP88

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav sfe 12 jul 2015, 13:18

"Känner inte igen mig i att handtag/kolvsidor skulle vara obekväma eller opraktiska."
Detta har nog helt med handsvett att göra. Själv har jag ingen alls och kan ha problem med att greppa släta dricksglas och liknande. När normalbegåvade, i fråga om handsvett, människor skall plocka upp en liten planbricka från ett bord brukar de kunna trycka en finger mot brickan och när de lyfter fingret följer brickan med. Funkar inte för mig. Lite udda exempel kan tyckas men eftersom jag jobbar med elektronik så pillas det ganska mycket med små brickor och skruvar. SAA är inte den enda prylen i mitt liv som fått gummiband runt sig för att bli lättare att hantera. (Idén kommer från TV-serien "Crime Story" där Dennis Farina:s rollfigur hade gummiband runt kolven på sin 1911.)

Jag tycker klart bättre om min SAA nu än vad jag gjorde i torsdags, första dagen. Jag läser gärna om vad ni andra har för erfarenhet av kulor. ASG:s rundkulor spreds som en hagelsvärm för mig. (Skall testa igen nu när jag lärt mig hantera pickan lite bättre.) Crosmans rundnosade diaboler går, troligen, för trögt i patroner och pipa och sprids ganska bra de med. Umarex Mosquito funkar ganska OK. Emellanåt kommer det en kula som sticker iväg, det kan bero på mig också iofs, och några eldavbrott har jag fått då kulan inte kommit ur patronen eller fastnat mellan cylindern och pipan. Har funderat på att testa någon lång plast/järnkula med tanken att en sådan kanske styr bättre i den slätborrade pipan. Vad tror ni?
Jag har räknat till 130 skott på en CO2-patron. Man märker klar skillnad i kraft mellan första och sista skottet men jag skulle vilja påstå att sista skottet är skjutbart det med, även om det verkar ta ett par cm lägre ner (på 8 meter) men den avvikelsen kan man nog räkna som normal på den här pistolen.
De extra 12 patronerna jag köpte till, och som var anledningen till att leveransen av min pistol drog ut till 4 veckor, har jag ännu inte packat upp. Det är betydligt lättare att peta i kulorna direkt i patronerna som sitter i cylindern än att ladda patronerna utanför och sedan byta patroner när man skjuter.
Noterar också att mitt exemplar saknar hela den stora textmassan på högersidan av pipan som alla jag sett på bild har haft. Absolut inget negativt med det. Undrar om de har slutat att trycka dit den texten eller om mitt ex slank igenom?
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Tomaz 03 aug 2015, 18:13

Jag har lånat en Colt Single Action Army.. :)
Att ens nämna precision i samma mening som denna revolver känns fel. Det är ett närstridsvapen för att döda burkar med och det gör den väldigt bra, både små colaburkar och vita bönor burkar... :wink:

Men...fy satan vad kul den är att leka med, man blir ju som en tolvåring igen haha... :arrow:
6 skott i en burk från 6 meter på 2 sekunder...
Och att dra och skjuta från höften är hur kul som helst ju... :mrgreen:

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Colaburken 03 aug 2015, 18:50

Tomaz skrev:Jag har lånat en Colt Single Action Army.. :)
Att ens nämna precision i samma mening som denna revolver känns fel. Det är ett närstridsvapen för att döda burkar med och det gör den väldigt bra, både små colaburkar och vita bönor burkar... :wink:

va ne inte skjuta på mig :-)
Colaburken
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 13 jan 2014, 17:13
Ort: Gävle
Tack utdelade: 25 gång
Tackad: 24 gånger i 20 inlägg
Luftvapen favorit: Fwb 300s

Följande användare vill tacka Colaburken för detta inlägg
atte69 (03 aug 2015, 23:46)

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Nuc 03 aug 2015, 19:48

Har nu testa min Colt kopia och näää, inte ämnad för tavla men otrolig rolig leksak. :Thumbupp:

Väntar på justerbara riktmedel från Ruger som jag skall montera på får se vad det hjälper. Sen är jag besviken på trummans förhållande till pipan, kulan hinner liga i luften innan ingången till pipan. Måste bara åtgärda detta när jag byter pipa , kan ju inte bli sämre :o
Kan ni se villken som är "riktig" o villken som är kopia? :?:
För att följa länken så måste du registera dig.

Nuc
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 25 apr 2015, 20:44
Ort: Nyköping
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 17 gånger i 15 inlägg

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav atte69 03 aug 2015, 22:05

Jag blev stående på high chaparall I deras skytte avd ett tag
en runda kostade 30 spänn o då vann man en Lucky luuk gubbe.....instämmer gööörkul
atte69
 
Inlägg: 1096
Blev medlem: 24 jun 2015, 16:24
Ort: Norra halland
Tack utdelade: 148 gång
Tackad: 150 gånger i 115 inlägg
Luftvapen favorit: HWalther BsAAnschuts

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Jazz 04 aug 2015, 01:40

Jag håller mig lätt inom det svarta på 10m. Men har börjat trixa lite, tänkte byta pipa. Sedan är det ju 1mm glapp mellan patronnerna och patron läget. Så mao ska den optimeras :Thumbupp:
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Nuc 04 aug 2015, 19:24

Testade en ny kula idag i Colten
För att följa länken så måste du registera dig.


Den är den som skjuter tätast i min pang just nu. Skjutet på 16,5 meter(passar bäst med tavlan där) och det var första gången jag kom i kontakt med Alu kulor.
Laddade som vanligt så fick jag ut max en kula per cylinder, var tvungen att kalibrera dom först för att den skall orka skjuta håll på tavlan [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]

Man ser, trots dåliga bilder en liten svag kant där kulan har kalibrerats ned!

För att följa länken så måste du registera dig.

Senast redigerad av Nuc 04 aug 2015, 19:54, redigerad totalt 2 gånger.
Nuc
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 25 apr 2015, 20:44
Ort: Nyköping
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 17 gånger i 15 inlägg

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav sfe 04 aug 2015, 19:48

Nuc skrev: Sen är jag besviken på trummans förhållande till pipan, kulan hinner liga i luften innan ingången till pipan. Måste bara åtgärda detta när jag byter pipa , kan ju inte bli sämre :o

Menar du att du har en luftspalt mellan pipa och trumma? Det är i så fall fel. Pipan, ja den riktiga pipan som sitter inne i den yttre "dekorationspipan", skall vara fjädrande och pressas emot patronen i trumman. När trumman vrids så pressas pipan bort några mm för att möjliggöra vridningen och fjädrar sedan tillbaka igen.


För att följa länken så måste du registera dig.



Jag lyckas inte få till såna träffbilder som en del av er visar här men jag gissar på att det kanske kan bero på ammoval så jag läser gärna mer om vad ni gör med era revolvrar och vilka kulor ni skjuter med.
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Nuc 04 aug 2015, 20:03

Nää, ingen synlig luftspalt mellan pipa o trumma tack vare fjädrande delen av pipan. men kulan kommer in där i den delen o sedan in i pipan. Fjädrande delen närmast trumman är större i dia än pipans innermått, inte als bra för träffbilden. Skulle hellre se en "vanlig" trumma/pipa förhålande, noll spel /eller så lite som möjligt) på trumman och pipan nästan liggandes mot trumans front, när jag byter pipa i min skall jag försöka åstadkomma just detta, som i en vanlig krutrevolver.
Nuc
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 25 apr 2015, 20:44
Ort: Nyköping
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 17 gånger i 15 inlägg

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Jazz 04 aug 2015, 20:17

Då måste du svarva av rejält på längden på cylindern. Vet någon hur msn får av pipan?
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Silwer 04 aug 2015, 20:20

Sak det byggas krut av denna?

Tänk på att om det är en skrämskottare så är de inte så vanliga längre.

Anars ny .22 iunstickpipa och så göra om revolvermaget, mycket vanligt förr så vanligt tat de i stål idag är ovanliag som skrämskot 9m tex.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Jazz 04 aug 2015, 20:45

Nä piss mattriell. Ska väl mest se om man kan få den skjuta bättre. Den ser väldigt bra ut och jämför man med tex brockok så har den ju större förutsättningar att kunna skjuta. Dvs man slipper ojämnt tryck. Jag har en del handeldvapen så det är väl inte kraften som intresserar mig.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Silwer 04 aug 2015, 20:51

det mesta går at göra lite bättre, jag missförstod här.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Nuc 04 aug 2015, 20:58

"Byggas krut av denna?"
Nää men efter att ha provskjutit nu i några dagar så vill jag se om jag kan göra den bättre, sämmre går inte :) Kul att skruva o alltid lär man sig nåt nytt...hoppas jag :) Tanken är att svarva ned trumman, passa in en ny pipa so tättar mot trumman som inte skall ha nån rörelse fram o back oså väntar jag på nya justerbara riktmedel till den! Förvandla den till en Ruger Blackhawk istället för en Colt :)
Nuc
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 25 apr 2015, 20:44
Ort: Nyköping
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 17 gånger i 15 inlägg

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Faidros 12 aug 2015, 22:09

Sugen på en sån där rackare jag med..
Gillar Single Action revolvers mest.
Har en Uberti 45LC krutpang, en ME 38 Single Action och en Brocock Texan med flamhärdad stomme (riktiga stålstommen).

Vore intressant att veta hur pipan sitter på en sån Umarex Colt?
Jag gillar kaliber 22, har nästan enbart det i mina luftvapen förutom en Feinwerkbau.
Så en 22 pipa, räfflad, och tight "riktig" passning mot trumman vore gött mos.
Egna mässingpatroner kan man ju slöjda.
Hur ser trumman ut? Går den att plocka lös?
<--------------------------------------------------------------------->
Krutskytt, Svartkrutsskytt, Luftvapenskytt, Bågskytt!
<--------------------------------------------------------------------->
Faidros
 
Inlägg: 66
Blev medlem: 04 apr 2014, 23:13
Ort: Skogen
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 17 gånger i 12 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 52, HW45, HW90

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav sfe 13 aug 2015, 21:18

Jag testade idag med JSB EXACT RS i min SAA och fick markant bättre träffbild. Har tidigare testat ASG rundkulor, Crosman Premier rundnos, RWS Meisterkugeln plattnos och Umarex Mosquito varibland Mosquito-kulorna gick bäst även om det inte var någon jätteskillnad. NU blev det jätteskillnad! Sköt utan stöd visserligen men märkte en STOR skillnad.
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Nuc 15 aug 2015, 18:57

Pipan är fjäderbelastad både famtill o mot trumman. Yttre "höljet" är tyvärr inte gängad, sitter med två sprintar, en på översidan av pipans ytterpipa och en halvgömd i själva utkastarröret. Höljet o utkastardelen gjutna i ett stycke, för att ta ur pipan måste stommen delas först, sprint nr två kan då slås ut o allt dras framåt för isärtagning.

Trumman kan plockas bort, trumaxeln sitter med en skruv, små skruvar runt om, ph1 bits av bra kvalite och så klart oskadade rekommenderas :)
Nuc
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 25 apr 2015, 20:44
Ort: Nyköping
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 17 gånger i 15 inlägg

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Nuc 16 aug 2015, 13:42

Min tanke är att byta pipa till 22 (mer "dunk" på ölburkar ;) ) och några cm längre pipa för att få ca hastighet som originalet, svarva av trumman framtill, shimsa den för mindre spel, pipan tight mot trumman och öka fjädertrycket på hanen. Ev öka lite vikten på hanen, ta bort "falska" tändstiftet o byta ut mot bly eller liknande. Den del som slår mot co2 ventilen är baksidan av undre delen på hanen, lite högre hastighet skulle inte skada V0 ;)
är osäker på hur jag skall ändra patronerna, öppna dom till .22 men få dom tätt så inte C02 läcker mellan stomme o patronebasen? Förslag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nuc
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 25 apr 2015, 20:44
Ort: Nyköping
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 17 gånger i 15 inlägg

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Jazz 16 aug 2015, 16:56

Själva patronerna kan man svarva o-rings spår i. Fäjderbelastade pipan är bra med den lilla tätningen den åstad kommer. En riktig har 2-3 tiondels mm mellan pipa och cylinder, vilket blir aldeles för mycket. Genom att fila av främre övre delen av hanen får man den till att trycka längre in, mer änså går inte utan att göra utan en ny ventil, min trycker ventilen helt i botten. Den så kallade tändstiftet är fjäderbelastad och behöver egentligen inte ändras. Det som jag gjort med min är att man numera kan ta bort cylindern bara genom att ta bort cylinder pinnen. Det som ligger först på min är pipan. Jag har ingen bra pipa liggande.
Senast redigerad av Jazz 16 aug 2015, 16:57, redigerad totalt 1 gång.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav sfe 16 aug 2015, 18:07

sfe skrev:Jag testade idag med JSB EXACT RS i min SAA och fick markant bättre träffbild. Har tidigare testat ASG rundkulor, Crosman Premier rundnos, RWS Meisterkugeln plattnos och Umarex Mosquito varibland Mosquito-kulorna gick bäst även om det inte var någon jätteskillnad. NU blev det jätteskillnad! Sköt utan stöd visserligen men märkte en STOR skillnad.

Dagen efter var det inte alls så bra längre, trots JSB. Flera flyers och tom en väggträff - från 8 meter. Börjar tro att mitt ex är ett "måndags". Kulorna har en tendens att fastna mellan patronerna och pipan, så att dom liksom låser trummans rotation. Kanske en av femtio som gör så? (Har inte räknat.) Kan detta vara en indikation på vad som är fel? Får trycka tillbaka pipan med en brytbladskniv för att få bort det havererade skottet och kunna skjuta igen.

Ser fram emot att läsa om era modifieringar på SAA.
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav sfe 16 aug 2015, 18:11

Nuc skrev:Testade en ny kula idag i Colten
För att följa länken så måste du registera dig.


Den är den som skjuter tätast i min pang just nu. Skjutet på 16,5 meter(passar bäst med tavlan där) och det var första gången jag kom i kontakt med Alu kulor.
Laddade som vanligt så fick jag ut max en kula per cylinder, var tvungen att kalibrera dom först för att den skall orka skjuta håll på tavlan [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]

Man ser, trots dåliga bilder en liten svag kant där kulan har kalibrerats ned!

För att följa länken så måste du registera dig.


Såna träffbilder från 16 meter kan jag bara drömma om. Så ser det ut för mig från 8 meter, och ibland värre ändå. Var din revolver omodifierad när du sköt detta?
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Umarex Colt Single Action Army

Inläggav Nuc 16 aug 2015, 19:16

Näää, den var original. Jag föreslår att du testar att kalibrera din ammo först, tryck dom igenom en mässingspatron o ladda om. På så sätt kan dom klara övergången till pipan lättare och inte fastna halvvägs. När dom går lite för tungt får du mer läckage av CO2, mer läckage lika med lägre hastighet o sämre träffbilder eftersom han blir ojämnare. Tror att original så får man nöja sig med ölburk på 10 meter, Umarex siktar inte på papptavlor med denna skapelse :)
Nuc
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 25 apr 2015, 20:44
Ort: Nyköping
Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 17 gånger i 15 inlägg

Följande användare vill tacka Nuc för detta inlägg
sfe (16 aug 2015, 20:11)

FöregåendeNästa

Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster

  • Sponsorer